2733
2734
منم تا امشب برام مهم نبود درسته یا نه چون فیزیک رو دوست ندارم 😁بیشتر از مدل اثباتهای برای خلقت ...

من فیزیکو دوست دارم منتها اینقدر بحث حاشیه ای داره تا یه چیزی درست و حسابی ثابت نشه نمیرم دنبالش. میذارم به یه جای خوبی که رسید برم ببینم چیه.😂 من کلا جواب این کامنتا رو نمیدم الانم این بنده خدا کامنت منو جوری ریپلای کرد که انگار من باهاش هم نظرم برای تبرئه خودم کامنت گذاشتم وگرنه اگه کسی فقط یه دونه کتاب علمی خونده باشه بازم حرفش این باشه دیگه نظرش همینه و تغییر نمیکنه. بحث کردن اینجور جاها اسراف کلامه.

معجزه برای قلبی اتفاق می افتد که آرام و خاموش آن را پذیرا باشد. گروه نارنجی رکورد سلامتی
قطعا میشه  اثبات سادش این که این شمایی که لحظه ی بعد که پیام منو دیدی تصمیم میگیری بهش جواب بد ...

خیلی ممنون😍

چون اخه دو تا نظریه هست مثل اینکه ، بعضی هاهم میگن نمیشه سرنوشت رو عوض کرد، البته منظورم چیزای کلی

زرشک پلو نیستید. نمی‌توان برایتان مرغ
ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!😥 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷



ببخشید اگه ناراحت شدید ،اینجا تنوع عقاید و ادما  توش زیاده  اما معمولا به ادمایی که میخوان ...


اولا من اصلا اصراری بر اینکه کسی بخواد استدلال من را قبول کنید ندارم.  تاکید من بر روی مسایل علمی هست که مطرح شد و تخصص من هست و مسلم زیر بار یک حرف غلط و خرافات نخواهم رفت. اخه میشه دم از علم زد و دروغ را به علم نسبت داد. بعدم ظاهرا کافر همه را به کیش خود پندارد. ظاهرا اون شما هستید که خودتون را پشت مدرکتون پنهان کردید والا من که گفتم اگر فکر میکنید من دروغ میگم میتونم بهتون ثابت کنم اما نه در محیط اینجا میخواید با همسرتون بیاید یا هر کس دیگه.اصرار من برای اینه که یاد بگیرید به دیگران نسبت دروغ ندید اگر تحمل این را ندارید خجالت زده بشید دیگه این مشکل شماست. همونجور که وقتی یک پزشک در مورد مسایل علمی حرف میزنه من فقط سکوت میکنم برای اینکه تخصصم نیست بخوام اظهار نظر کنم. شما هم وقتی تخصصت در این زمینه نیست لازم نیست اظهار نظر کنید. میتونید گوش بدید. میشه آدم به هر چی نوکی بزنه و اطلاعات ناقصی در مورد هر چیز داشته باشه ولی  مهم عمیق شدن روی یک موضوع هست. والا این دوره خیلی ها هم ادعا میکنند از پزشکان بهتر میدونند. اینجا عده ای یک سری دروغ محض را به فیزیک نسبت میدن بعد میگی غلطه، میگن چرا شما روی حرف خودتون تعصب دارید  . این ماجرای دانش آموزی هست که نوشته 2+2=4 بعد معلمش بهش نمره نداده  بعدبگه شما چقدر تعصب دارید شاید 2+2=5 بشه. رو مسایل علمی هیچ  رو در بایسی ندارم نه اینکه چون درسته همیشه وغیر قابل تغییر هست نه. چون اولین شرط در مورد صحبت علمی اینه که اولا باید سواد علمی داشت و ثانیا امانت دار بود. 

2731
ببخشید اگه ناراحت شدید ،اینجا تنوع عقاید و ادما  توش زیاده  اما معمولا به ادمایی که میخوان ...


بعدم وقتی اینقدر فکر میکنید همه دروغ میگن یا نیاید اینجا یا میاید لااقل حرمت آدم ها را نگه دارید. اون چیزی که فکر میکنید در مورد دیگران را دلیل نداره به زبان بیارید وقتی بهش علم ندارید. اینکه گفتید اون مرکز با ایران ارتباطی نداره لطف کنید برید این سایت

https://international-relations.web.cern.ch/stakeholder-relations/states/iran

اولا من اصلا اصراری بر اینکه کسی بخواد استدلال من را قبول کنید ندارم.  تاکید من بر روی مسایل عل ...

از بحث هاتون خیلی خوشم اومد

نگاهتون به دنیا صرفا علمی نیست و همین درسته ،من نمیدونم چرا بقیه نگاهشون تا این حد علمی و

 و معادلاتیه,تا یه جاهاییش کفر محض هم هست....

حالا یه سوال میپرسم ،خیلی فکرمو مشغول کرده 

چند انسان در دنیا وجود دارن؟؟خب خییییییییلی 

چند نفرشون مسلمونن؟خب بازم  خیییلی

حالا چند نفر این زنای مسلمون محجبه ن؟؟فک کنم کمتر از اون خیییلی 

حالا چند نفر این مسلمونا شیعه ن؟؟نه زیاد نسبت به افراد جهان 

حالا چقدر از این افراد شیعه نماز گزارن؟؟بازم کمتر 

حالا ما چقدر مسلمون ،باخدای،محجبه ی نمازگذار،بدون غیبت و دزدوفاسد داریم؟؟خیلیییی کمتر از اون کم 

چند نفرشون مخلصن؟؟خییییییییلی کم 

حالا یعنی فقط اینا بهشتین؟؟بقیه جهنم؟؟

 پس حساب اون زن آمریکایی بدحجاب که چندتا یتیمو به سرپرستی ,قبول کرده چی میشه؟؟

حساب اون مرد نامسلمونی،که هیچکس شکایتی ازش نداره چیه؟؟

مسیحی،یهودی،هندویی،همه از دم جهنمی؟؟جدا از عمل خوب و بد شون؟؟؟

زناشون چی؟؟هر چقدر خوب باشن و انسان و شریف باشن ولی چون محجبه نیستن جهنمین؟؟

یعنی آدم باشی،شریف باشی،انسانیت داشته باشی،ولی چون نمازخون نیستی پس کارت با نیش عقرب و ماره؟؟؟؟


دیدین دکمه لباس که یکم شل میشه چقدر بده ؟پس به زور آویزون نباشیدهروقت دیدی جات نیس خودت کنده شو برو....
خانوم محترم  شما دارید چیزهایی را میگید که اصلا ربطی به علم و فیزیک نداره . این حرفهایی که میزن ...

باور کنید اگه اسم امام علی و حسین رو نمی آردید و داخل بحثهاتون یه چندتا جمله تخیلی وارد میکردید،بحث هاتونو قبول میکردن و به به چه چه میکردن😄😄😄

دیدین دکمه لباس که یکم شل میشه چقدر بده ؟پس به زور آویزون نباشیدهروقت دیدی جات نیس خودت کنده شو برو....
اولا من اصلا اصراری بر اینکه کسی بخواد استدلال من را قبول کنید ندارم.  تاکید من بر روی مسایل عل ...

واااای اینجا یه چیزی خوندم تا الان دارم میخندم ،یه بحث نه علمی کاملا تخیلی و بچگانه و احمقانه نوشته،ولی  صرفا به خاطر اینکه مخالف حرف شماس،براش ریپ کرده:حرفهاتون بسیار زیباست،موفق باشید😄😄😄😄

دیدین دکمه لباس که یکم شل میشه چقدر بده ؟پس به زور آویزون نباشیدهروقت دیدی جات نیس خودت کنده شو برو....
2740
باور کنید اگه اسم امام علی و حسین رو نمی آردید و داخل بحثهاتون یه چندتا جمله تخیلی وارد میکردید،بحث ...


از ابراز نظرتون متشکرم

دیدگاه شهید مطهری در این زمینه، نفی حصر گرایی و جانبداری از شمول گرایی است. از نظر وی نه تنها پیروان‏ دیگر ادیان الاهی در زمان پیامبر خود نجات یافته و رستگار هستند، پس از بعثت پیامبر بعدی و حتّی پیامبر اسلام نیزمی‏توانند در وضعی خاص اهل نجات باشند؛ بلکه نجات و رستگاری به پیروان ادیان رسمی منحصر نیست و کسانی‏که از هیچ یک از ادیان رسمی پیروی نمی‏کنند نیز در حالتی ویژه، مشمول رحمت الهی بوده، در قیامت، از عذاب‏ دوزخ در امان خواهند بود.تفاوت هست  بین کفر همراه با عناد و لجاج، از کفر ناشی از نادانی، و جاهل قاصر از مقصّر. 

از بحث هاتون خیلی خوشم اومد نگاهتون به دنیا صرفا علمی نیست و همین درسته ،من نمیدونم چرا بقیه نگاهشو ...



 از نظر اسلام گروه مستضعف و مرجون الی الله نیز کسانی اند که دارای عذرند؛ یعنی اگر نتوانسته اند به دین حق بپیوندند و بدان عمل بکنند، به لحاظ تقصیر یا کوتاهی کردن آنان نبوده است؛ بلکه از جهت یک سلسله عواملی بوده که از اختیار آن‌ها خارج بوده است. همین عوامل، موجب جهل یا غفلت و یا عمل نکردن آنان به دستورات دین اسلام شده است. بدیهی است که چون در این صورت، ترک به اختیار آدمی مستند نبوده و معلول عوامل خارج از اختیار اوست، برای آدمی نه نفعی خواهند داشت و نه ضرری و مرجع کار چنین کسانی، خداوند خواهد بود و خداوند به نحوی که حکمت و رحمتش ایجاب کند، عمل خواهد کرد.

  • آیات ۹۶ تا ۹۸ سوره نساء بر مطلب یاد شده، دلالت می‌کند. خداوند در آن آیات، عذر افراد را به دلیل مستضعف بودن با شرایطی قبول کرده است.

خداوند در آیه ۱۰۶ سوره توبه نیز کار این گونه افراد را به خود احاله کرده است. مراد از مستضعف در این جا فقر اقتصادی نیست؛ بلکه ضعیف نگه داشته شده، از جهت دسترسی به منبع هدایت است. این است که در آیات سوره نساء جمله «لا یستطیعون حیله و لا یهتدون سبیلا». به عنوان شرط و علت عذر برای مستضعفان ذکر شده است. از این صفت می‌توان دریافت که علت معذور بودن، همه جا و به طور عموم، راه و چاره نداشتن است که شامل جاهل غافل و غیر معاند هم می‌شود. افزون بر اینها، آیه ۲۸۶ سوره بقره نیز بر همین گفته دلالت دارد؛ زیرا در ذیل آیه فوق، این مطلب آمده که انسان، هر چه خوبی کرده، به نفع او و هر چه بدی کرده، بر ضرر اوست. به طور روشن، مفهوم سخن فوق این خواهد بود که اگر چیزی به اکتساب - یعنی آن چه مسئولیتش به عهده خود شخص است - مستند نباشد، گناه و مسئولیتی برای انسان نخواهد داشت.

  •  به عقیده علامه طباطبایی، معنای مستضعف، علاوه بر این افراد ساکن در سرزمینی را که بر اثر نبودن دانشمند، راهی برای قرار گرفتن دین اسلام در آن جا نیست، شامل می‌شود.

همچنین فردی را هم که ذهنش به یک مطلب حق منتقل نشده و فکرش به حق راه نیافته است نیز شامل می‌گردد؛ یعنی شامل شخصی هم می‌شود که به حق رهبری نشده و در عین حال از کسانی است که با حق عناد ندارد، بلکه طوری است که اگر حق برایش واضح گردد، از آن پیروی خواهد کرد؛ ولی به عوامل مختلف حق برای او مخفی مانده است و چنین کسی جزء افراد مستضعف خواهد بود؛ زیرا آدم غافل قدرت ندارد و با چنان جهالتی هم نمی‌شود راهی به حقیقت یافت.

 از نظر اسلام گروه مستضعف و مرجون الی الله نیز کسانی اند که دارای عذرند؛ یعنی اگر نتوانسته اند ...

پس منظورتون اینه که آدمها رو با توجه به علم وشناخت خودشون از خدا و دین ،مورد محاسبه قرار میدن 

ولی کسایی که خودشون دستاشونو رو گوششون میذاشتن تا صدای قران خوندن پیامبر رو نشنون حسابشون جداس,درسته؟؟؟

هرچند الانم کم نیستن این افراد

دیدین دکمه لباس که یکم شل میشه چقدر بده ؟پس به زور آویزون نباشیدهروقت دیدی جات نیس خودت کنده شو برو....

📚 چرا مذهب از بین نرفته است؟


#دکتر_فائزه_خانلرزاده (روانشناس)


از دید روانشناسی هر رفتاری که تکرار می شود، حتما از جایی تشویق می شود. یعنی عاملی وجود دارد که آن رفتار را تقویت می کند. پشت هر رفتاری یک فکر، احساس یا دیدگاه وجود دارد. بسیاری از افکار ریشه ی ناخودآکاه داشته، خودآیند و سریع هستند و ما در زندگی روزمره حتی پس از سال ها به آنها دسترسی پیدا نمی کنیم.


یعنی ما متوجه نیستیم چه فکری ما را وادار به انجام کار خاصی کرده است.

چه بسا که بسیاری از محتویات مغز ما هرگز در طول مدت زنده بودن برایمان روشن نشود، در عین این که که شیوه ی زندگی، انتخاب ها، شکل رابطه ها، همچنین احساس و نظر ما را در هر در برابر هر فرد یا رویدادی تعیین می کنند.


یکی از قدرتمندترین باورها در ذهن بشر، باورهای مربوط به مذهب است.

بشر از زمان های دور وقتی در طبیعت می گشت یا به آسمان نگاه می کرد، در جستجوی چیزهایی بود که با چشم دیده نمی شوند. نوع مذهب و خدای محافظ انسان در زمان ها و  جغرافیاهای مختلف بسیار متنوع بود، ولی آنچه که در طی قرن ها زندگی انسان روی زمین، تغییر نکرد این بود که او به نیرویی ماورایی و غیرمادی باور داشت.


چرا مذهب این همه در زندگی انسان ماندگار شد؟

چرا این همه انسان مذهبی سرسخت وجود دارند، علیرغم این که بسیاری از بخش های ادیان شامل عذاب و خشم و خلاصه چیزهایی است که انسان آن ها را نمی خواهد، دوستشان ندارد و از آن ها می ترسد ؟!


هر چیزی که توانست در زندگی بشر باقی بماند، حتما دارد نیازی را در او برآورده می کند.

مذهب برآروده شدن بسیاری از نیازها را سخت می کند، ولی انسان ها شکایت چندانی از این بابت ندارند. چون باورهای دینی یکی از پایه ای ترین نیازهای انسان را تامین می کنند.

مذهب و باورهای دینی بر این اساس شکل می گیرند که خدایی وجود دارد که مرا آفریده است. او به من اهمیت می دهد و به رفتارهای من توجه می کند.


این که من مهم هستم و در این جهان تنها رها نشده ام، احساس ناامنی بودن در این جهان بی انتها را از بین می برد.

این که در میان این همه انسانی که آمدند و رفتند، مردمانی که بی اندازه بدبخت بودند، تحت ستم قرار گرفتند، گرسنگی و حقارت کشیدند … آرزوهای من شنیده می شود، خواسته های من مهم است و حتما در آینده سختی ها جبران می شود.


مذهب نوعی مکانیسم دفاعی است که انسان را از مواجه شدن با ترس ها دور نگه می دارد.


سرکوبی و انکار فرد را از مواجه شدن با واقعیت های ناخوشایند و اضطراب آور حفظ کرده، به او کمک می کند به هر رویدادی معنا ببخشد. این روش تحمل تلخی ها را در این دنیا آسان تر می کند.


🪄 اگر اتفاق بدی برای من بیفتد، حتما حکمتی دارد یا گناهان مرا از بین می برد.


🪄 اگر به خواسته هایم نمی رسم، حتما قرار است چیز بهتری را به دست بیاورم.


🪄 اگر کسی به من بدی کرد، حتما از او انتقام گرفته خواهد شد.


🪄 هر که در این بزم مقرب تر است، جام بلا بیشترش می دهند.


🪄 من مهم هستم و اگر به اندازه ی کافی خوب باشم، خطری مرا تهدید نخواهد کرد.


همه ی این باورها نیاز به امنیت را برآورده می کنند و کسانی که به خدا و مذهب اعتقاد ندارند، از این امنیت، اطمینان و نگاه خوشبینانه به جهان هستی گذشته اند.


می شود گفت هر فرد خداناباوری دوست داشت که خدایی باشد و از او مراقبت کند، ولی با توجه به شواهد و رویدادها به این نتیجه رسیده که انسان ها از حوادث بد در امان نیستند و از دید آنها نیروی مراقبت کننده ی برتری وجود ندارد

‏اثر شوفر چیست؟


ماکس پلانک بعد از این‌که جایزه نوبل را در سال 1918 می‌گیرد، یک تور دور آلمان می‌ گذارد و در شهرهای مختلف درباره مکانیک کوانتوم صحبت می‌کند.


چون هر دفعه دقیقاً یک محتوا را ارائه می‌کند راننده‌ اش احساس می کند که همه مطالب را یاد گرفته است و روزی به آقای پلانک ‏می گوید: شما از تکرار این حرف‌ها خسته نمی‌شوید؟ من الان می توانم به جای شما این مطالب را برای دیگران ارائه کنم.

می خواهید در مقصد بعدی که شهر مونیخ است، من سخنرانی کنم و شما لباس من را بپوشید و در جلسه بنشینید؟ برای هر دوی ما تنوعی ایجاد می‌شود.

پلانک هم قبول می‌کند!


شوفر خیلی ‏خوب در جلسه درباره مکانیک کوانتوم صحبت می‌کند و شونده‌ها هم خیلی لذت می‌برند. در انتهای جلسه فیزیک‌دانی بلند می‌شود و پرسشی را مطرح می‌کند.


شوفر که پاسخ پرسش را نمی داند در نهایت خونسردی می‌گوید:

«من تعجب می‌کنم که در شهری پیشرفته مثل مونیخ پرسش هایی به این اندازه ساده می‌پرسند

‏که حتی شوفر من هم می‌تواند جواب بدهد! شوفر عزیز، لطفا شما به پرسش ایشان پاسخ دهید».


امروزه در علم مدیریت اسم این اثر را  «اثر شوفر» گذاشته اند.


این اثر ناشی از نوعی توهم دانایی است که افراد همه چیز دان بیشتر به آن مبتلا می شوند.


باید توجه کرد که دانش مانند کوهی یخی است که ‏بخش کمی از آن قابل رویت است و بخش اعظم آن را نمی توان مشاهده کرد. افراد سطحی نگر صرفا بخش قابل مشاهده دانش را می بینند و گمان می کنند که کل دانش را دریافت کرده اند، در حالی که این فقط توهمی از دانایی است.


از نظر علمی امکان سفر در زمان اثبات شده فقط فناوری علم روز کافی نیست و این منطق انسانی ماس که برای ...

خوب منم گفتم سفر در زمان ممکنه به شرط اینکه بتونیم در کرم چالها سفر کنیم ولی با ماشین زمان فکر نکنم بشه

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز