2109
سرخک و هشدار سازمان جهانی بهداشت

سرخک و هشدار سازمان جهانی بهداشت

1397/11/28 بازدید1886

نی نی سایت: موارد ابتلاء به سرخک در جهان ۵۰ درصد افزایش یافته است. به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت (WHO) درباره گسترش بیماری سرخک در جهان هشدار داده است. این سازمان اعلام کرده که تلاش‌هایش برای جلوگیری از شیوع این بیماری با مشکل روبرو شده است.
به گزارش رویترز، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که آمار اولیه نشان‌دهنده روند نگران‌کننده موارد ابتلاء به سرخک در کشورهای مختلف از جمله کشورهای مرفه است .این در حالیست که در کشورهای مرفه معمولاً نرخ واکسیناسیون از لحاظ تاریخی بالا بوده است.
مدیر ایمن‌سازی سازمان جهانی بهداشت درباره این موضوع گفت: «آمار نشان‌دهنده افزایش شدید موارد ابتلاء به سرخک است و ما چنین روندی را در همه مناطق دنیا می‌بینیم.»
 

سرخک و افزایش ابتلا در دوسال گذشته

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۸ میلادی سرخک جان ۱۳۶ هزار نفر را گرفت. سرخک یکی از چهار بیماری کشنده در دوران کودکی در جهان است. سرخک بیماری ویروسیِ بسیار مسری است که از جمله نشانه‌های آن تب شدید و بثورات پوستی (دانه‌های سرخ) است و حتی ممکن است به کوری، مننژیت و عفونت ریه منجر شود.سرخک بیماری واگیردار است و در موارد حاد می‌تواند خطرناک باشد اما به گفته سازمان جهانی بهداشت، واکسیناسیون می‌تواند مانع از ابتلاء به آن شود.تا سال ۲۰۱۶ ابتلاء به سرخک در جهان رو به کاهش بود اما از سال ۲۰۱۷ روند ابتلاء به این بیماری رشد صعودی داشته است. به گفته این سازمان شیوع سرخک در اوکراین، ماداگاسکار، کنگو، چاد و سیرالئون یکی از دلایل افزایش موارد ابتلاء به این بیماری بوده است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16451 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11612 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4165 بازدید