2109
سندرم انفجار سر چه بیماری است؟

سندرم انفجار سر چه بیماری است؟

1400/11/28 بازدید800

سندرم انفجار سر قبل از اینکه بخوابید یا بیدار شوید صدای بلندی می‌شنوید و دیگران آن را نمی‌شنوند. ممکن است شبیه آتش بازی، انفجار بمب یا سقوط با صدای بلند به نظر برسد. برخی از مردم آن را به عنوان شلیک گلوله، برخورد سنج یا صاعقه توصیف کرده‌اند. حتی اگر درد نداشته باشد ممکن است باعث سردرگمی شود. همانطور که این اتفاق می‌افتد ممکن است فکر کنید که در میانه حمله قلبی یا سکته مغزی هستید. گاهی اوقات ممکن است فقط صدای بلندی بشنوید. در مواقع دیگر ممکن است همزمان فلاش نور یا انقباض عضلانی نیز داشته باشید. ممکن است هر چند وقت یکبار اپیزود‌ها بیایند. ممکن است در یک شب چندین صدا بشنوید. شما می‌توانید تعداد زیادی از آن‌ها را در یک دوره کوتاه داشته باشید، سپس هیچ کدام را برای مدت طولانی نداشته باشید.

به چه علت سندرم انفجار سر به وجود می‌آید؟

محققان در مورد سندرم انفجار سر اطلاعات زیادی ندارند. در مورد علت آن نظرات مختلفی وجود دارد. برخی از دانشمندان فکر می‌کنند که می‌تواند:

- تشنج‌های جزئی در لوب تمپورال مغز

- جابجایی‌های ناگهانی در قسمت‌های گوش میانی

- استرس یا اضطراب

 

سندرم انفجار سر را چطور تشخیص دهیم؟

معمولاً آزمایشاتی برای سندرم انفجار سر وجود ندارد. اما اگر مشکل خواب دارید ممکن است پزشک از شما بخواهد که یک مطالعه خواب شبانه انجام دهید. ضربان قلب، تنفس و امواج مغزی شما را در هنگام خواب ردیابی می‌کند. همچنین نحوه حرکت بدن شما را ثبت می‌کند. این مطالعه می‌تواند به کشف این که آیا صدا‌هایی که می‌شنوید به دلیل اختلال خواب دیگری است یا خیر کمک می‌کند.

چگونه با سندرم سر انفجار کنار بیاییم؟

کلومیپرامین یک داروی ضد افسردگی و یک درمان رایج برای سندرم انفجار سر است. مسدود‌کننده‌های کانال کلسیم نیز ممکن است کمک کنند. اگر فکر می‌کنید برای آن به دارو نیاز دارید به پزشک مراجعه کنید. می‌توانید کار‌هایی را انجام دهید که ممکن است کمک کند. به عنوان مثال اگر زمانی که استرس دارید قسمت‌های بیشتری داشته باشید می‌توانید راه‌هایی برای کاهش اضطراب خود بیابید مانند موارد زیر:

  •  یوگا
  •  گوش دادن به موسیقی آرامش بخش
  •  خواندن
  •  حمام آب گرم قبل از خواب

 

منبع:

www.webmd.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها