2723

افکارمنفی و خودکشی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 239 بازدید

سلام. 18سالمه من دختر ‌تا حدودی شاد بودم البته هنوزم هستم

و هیچوقت به فکر خودکشی نبودم و واقعا از کسی که خودکشی کنه بدم میومد

بهمن ماه یکی از دوستام خودکشی کرد با قرص برنج من از اون روز به فکر خودکشی هستم البته از مرگ و میر  هم میترسم

دیشب یکم حالم خوب نبود دکتر رفتم

وقتی حرف کرونا شد خیلی ترسیدم و مردن و..

برام عجیبه با اینکه از مردن میترسم چرا فکر به خودکشی دارم؟!

البته ساعت هایی در روز سراغم میاد و بیشتر وقتی اتفاق بدی میوفته اینجوریم که حس میکنم یکی میگه خودکشی کن راحت میشی

با این وضعیت سخت شهرمون که درگیر کروناعه جرات روانشناس ندارم و دوست ندارم به بابام بگم و به مشکلاتی که داریم افزوده بشه 

اطلاعات تکمیلی

سن 18 جنسیت زن شغل محصل وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز
افکار خودکشی بیشتر از غم ابراز نشده سرچشمه میگیرد
اگر فکر خودکشی هرچند وقت یکبار به ذهنتان خطور میکند اما قصدی  ندارید، حکایت از دو ویژگی بارز در طرز تفکر دارد، یکی فکر این که "من این شرایط را نمی توانم تحمل کنم و دیگر این که " این شرایط، هرگز بهتر نخواهد شد"
تفکر خودکشی معمولا حاکی از این است که ما در جعبه ابزار مهارت هایمان، مهارت کافی برای حل مشکلات زندگی را نداریم.
امیدوارم مطلبی که در ادامه مطالعه میکنید بتواند به شما کمک کند تا براین افکار مدیریت و کنترل داشته باشید
سعی کنید بین فکر و عملتان فاصله ایجاد کنید. وقتی تحت فشار زیاد قرار می گیرید به خودتان قول دهید مثلا 24 ساعت صبر می کنم و همین الان اقدام به عمل نمی کنم. یا یک هفته زمان دهید.

افکار و اعمال دو چیزمتفاوت هستند . لزوما افکار خودکشی نباید به واقعیت تبدیل شود. نگذارید چیزی شما را به سمت عملی کردن افکار هل دهد. صبر داشته باشید. صبر مانع تبدیل شدن افکار به اعمال می شود.
از اطرافیانتان حمایت و امید بگیرید

با مردم اطرافتان در ارتباط نزدیک باشید حتی اگر آن ها احساسات بدتری نسبت به شما داشتند زیرا می پذیرید که شما تنها نیستید و امید پیدا می کنید. مهم نیست که چقدر از خود نفرت دارید، ناامید، و یا منزوی هستید . فقط به خودتان زمان دهید و تنها نمانید.
حساس خودکشی را در خودتان نگه ندارید

بسیاری از ما به این نتیجه رسیده ایم که که اولین گام برای مقابله با افکار و احساسات خودکشی، به اشتراک گذاشتن آن با کسی است که مورد اعتماد ما است.. این ممکن است یک دوست، یک درمانگر ، یک روحانی، یک معلم، یک دکتر خانواده، یک مربی و یا یک مشاور با تجربه باشد. فرد مورد اعتمادی را پیدا کنید. اجازه ندهید که احساس ترس، شرم، و یا خجالت شما را از جستجوی کمک باز دارد. فقط صحبت کردن در مورد چیزی که شما را به اینجا رسانده می تواند در یافتن راه حل های بهتر کمک نماید.

کارهایی که باید انجام داد:

* هر روز صحبت با کسی ، ترجیحا چهره به چهره ارتباط برقرار سازید. از دوستان و یا فرد مورد اعتماد بخواهید مدتی را در طول روز با شما سپری کند و یا با درمانگر خود تلفنی ارتباط داشته و احساساتات را با او در میان بگذارید.
* یک طرح ایمنی بریزید. مجموعه ای از مراحل که شما می توانید در طول یک بحران خودکشی دنبال کنید را بنویسید. شماره تماس درمانگر یا اعضای خانواده و دوستانتان را در دسترس قرار دهید.
* یک برنامه روزانه نوشته و سعی کنید در انجام آن نظم داشته باشید و حتی زمانی که احساسات خارج از کنترل شما می شود از برنامه تان فاصله نگیرید. 
* دریافت آفتاب و یا طبیعت گردی برای حداقل 30 دقیقه در روز می تواند موثر باشد.
* ورزش به عنوان شور و نشاط برای شما امن است. برای به دست آوردن بیشترین سود ، به مدت 30 دقیقه ورزش در هر روز داشته باشید. 
* زمانی را برای انجام کارهایی که لذت می برید قرار دهید حتی اگر چیز های کمی شما را شاد می کند، خود را موظف به انجام آن کنید.
* اهداف شخصی خود را به یاد داشته باشید: به اهدافتان در هر لحظه فکر کنید و برای به انجام رساندن آن برنامه ریزی نمایید .

کار هایی که نباید انجام داد :

* تنها بودن . تنهایی می تواند افکار خودکشی را ایجاد و حتی بدتر کند. 
* الکل و مواد مخدر . مواد مخدر و الکل می تواند افسردگی را افزایش دهد ، مانع توانایی حل مسئله درست شده و منجر به تکانه ای عمل کردن شود.
* انجام کارهایی که به شما احساس بدتری می دهد. گوش دادن به موسیقی غم انگیز ، نگاه کردن به عکس های خاص، خواندن نامه های قدیمی ، و یا بازدید از قبر یک دوست، می تواند تمام احساسات منفی را افزایش دهد.
* فکر کردن در مورد خودکشی و دیگر افکار منفی . سعی کنید وارد افکار خودکشی نشوید . حواستان را پرت کنید. چند ثانیه چند ثانیه به فکرتان استراحت دهید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

افکارمنفی

پاسخ عزیزم نشانه های افسردگی درشما وجود داره که باید در همون دوران بارداری پیگیر میشدید و حمایت همسر وخانواده هم البته بسیار ضروریه حتما باید به روانپزشک مراجعه کنید تا بموقع درمان صورت بگیره و از ورود به ...

افکارمنفی برای عدم بارداری

پاسخ سلام دوست خوبم بله کاملا متوجه توضیحاتی که دادید شدم. ببینید همه مسائل واتفاقاتی که برای ما می افتد به نوع نگاه و طرز فکر ما بستگی دارد. ممکن در یک موقعیت یکسان افراد افکار و احساسات متفاوتی داشته ب...

افکارمنفی و عقاید وسواسی

پاسخ سلام. شما الان هم علایم افسردگی مثل احساس بی ارزشی؛عدم لذت بردن،آرزوی مرگ وشایدعلایم دیگری ازافسردگی رادارید. یک ماه زمان باتوجه به پاسخ نسبی به دارو،زمان کمی است که بگوییم مقاوم به درمان هستید.کمی زم...

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما مشاورین محترم. پسر من 15 ماهشه و من کارمندم از چهارماهگی بچه پیش

پاسخ سلام دوست عزیز بهترین سن برای مهد 3سال هست و معمولا توصیه میشه تا قبل از این سن بچه مهد نره با توجه به شرایط شما این اتفاق باید زوتر بیفته بچه ها هر چه زودتر مهد برن سازگاری بهتری دارند بهترین حالت ای...