2109
آیا می‌توان با بیماری قلبی باردار شد؟

آیا می‌توان با بیماری قلبی باردار شد؟

1401/01/26 بازدید2024

زمانی که بیماری قلبی دارید باردار شدن می‌تواند نگران‌کننده باشد و برای برخی از زنان خطر قلبی آن‌ها ممکن است آنقدر بزرگ به نظر برسد که مدت هاست‌ایده تلاش برای باردار شدن را کنار گذاشته‌اند. خوشبختانه ما همچنان در مورد بیماری قلبی و بارداری چیز‌های زیادی یاد می‌گیریم. قلب و زایمان یک رشته رو به رشد است و مانند بسیاری از زمینه‌های پزشکی ما شاهد افزایش تصاعدی در تحقیقات و دانش خود بوده‌ایم. امروزه اطلاعات بسیار بیشتری در اختیار داریم تا به ما در تعیین خطر بارداری با بیماری‌های قلبی مختلف و اقداماتی که می‌توانیم برای ایمن‌سازی آن‌ها تا حد امکان انجام دهیم کمک کند. بسیار مهم است که به بارداری‌هایی با این بیماری‌ها و سایر بیماری‌های قلبی به شیوه‌ای دقیق، عمدی و متفکرانه برخورد کنیم. اگر شما یک زن مبتلا به بیماری قلبی مادرزادی یا بیماری قلبی هستید که در طول زندگی شما ایجاد شده است در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که اگر به باردار شدن فکر می‌کنید یا متوجه می‌شوید که در حال حاضر هستید باید در نظر بگیرید.

 قبل از بارداری به مشاوره بروید:

اگر در مورد اینکه چگونه قلب شما ممکن است بارداری را تحمل کند یا اینکه آیا بارداری برای شما بی‌خطر است یا خیر و سؤالی دارید مشاوره قبل از بارداری ضروری است. زمانی بهترین احساس را در مورد تصمیم خود خواهید داشت که بیشتر از همه مطلع باشید. تیم قلب و زایمان شما که ممکن است شامل متخصصین زنان و زایمان، متخصصین قلب، متخصصین بیهوشی، متخصصین طب جنین مادر، متخصصین ژنتیک، پرستاران و دارؤسازان باشد همه عوامل را در کنار بارداری، زایمان و مراقبت‌های پس از زایمان احتمالی سنجیده و تخمین خطر فردی شما را ارائه خواهد کرد.

 

ممکن است از بیماری قلبی خود بی‌خبر باشید:

ممکن است تعجب کنید که متوجه شوید بیماری قلبی دارید که از آن اطلاعی نداشتید. حتی زنانی که بارداری موفقی داشته‌اند ممکن است متوجه شوند که خطرات آن‌ها با افزایش سن افزایش یافته است.

-برای بارداری، زایمان و مراقبت‌های پس از زایمان خود برنامه داشته باشید:

اگر بیماری قلبی دارید و باردار هستید باید در اسرع وقت با یک تیم مراقبتی ملاقات کنید تا دوره مراقبت خود را تعیین کنید. این اقدامات در مشاوره قبل از بارداری نیز مورد بحث قرار می‌گیرد. دارو‌ها، آزمایش‌ها و نظارت‌هایی که ممکن است در دوران بارداری به آن‌ها نیاز داشته باشید. در دوران بارداری با افزایش حجم خون تا 50 درصد ضربان قلب شما افزایش می‌یابد و فشار خون شما کاهش می‌یابد که باعث نوساناتی می‌شود که می‌تواند برای کسانی که بیماری‌های قلبی خاص دارند خطرناک باشد. زایمان منجر به تغییرات ناگهانی در جریان خون می‌شود و سیستم قلبی عروقی شما باید به سرعت تنظیم شود. برخی از بیماران قلبی ممکن است به تجهیزاتی نیاز داشته باشند. زنان مبتلا به بیماری‌های قلبی خاص در معرض خطر بیشتری از عوارض پس از زایمان هستند و ممکن است به مراقبت‌های پزشکی اورژانسی نیاز داشته باشند.

 

منبع:

wexnermedical.osu.edu

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16467 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11628 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4337 بازدید