2769
بهترین زمان برای ورود کودک به مهدکودک

بهترین زمان برای ورود کودک به مهدکودک

1403/02/20 بازدید286

ورود کودک به مهدکودک

ورود کودک به مهدکودک اگر در سن مناسبی اتفاق بیفته، قطعا دارای فواید بسیاری برای اون‌ها خواهد بود. انتخاب یک مهد خوب از اهمیت بسیاری برخورداره. ممکنه برای بسیاری از والدین این سوال پیش بیاد که آیا فرستادن کودکان به مهد ضروریه؟ قطعا فرستادن کودکان به مهدکودک ضروری و الزامی نیست، با این حال اگر شما عزیزان کودک خود را در سن مناسب در یک مهد کودک خوب با شرایط عالی ثبت‌نام کنید، دارای فواید بسیاری برای آن‌ها خواهد بود. در این مقاله قراره در خصوص اینکه چه سنی برای فرستادن کودکان به مهد مناسبه، صحبت کنیم. اگر به تازگی صاحب فرزند شده‌اید و به دنبال کسب اطلاعات در مورد مهد فرستادن کودک خود هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. 

ورود کودک به مهدکودک در سن زیر سه سال

ورود کودک به مهدکودک در سن زیر سه سال الزامی نیست. به  عبارت دیگر کودکانی که زیر سه سال هستن، به توجه و مراقبت‌های دائمی مادر نیاز دارن؛ به همین علت تا سه سالگی بهتره که کودک در کنار مادر باشد و به مهد فرستاده نشود. اگر مادر کودک شاغله و یا به هر دلیلی نمیتونه مراقب فرزند زیر سه ساله خود باشه، بهتره که اون رو به یک آشنا مثل مادربزرگ بسپاره. در صورت نداشتن آشنا، آخرین راه فرستادن کودک به مهده. مهدکودک یکی از گزینه‌های جایگزین مادره. به همین علت بهتره که در انتخاب مهد دقت بسیاری کنید. در ادامه به بررسی نکاتی که در انتخاب مهد حتما باید مورد  توجه قرار دهید، می‌پردازیم.

والدین

نکات مهم در انتخاب مهدکودک

در این بخش به بررسی نکاتی که در انتخاب مهد کودک حتما باید توجه کنید، می‌پردازیم.

  1. در مهد نکات بهداشتی و تغذیه‌ای به صورت کامل رعایت شه.
  2. سلامت روان مهد از کیفیت بالایی برخوردار باشه.
  3. مربیان دارای تحصیلات و تجربه‌های مرتبط با تربیت و آموزش کودک باشن.
  4. مهد دارای برنامه‌های آموزشی و مراقبتی مناسب با سن کودکان باشه.

بهترین سن برای ورود کودک به مهدکودک

بهترین سن برای ورود کودک به مهدکودک 3 الی 5 ساله. کودکانی که زیر دو سال دارن و به مهد فرستاده می‌شن، به مرور زمان در معرض آسیب‌های دلبستگی قرار می‌گیرن و ترس از جدا شدن مادر باعث شکل‌گیری اضطراب در آن‌ها خواهد شد. به همین علت سن 3 الی 5 سال بهترین زمان برای فرستادن کودک به مهده. در این سنین کودکان از فواید مهدکودک بهترین بهره رو خواند برد. بعد از سن 5 سال برای فرستادن کودکان به مهدکودک دیره، چون بعد از این سن کودک باید به پیش دبستانی و دبستان فرستاده شه. از طرف دیگه هر چه کودکان دیرتر به مهد فرستاده شن، لجبازی و مقاومت بیشتری از خود نشان خواهند داد. آماده‌سازی کودک، یکی از نکاتیه که قبل از فرستادن فرزند خود به مهد، باید انجام دهید. قبل از اینکه فرزند خود رو به مهد بفرستید، می‌تونید در خصوص مهد و کارهایی که در آن‌جا انجام می‌دهند، با یکدیگر صحبت کنید.

مهدکودک

فواید ورود کودک به مهدکودک

فواید و معایب ورود کودک به مهدکودک به عوامل متعددی بستگی داره، از عوامل تاثیر گذار در فواید و معایب مهدکودک می‌توان به نسبت تعداد مراقبان به کودک، تعویض کمتر مراقب‌ها و غیره اشاره کرد.  ارتباط  کودکان با همسالان خود تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت مهد داره. هر چه مهد از کیفیت بالاتری برخوردار باشه، کودک ارتباط بیشتری با همسالان خود برقرار خواهد کرد. روابط اجتماعی بالاتر یکی دیگه از مواردیه که تاثیر مستقیمی با کیفیت مهد خواهد داشت. کودکانی که به مهد با کیفیت فرستاده می‌شن، در دبستان از لحاظ اجتماعی عملکرد بهتری از خود نشان خواهند داد. در ادامه به بررسی فوایدی که مهد برای کودکان داره می‌پردازیم.

  1. کسب استقلال
  2. یاد گرفتن همکاری و انجام کار‌های گروهی
  3. یادگرفتن مهارت‌های ابتدایی مثل زبان دوم، شمارش و شعرخواندن
  4. پرورش مهارت‌های جسمی و ذهنی
  5. تقویت مهارت‌های دیداری و گفتاری کودک
  6. ایجاد آمادگی برای رفتن به مدرسه

معایب ورود کودک به مهدکودک

در این بخش به بررسی معایب ورود کودک به مهدکودک می‌پردازیم. همونطور که گفته شد کیفیت مهدکودک از اهمیت بسیاری برخورداره. اولین مرحله در انتخاب مهد، بررسی کیفیت اونه. فرستادن کودکان به مهدکودکی که از کیفیت خوبی برخوردار نیست، نه تنها فایده‌ای نخواهد داشت بلکه باعث بروز مشکلاتی در کودک خواهد شد. در مرحله اول کودکان باید در نزد والدین خود بزرگ شوند. زیرا هر کودک نیاز به آغوش و محبت خاص والدین خود داره. کودکان بیشتر از 9 ساعت در طول یک هفته نباید به مهد فرستاده شن.  

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
2759

پربازدیدترین ها