2750
قهوه با مغز ما چه می‌کند؟

قهوه با مغز ما چه می‌کند؟

1401/06/13 بازدید1284

فواید قهوه برای سلامتی موضوعی است که این روز‌ها به شدت مورد بحث است. برخی از مردم در مورد سالم بودن آن صحبت می‌کنند در حالی که برخی دیگر می‌گویند باید به عواقب آن توجه کرد. اما حقیقت چیست؟ هنگامی که به طور خاص به مغز و شناخت شما می‌رسد قهوه چگونه بر سلامت شما در این مناطق تأثیر می‌گذارد؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به این موضوعات بپردازیم.

ممکن است خواب شما را مختل کند:

یکی از اثرات تأثیر قهوه بر مغز تعامل آن با انتقال‌دهنده عصبی آدنوزین است. این انتقال‌دهنده عصبی نقشی در ارتقای خواب دارد زیرا در طول روز تشکیل می‌شود. با این حال از نظر ساختار مولکولی شبیه به کافئین است و به این معنی که با کافئین برای مکان‌های گیرنده در مغز رقابت می‌کند. با این حال بسیاری از افراد وقتی قهوه می‌نوشند در یک زمان خاص از روز نمی‌توانند بخوابند یا بد خواب می‌شوند.

در خلق و خو تأثیر می‌گذارد:

یک اثر مفید قهوه بر روی مغز توانایی آن در بهبود عملکرد مغز و شناختی است. کافئین باعث آزاد شدن انتقال دهنده‌های عصبی مفید از جمله دوپامین، سروتونین و نورآدرنالین شده و این باعث بهبود زمان واکنش، خلق و خو و درک بهتر می‌شود. در حال حاضر تحقیقات بیشتری در مورد این احتمال انجام می‌شود که برخی از این فواید شناختی ممکن است از قهوه بدون کافئین نیز حاصل شود.

حاوی آنتی اکسیدان است:

قهوه به طور طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی است که به سلامت مغز شما کمک می‌کند. آنتی اکسیدان‌ها و بیش از صد ماده فعال بیولوژیکی موجود در قهوه از آسیب به عروق و شریان‌ها جلوگیری می‌کند و به نوبه خود ممکن است به پرفیوژن خون (نیروی سالمی که خون با آن در سراسر بدن منتقل می‌شود) کمک کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در قهوه همچنین با رادیکال‌های آزاد (یعنی آسیب) شما مبارزه می‌کنند و احتمالاً یک اثر محافظتی در برابر بیماری‌های مغزی ایجاد خواهد کرد. در بیشتر موارد قهوه می‌تواند نقش مثبتی در سلامت مغز شما داشته باشد.

 

منبع:

www.eatthis.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

روز جهانی قاعدگی (روز جهانی پریود)

نوشته

4 روز پیش
|
6243 بازدید

نی نی کست

نوشته

2 هفته پیش
|
10587 بازدید