وابستگی و افکار وسواسی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 75 بازدید

سلام من از کودکی وابسته به دوستانم بودم و الان هم همینطور و فکر میکنم اگه یکیشون قهر کنه یا کلا پیشم نباشن دنیا دیگه همون جا تموم شده .فقط وسواس گونه به این چیزها فکر میکنم .میگم اگه یه روز همشون ولم کنن چی؟؟ همش دلم میگیره نکنه دوستم نداشته باشن .چیکار میتونم بکنم؟

پاسخ مشاور

مشاور خانواده


سلام ، از اینکه ما را انتخاب کردید سپاسگزارم،  دوست عزیز اطلاعاتی که دادید کافی نیست ،اگر مواردی را که خدمتتون عرض می کنم در مورد شما صادقه باید به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنید:


* نيازی نافذ، فراگير و افراطی به مراقبت شدن دارید که به سلطه پذیری، وابستگی و ترس از جدايی می انجامد

1- بدون توصيه و اطمينان بخشی فراوان ديگران، در گرفتن تصميمات روزمره مشکل دارید( مثل پوشيدن لباس يا انتخاب غذا در رستوران).

2- نيازمند آن هستید که ديگران مسئوليت بيشتر مسايل عمده زندگيتان را برعهده بگيرند( مثل خريد خانه، انتخاب همسر، تعيين رشته تحصيلی و غيره).

3- به دليل ترس از برخوردار نشدن از حمايت يا تأييد ديگران، در ابراز مخالفت با آنها مشکل دارید که اين امر به دليل فقدان اعتماد به قضاوت ها يا توانايی های خود تان است نه فقدان انگيزه يا انرژی.

4- بیش از حد نیازمند حمايت و پشتيبانی ديگران هستید، تا جايی که حتی حاضرید کارهايی را که دوست ندارید، به خاطر ديگری انجام دهید و اين امر حالتی تکرار شونده در روند زندگی شما دارد.

5- در تنهايی احساس ناراحتی يا درماندگی میکنید، به دليل ترس مبالغه آميز از نداشتن قدرت مراقبت از خود.

6- با ختم يک رابطه صميمانه، فوراً به جستجوی رابطه ای ديگر برمی آيید تا آن را منبع مراقبت و حمايت از خود قرار دهید.

7- ذهنتان به طرزی غيرواقع گرايانه به اين انديشه مشغول باشد که مبادا برای مراقبت از خود، تنها بمانید.

مجموعه صفات فوق باعث می شود کارکرد شما اغلب مختل باشد، به طوری که نمی توانید مستقل و بدون نظارت دقيق شخص ديگری کارهای خود را انجام دهید

اگر 5 مورد از موارد فوق در شما صدق می کند باید به یک متخصص مراجعه کنید در غیر این صورت با دادن اطلاعات بیشتر در مورد خودتان  در خدمت هستم.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

ناراحتی از مسخره شدن شوهر وسواسی

پاسخ سلام همراه عزيز ✋🏻ممنون از اينكه ما را انتخاب كرديدشوخی حالت مثبت در ذهن است و موقعی ايجاد ميشود كه فردی موضوعی ناهمخوان ،غير منتظره يا سرگرم كننده را بگويد يا انجام بدهد يا موقعيتی با همين توصيف برا...

رفتار وسواسی

پاسخ سلام. شما دچار حالات وسواس هستید و نیاز به دارو درمانی و رواندرمانی دارید.

برادر وسواسی

پاسخ سلام، خیلی عالی و تحسین برانگیزه که شما توجه و اهمیت قایل شدید و در مورد شرایط ایشون سوال میپرسید و قصد دارید در حمایتشون باشید، رفتارهای وسواس گونه ایشون منشا اضطرابی داره و بهترین کاری که میشه براشو...

ارتباط با مادرشوهر وسواسی

پاسخ خودتون می‌فرماید حرف!ایشون سنی ازشون گذشته و شما عاقلانه تر باید رفتار کنید و به حرفها اهمییت ندهید،زندگی عادی خودتونو داشته باشید فقط بی‌تفاوت باشید