کلاب فوت و کفش طبی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 243 بازدید

 نوزاد من کلاب فوت داره و گفتن باید تا ۱۳ سالگی باید کفش طبی بپوشه تو رو خدا کمک کنید .چیکار کنم 

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۸ جنسیت زن شغل خاندار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

کاردرمانگر جسمی کودکان

درود و سلام 

وقت خوش

دوست ارجمند باید خدمتتان عرض کنم که این مورد جزو اختلالات بسیار شدید نیست و نیازی به این مقدار نگرانی نیست بلکه باید هوشمندانه و صبورانه و منطقی با مشکل مواجه بشوید و بدانید که در صورت عملکرد دقیق و آگاهانه این مشکل در بزرگسالی میتواند تا حد بسیار زیادی بهبودی حاصل کند ولی نباید بهترین روزها و ماههای طلایی ایشان را که زمان پیش از راه رفتن و ایستادن می باشد از دست بدهید. همانطوریکه قطعا میدانید علت این بیماری تلفیقی از عوامل ژنتیکی و محیطی است و ناشناخته تلقی میشود و بطور معمول در هر دو پا دیده می شود که موجب بروز اختلال در الگوی راه رفتن طبیعی می شود و در سنین بالا موجب کاهش اعتماد بنفس میشود، بنابراین باید دقت بفرمایید که رعایت و توجه به نکاتی میتواند نقش بسیار زیادی در کاهش علائم و نزدیکتر نمودن الگوی تحرک و راه رفتن به الگوی هنجار داشته باشد، هر چند درمان قطعی و راهکار حتمی آن جراحی در سنین بالا خواهد بود ولی در نظر داشته باشید که هر چقدر تا آنزمان از بروز و تشدید بد شکلی های مفصلی Deformity  ها و یا کوتاهی های عضلانی Contracture  ها و تغییر خط کشش برآیندی نیروهای عضلانی و مفصلی پیشگیری و جلوگیری کنیم تا عواقب کمتری بروز یابد، میتوان به نتایج مناسب و مطلوب جراحی در سنین بالا نیز امیدوار تر بود. در روش Ponseti Method که از روشهای بسیار معتبر و مطلوب برای این مورد می باشد، قید شده است که در صورتیکه در سنین بالا، بد شکلی و کوتاهی های عضلانی شدید اتفاق بیافتد نتیجه عمل جراحی نیز رضایتبخش نخواهد بود ولی اگر مواردی را که در زیر خدمتتان توضیح خواهم داد مراعات و دقیق و مسلط و بدون آشفتگی اقدام بفرمایید، نتایج بسیار خوب و مطلوب و بدست آوردن عملکرد هنجار و عادی مورد انتظار خواهد بود.    

بنابراین رعایت مواردی نظیر افزایش تحرک بخشی مفاصل در گیر از مچ پا به پایین تا مفصل بندهای انگشتان پا و استفاده از ماساژ ساده تا استفاده از تکنیکهای تخصصی آموزش گرفته از همکاران فیزیوتراپیست و یا کاردرمانگران(ارگوتراپیست)، استفاده از اسپیلنتهای بسیار نرم کششی با مدت استفاده بسیار محدود و کوتاه با دفعات مکرر استفاده در طی روز، آماده سازی تقویت عضلات درگیر که بصورت ضعف عضلانی در عضلات مبتلا بروز می یابد، تغییر و اصلاح  مکرر اسپلنتهای ساده و کششی جهت تصحیح وضعیت قرار گیری انگشتان و مفاصل بصورت هر دو هفته یکبار در ماههای اول نوزادی تا شش ماه و سپس ماهانه اسپیلنتهای کششی نرم همراه با تمرینات در حفظ وضعیت هنجار و ایجاد الگوی طبیعی و هنجار ایستادن و راه افتادن.     

با سپاس فراوان از پرسش ارزشمندتان 


تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

علاقه به کفش در دختر دوساله

پاسخ سلام مامان عزيز براش جدول استيكر درست كنيد و قانون خونه رو براش توضيح بدهيد و بهش بگوييد كه هر بار كه كفشش و در بياره بهش يه استيكر ميدم و بعد مثلاً ٤ تا كه شد اون چيزی رو كه دوست داره براش بخريد در ...

نپوشیدن کفش پسرم

پاسخ سلام دوست عزیز او را بابت زمان هایی که کفش می پوشد تشویق کنید و از زمان کم شروع کرده و کم کم این زمان را افزایش دهید. موفق باشید.

درمان ساییدگی زانو و کفش مناسب

پاسخ سلام و وقت بخيرمادر شما از كفش هايی با پاشنه بيشتر از سه سانت نبايد استفاده كنند. بهتر است از كفش های طبی با كفی مناسب استفاده كنند. انجام ورزش های مناسب زانو ، می توانند باعث تقويت عضلات و فشار كمتر ...

کلاب فوت نوزاد

پاسخ سلام، مشکل فرزند شما نیاز به معاینه حضوری توسط متخصص ارتوپدی دارد.