2109
چگونه بدن خود را بعد از بارداری به حالت اولیه برگردانید؟

چگونه بدن خود را بعد از بارداری به حالت اولیه برگردانید؟

1401/02/02 بازدید651

 زمان‌بندی:

بلافاصله پس از تولد نوزاد همیشه بهترین زمان برای کاهش وزن کودک نیست. بدن باید به سطح هورمون‌های قبل از بارداری، سطح حجم خون و سطح آب بازگردد. این ممکن است تا 12 هفته طول بکشد و باید مورد توجه قرار گیرد.

 کاهش دریافت کالری:

دو دلیل برای کاهش کالری بلافاصله پس از بچه دار شدن وجود دارد. اولین مورد دریافت کالری اضافی مورد نیاز برای بهبودی بدن است. این امر به ویژه در مورد زنانی که از طریق سزارین زایمان کرده‌اند صادق است. دوم شیردهی است. بدن برای تولید شیر مورد نیاز برای تغذیه نوزاد به کالری اضافی نیاز دارد. کاهش بیش از حد کالری دریافتی باعث کاهش شیر در دسترس کودک می‌شود.

کالری‌های ضروری:

مادرانی که به تازگی زایمان کرده‌اند برای اینکه بدن بهبود یابد و با تغییرات پس از زایمان مقابله کند، باید کل کالری را حداقل 1500 نگه دارند. اکثر رژیم‌ها کالری دریافتی را به کمتر از این مقدار کاهش می‌دهند، بنابراین افزودن یک یا دو میان وعده اضافی یک انتخاب سالم است.

شیردهی و کالری سوزی:

مادر پس از زایمان در صورت شیردهی به حداقل 400 کالری اضافی در روز نیاز دارد. بدن از این کالری‌ها به عنوان بخشی از میزان متابولیسم پایه (متوسط تعداد کالری سوزانده شده در انجام فعالیت‌های عادی روزانه) استفاده می‌کند.

 ورزش کنید:

بعد از اینکه نوزاد 6 هفته‌ای شد می‌توانید ورزش کردن را شروع کنید. قبل از این زمان تنها تمرینی که مادر باید انجام دهد همان تمرینی است که مادر قبل از تولد نوزاد انجام می‌داده است.

 اهمیت استراحت شبانه:

مطالعات علمی اخیر یک استراحت خوب شبانه را با کاهش افسردگی و افزایش سطح انرژی روزانه مرتبط دانسته‌اند. هر چه مادر احساس بهتری داشته باشد پس از تولد نوزاد بهتر می‌تواند با کاهش وزن کنار بیاید.

 تجهیزات بدنسازی و کاهش وزن پس از زایمان:

برای 6 هفته اول پس از تولد نوزاد استفاده از تجهیزات باشگاهی که می‌تواند مضر باشد توصیه نمی‌شود. این امر به ویژه در صورتی صادق است که نوزاد از طریق سزارین متولد شده باشد.

 مکمل‌های کاهش وزن و کودک:

مواد تشکیل دهنده زیادی در مکمل‌های کاهش وزن وجود دارد که برای زنان باردار یا شیرده تأیید نشده است. اگر مادر به نوزادش شیر می‌دهد این مکمل‌ها نباید مصرف شوند.

 افزایش مواد غذایی:

مواد غذایی مناسب غذا‌های مناسب شامل سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل است. خوردن از این سه گروه غذایی برای هر زنی که سعی در کاهش وزن دارد گزینه خوبی است.

 خوردن غذای سالم:

بسیاری از زنان احساس می‌کنند که می‌توانند هر چیزی بخورند. این ذهنیت باید پس از تولد نوزاد حاکم شود. مادر باید غذا‌های سالم مصرف کند.

 اندازه وعده و کاهش وزن پس از زایمان:

اندازه وعده مشکل بزرگی نیست زیرا کودک در پایان بارداری فضای زیادی را اشغال می‌کند که مادر عادت دارد کمتر غذا بخورد. با این حال گاهی اوقات مادران زایمان می‌کنند و هنگامی که کودک از سر راهش خارج می‌شود خوردن وعده‌های بزرگتر را از سر می‌گیرند.

 

منبع:

www.babymed.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16505 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11659 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4801 بازدید