2777
2789
عنوان

آلمان

| مشاهده متن کامل بحث + 490804 بازدید | 6289 پست
اخ من نمیفهمم وقتی میگن امکانات رفاهی شون بیشتر ایرانه چه امکاناتی منظورشونه بیشتر ما که باید کار کنن 30-40 سال تا بازنشست بشن همه کاری هم که باید بکنن هم زن هم مرد هم بچه هاشون از دوره تینیجری قیمت همه چی هم که بالاست از خونه گرفته تا..... ولی ما تو ایران چند سال کار کنیم یه خونه خوب میتونیم بسازیم همه چیم میتونیم تهیه کنیم فقط اب وهوا و طبیعت خوبی نداریم تورو خدا اونایی که المانید بیاین بگین واقعا راضی هستین و خواهشا راستشو بگین چون ما اگه تصمیم بگیریم دیگه راه باز گشتی نمیمونه واسمون خواهشا از شرایط اونجا بگین منظورتون از رفاه و ارامش چیه؟
از این تکرار ساعتها از این بیهوده بودنها از این بی تاب ماندنها از این تردیدها...... نیرنگها پریشانم دلم پرواز میخواهد
بچه ها واقعا ارزش این همه سختی رو داره؟ یه زبانشونو بخوام یاد بگیرم کلی وقت میبره ولی اگه ارزششو داشته باشه و برای بچم خوب باشه حتما تحکل میکنم فقط میخوام بهم اطلاعات بدین درمورد اونجا
از این تکرار ساعتها از این بیهوده بودنها از این بی تاب ماندنها از این تردیدها...... نیرنگها پریشانم دلم پرواز میخواهد

نی‌نی سایتی‌های عزیز

دنبال یه جای مطمئن برای یاد گرفتن نکات بارداری، نگهداری نوزاد، تربیت کودک و بهبود رابطه با همسر هستی؟

توی کانال "بله" ما هر روز:

✅ نکات کاربردی مادر و کودک

✅ آموزش‌های تربیتی

✅ توصیه‌های روانشناسی خانواده

✅ ایده‌های رشد و بازی با کودک

✅ مطالب سلامت زنان و بارداری

و کلی مطلب جذاب دیگه منتشر می‌شه...

به جمع ما بپیوند و از این محتوای  کاربردی استفاده کن.  🌷

سلااااام خوبین؟ دختری از شهر رویاها جان اینها همه بستگی به روحیه خودت داره. من فکر نمیکنم پرستارهای ایران از لحاظ علمی مثل اینجا باشن. اینجا مثل ایران نیست که یه دانشگاه وجود داشته باشه.. دانشگاه خودش 2 نوع هست. یک نوع هم که همین دوره هاست که توش کار و علم یاد میگیرن ولی اسمش دانشگاه نیست. از لحاظ علمی و عملی خیلی خوب بار میان و وارد بازار کار میشن. کلا سیستم با ایران خیلی متفاوته. اینچیزها که میگی سختی نیست بنظر من. برای من اینقدر همش شیرین بود که سختی متوجه نشدم. البته خیلی فردی هست این قضیه. زن و مرد کار کنن. چه اشکالی داره؟ بعدم خانمها میتونن خانه دار هم باشن. اگر درامد همسرشون کافی نباشه برای زندگی دولت بهشون کمک میکنه. بچه ها همه از بدو تولد تا پایان 25 سالگی, 186 یورو ماهی میگیرن. تین ایجرهاشون اگر کار میکنن برای اون نیست که خانواده دارن توی فقر دست و پا میزنن و احتیاج به پول بچشون دارن.. برای اینه که بچه یاد بگیره روی پای خودش بایسته... خیلی از تین ایجرها توی تعطیلاتشون پرکسیسهای مختلف میکنن که ببینن برای دانشگاه و آینده به چه رشته ای بیشتر علاقه دارن. کلا آلمانیها آدمهایی نیستن که وقتشونو به بطالت و یلیی تللی بگذرونن. همیشه در حال انجام یک کاری هستن. یا کار میکنن یا تحصیل میکنن در اوقات فراغت هم همینطور مثلا باغبونی میکنن و ..... آره اینجا رفاه هست. از هر نظر که فکرشو کنی. من دیگه لازم نیست مثل ایران فیلم بازی کنم. توی خیابون جوری وانمود کنم هستم که در اصل نیستم. لازم نیست به بچم یاد بدم دروغ بگه. لازم نیست بهش بگم این جرفها را مدرسه نزنیها و سانسور کردن خودش و افکارش را بهش یاد بدم... به جز این روش تربیتی اینجا چه توی خونه و چه توی مدارس و مهدکودکها خیلی بهتر از ایرانه... هیچوقت با بچه بد برخورد نمیشه.. بچه برای خودش حق و حقوقی داره. خود آدم حقوق شهروندی داره. اگر انتقادی داری میتونی به اون فرد مستقیم بگی بدون اینکه اذیت بشی. مکانهای تفریحی که اینجا هست چه برای بچه ها چه برای بزرگسالان اصلا قابل مقایسه با ایران نیست... امنیتی که وجود داره اصلا قابل مقایسه نیست. اینجا بچه ها تک بعدی بزرگ نمیشن و یاد میگیرن به عقاید مختلف که خلاف حقوق بشر نیست باید احترام گذاشت و این برای من خیلی خیلی مهمه. سطح تحصیل اینجا با ایران زمین تا آسمون فرق میکنه..... کلا اینجا برای من بهشته.. پیشرفتی که من شخصا توی شغلم داشتم اگر توی ایران بودم پیشرفت که نداشتم هیچی تازه سرکوب هم میکردن.... فضایی که اینجا برای پیشرفت جلوی پات میذارن توی ایران وجود نداره..... من عاشق اینجا هستم.. آلمان برای من مثل بهشت میمونه. فقط یک نکته منفی داره اونم هواشه که اکثر مواقع سرده.. ولی خب بعد از چندسال زندگی آدم عادت میکنه.... دلتنگی هم که همیشه هست ولی خب باز هم فرد با فرد متفاوته. مثلا من 5 ساله ایران نرفتم فعلا هم تصمیم ندارم برم. البته خانوادم سالی 1 بار میان پیشم.
در سرزمین قدکوتاهان ,معیارهای سنجش, همیشه بر مدار صفر سفر کرده اند, چرا توقف کنم.         فروغ فرخزاد
اینجا خونه داشتن اصلا مثل ایران نیست که مهم باشه... اکثرا ترجیح میدن اجاره کنن. البته اگر کسی حقوق معمولی داشته باشه میتونه خونه بخره. اونجوری نیست ثل ایران که برای یک عده رویا باشه. حقوق بازنشستگی هم دولت به همه میده که البته زیاد هم نیست ولی خودت که کار میکنی و بیمه پرداخت میکنی به اون حقوق بازنشستگیت اضافه میشه. اینجا اگر مشکلی داشته باشی.. از هر لحاظ.. چه خانوادگی چه اداری چه محل کار و ... یک ارگانی هست که خیلی سریع به کارت رسیدگی کنه و به قول معروف دستتو بگیره....
در سرزمین قدکوتاهان ,معیارهای سنجش, همیشه بر مدار صفر سفر کرده اند, چرا توقف کنم.         فروغ فرخزاد
خواهش میکنم عزیزم. البته میگم باز, این نظر من و تجربه و اطلاعات منه. شاید اشخاص دیگه نظرهای متفاوتی داشته باشن.
در سرزمین قدکوتاهان ,معیارهای سنجش, همیشه بر مدار صفر سفر کرده اند, چرا توقف کنم.         فروغ فرخزاد
اگه دوستان همه نظراتشونو میگفتن خیلی خوب بود برای اونایی که مهاجرت براشون رویا شده بیشتر اشنا میشدیم میشه بگین چجوری رفتین برای کار تحصیل و...... چقد سرمایه لازمه ببخشید انقد سوال یکنم ولی چیکار کنم کسی نیست ازش بپرسم این چندتا المانی هم که مهمونمون بودن چون زبان بلد نبودم نتونستم زیاد بپرسم که خیلی حیف شد ولی اگه شما بگین ممنون میشم
از این تکرار ساعتها از این بیهوده بودنها از این بی تاب ماندنها از این تردیدها...... نیرنگها پریشانم دلم پرواز میخواهد
پارمیدا جون مرسی خیلی قشنگ گفتی دختری از شهر رویاها . عزیزم اینجا هم مشکلات خاص خودش رو داره ولی به قول پارمیدا بستگی به روحیه ی افراد داره که بتونن تحمل بکنن یا نه بهر حال تا زبان آلمانیت راه بیفته چند سالی طول میکشه (2-3) وهمین چند سال میتونه برات خیلی سخت بگذره چون اینجا درسته که حق و حقوق هیچ کس پایمال نمیشه ولی باید بلد باشی حرف بزنی و حقت و بگیری. نکته دیگه که میخواستم بگم اینه که باید ببینی هدفت از اومدن به آلمان یا کلا مهاجرت چیه مثلا اگه قصد پول دار شدن داری و میخوای زندگی آنچنانی داشته باشی آلمان گزینه ی خوبی نیست چون آلمان یه کشور سوسیالیستیه که همه شهروندان رو در تقریبا یک سطح نگه میداره. من خودم توی ایران رشته حقوق خوندم و راه برای ادامه داشتم ولی چون همه هدفم آینده بچه ام بود اومدم ، در واقع اینجا دیگه برای من اون امکان نیست ولی برای بچه ام تمام امکانات وجود داره . از لحاظ رفاه و آرامش و امنیت هم که پارمیدا جون کاملا توضیح دادن
دوستان یه راهنمایی کنید من از جوبسنتر پول میگیرم و 6 ماهه باردارم این که میگن باید ماما بگیری کلاس بری و غیره چجوریه آخه از یکی شنیدم باید پول کلاس و خودمون بدیم. خیلی دوست داشتم برم کلاس آمادگی پیش از زایمان ولی نمیدونم پولش و خودم باید بدم یا رایگانه یا بیمه میده؟ -اصلا نیازی به ماما داریم؟ یا میتونیم مستقیم بریم بیمارستان واسه زایمان؟ - از چند ماهگی باید بریم بیمارستان ملد کنیم؟ کلا در این خصوص هرکی اطلاعاتی داره میشه بگه ممنون میشم
مرمر جان من زایمان اولم ماما داشتم و زایمان دومم نه و همینجوری رفتم بیمارستان.. البته بد نبود اصلا ولی خب ماما داشته باشی احساس بهتری داری.... هزینه کلاس زایمان و ماما را بیمه داد برای من. طب سوزنی میکردم که 5 یورو هر دفعه میدادم. اگر درست بخاطر بیارم هفته 35 یا 36 بود که رفتم بیمارستان برای تشکیل پرونده منتها اگر ماما داشته باشی اون برات کاراتو میکنه و لازم نیست خودت بری.
در سرزمین قدکوتاهان ,معیارهای سنجش, همیشه بر مدار صفر سفر کرده اند, چرا توقف کنم.         فروغ فرخزاد
خیلی خیلی ممنون مرمر جان ما میتونیم با المانی ها کنار بیایم منطورم اینه خیلی خشک نیستن شوهرم میگه روحیه ما ایرانیا به اایتالیا واسپانیا شباهت میده بریم المان افسردگی می گیریم از بس روحیه خشکی دارن وهمش دنبال کارن ماخیلی تنبل تر اوناییم ونمیتونیم اونجا زندگی کنیم شما که اونجایین چطوری با این مسیله کنار اومدین؟
از این تکرار ساعتها از این بیهوده بودنها از این بی تاب ماندنها از این تردیدها...... نیرنگها پریشانم دلم پرواز میخواهد
پارمیدا جون ممنون من هم شنیدم که بخاطر آب و هوای گرم ایتالیا و اسپانیا مردم خون گرم تری داره ، ولی هیچ کدوم امکانات آلمان رو ندارن در واقع اقتصاد اروپا رو آلمان نگه داشته و تنها کشور اروپایی هست که به ورشکستگی نیافتاد تو این بحران اقتصادی، من راجع به رفاه توی کشورهای معروف و بزرگی مثل ایتالیا و اسپانیا و فرانسه چیز خوبی نشنیدم و جزو کشورهای ورشکسته محسوب میشن. از نظر ارتباط برقرار کردن با مردم ، فکر کنم همه کشور ها اینجوری باشه که خیلی دیر به خارجی ها اطمینان میکنن ولی من به شخصه توی این مدتی که اینجام رفتار بد یا نژادپرستانه ایی هرگز از کسی ندیدم، حتی به غریبه ها توی خیابون سلام کنی با لبخند جواب سلامت رو میدن
دختری از شهر رویاها راستش به نظر من اصلا خشک نیستن. من خیلی خیلی باهاشون سروکار دارم اصلا این احساس نکردم. جدی هستن ولی خشک نیستن. خیلی اهل کمکن و خیلی انسانهایی هستن که همونجوری که هستی قبولت میکنن و بهت احترام میذارن.
در سرزمین قدکوتاهان ,معیارهای سنجش, همیشه بر مدار صفر سفر کرده اند, چرا توقف کنم.         فروغ فرخزاد
سلام راستش تا اونجایی که من میدونم تو دوران دبیرستان نمیشه دوره ای رو گدروند خوب بعداز پایان کلاس 10 میشه 3 سال دوره پرستاری دید و یا اینکه بعداز دیپلم این کار رو کرد دوست من تو ایران سوپر وایزر یک بیمارستان خصوصی بود و ازدواج کرد امد المان گفت میخوام کارم رو بعداز زبان ادامه بدم خیلی خیلی سریع زبان یاد گرفت و مدارکش رو به تایید رسون و یک امتحان برای اینکه به سطح پرستاری اینجا هم برسه داد من بهش گفتم اینجا ایران نیست همه در یک سطح هستن و باور نکرد تا اینکه وارد بازار کار شد و خوب بعداز مدت کوتاهی امد بیرون ولی کسی رو هم میشناسم که با داشتن همون مدرک امد و سریع زبان یاد گرفت الان برای خودش یک محل باز کرده که پرستاری تو خونه رو قبول میکنه البته کمک های اولیه هستش و خوب هم پول در میاره 6 نفر هم المانی استخدام کرده برای بدست اوردن ارامش و زندگی راحت باید سعی کرد هر جای دنیا که باشی اینجا رو دوست دارم بخاطر اینکه نیمخوام بدونم تو مهمانی بعدی باید لباس جدید بپوشم نمیخوام ببینم دوستم . دختر خالم . همسایم چه لوازم جدید و مارک داری خریدن که منهم فردا برم و بهتر ار اون با کلی قرص و چک و ناراحتی بخرم هر چی هست زندگی مال منه نه من مال زندگی کار اینجا همه برای ارامش بینشتر و زندگی بهتر کار میکنن و به بچه از اول یاد میدن که باید خودت روی پای خودت بایستی نه اینکه بابات برات خونه میخره بابات بهت حهیزیه میده بابات ساپورتت میکنه خود بچه تا زمانی که درسش به پایان رسید میدونه که در اینده چیکار باید بکنه و چه جوری باید زندگی کنه اره شاید اینجا درصد زیادی از مردم خونه از خودشون نداشته باشن ولی میدونن هر کجا زندگی میکنن میتونن تا اخر عمرشون اونجا باشن و صاحب خونه بلندشون نمیکنه کرایه هم اگه هر 5 سال کمی زیاد بشه زیر 10 یورو در ماه هستش 12 ساله که تو المانم و 20 سال خارج ار کشور تو خونه هستم و مراقب بچه ها و زندگی ولی در کنار این کار کارای دستی میکنم خدا رو شکر خونه ای هم داریم که بچه ها توش راحت زندگی کنن اینجا ایران نیست همه میتونن با درامد نا چیزی از عرق جوین خونه دار بشن هیچ وقت نگران اینده نیستم چون حامی دارم هر کی که میخواد خارج از کشور زندگی کنه باید از صفر شروع کنه اگه زیاد توقع نداشته باشه و زرنگ باشه بدونه که ظرف کوتاه ترین مدت به همه جا خواهد رسید
میدونی خنده های شیرینت من رو به زندگی امیدوار میکنه و نگاه زیبات به من امید زندگی میده .
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

قرص اورژانسی

1376raha | 10 ثانیه پیش
2791
2779
2792
داغ ترین های تاپیک های امروز