2777
2789
عنوان

به کام دل 🧚🏼‍♀️❣️

| مشاهده متن کامل بحث + 486 بازدید | 261 پست

باید یک نفر باشد؛ بدونِ غرور دوستت بدارد

آنقدر صمیمی که اگر در مدتِ یک ساعت برای

بیستمین بار میخواستی حالش را بپرسی

دل دل نکنی فکر نکنی

با خودت نگویی که نکند کلافه اش کنم

ترسِ از چشمْ افتادن را نداشته باشی!

یک نفر که حالِ تو را بلد باشد.

یک نفر که بدونِ توضیح بفهمد

اینهمه بیقراری دست خودت نیست!

یک نفر که غرورِ خاموشِ تو را

عشق معنا کند

نه چیز دیگری!


هرچی دوس داری داخل ناشناسم بهم بگو برام کامنت کن لینکش داخل امضام هست

نی‌نی سایتی‌های عزیز

دنبال یه جای مطمئن برای یاد گرفتن نکات بارداری، نگهداری نوزاد، تربیت کودک و بهبود رابطه با همسر هستی؟

توی کانال "بله" ما هر روز:

✅ نکات کاربردی مادر و کودک

✅ آموزش‌های تربیتی

✅ توصیه‌های روانشناسی خانواده

✅ ایده‌های رشد و بازی با کودک

✅ مطالب سلامت زنان و بارداری

و کلی مطلب جذاب دیگه منتشر می‌شه...

به جمع ما بپیوند و از این محتوای  کاربردی استفاده کن.  🌷

تو چرا می پرسی

خانه ی دوست کجاست !

خانه دوست ، همانا دل توست


🙏گر درش باز کنی

نغمه مهر و وفا ساز کنی


خواهد آمد ، اما

گر دلت از سنگ است


❤️دوست باید که مراقب باشد

تا مبادا به همان بدو ورود

سر پر شور و دل مملوی مهرش شکند


👌ور دلت نازک بود

باز هم اوست که بایست مراقب باشد

تا مبادا که به هر جنبش و هر حرف و نگاه

در و دیواره این خانه آکنده ز مهرش شکند


🙏و نشاید نگران داشت ، همیشه او را

و نپاید ، چو در این ره نکنی اندیشه


❤️دل قوی باید و روشن ، اما

نه ز سنگ و شیشه


💐سهراب_سپهری💐

🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

هرچی دوس داری داخل ناشناسم بهم بگو برام کامنت کن لینکش داخل امضام هست

تو آمدی ز دورها و دورها


ز سرزمین عطرها و نورها


نشاندهای مرا کنون به زورقی


ز عاجها، ز ابرها، بلورها


مرا ببر امید دلنواز من


ببر به شهر شعرها و شورها

هرچی دوس داری داخل ناشناسم بهم بگو برام کامنت کن لینکش داخل امضام هست

تو چنان در دل دیوانه ی ما جا داری

که اگر مرگ بیاید،خطری هم باشد


نتوانم که من از خاطره ها بگریزم

نتوان کوچ،اگر بال و پری هم باشد

هرچی دوس داری داخل ناشناسم بهم بگو برام کامنت کن لینکش داخل امضام هست

از تو می گویم غزل با این دل شیدایی ام

شاعر چشم فریبا ، خالق زیبایی ام


از تو غافل نیستم هر لحظه ،هر جا ،بامنی

باتوام با قلب مست و عاشقت هر جایی ام


می نویسم از دلت هر چند رسوایم کند

عاشقم ،آری گلم ،من عاشق رسوایی ام


می نشینم گاه با یاد تو خلوت می کنم

تا نرنجاند مرا این خلوت تنهایی ام


گر چه پنهان می کنی احساس خود را از دلم

دیدمت از دور اما بی هوا می پایی ام


خط به خطِ شعر چشمت بیقرارم کرده است

باز هم در گیرو دار مصرع بالایی ام


از تبار دلبران ناب و بی الایشی

با دل مجنون خریدار دل لیلایی ام


از جنون باکی نداری ،دل به دریا می زنی

دوستدار این همه احساس و بی پروایی ام


هرچی دوس داری داخل ناشناسم بهم بگو برام کامنت کن لینکش داخل امضام هست

گــیــســوانــم را بــه دســت بــاد و بــاران دادهام

چــشــمــهایــم را بــه آغــوش خــیــابــان دادهامــ


آرزوهاے بــزرگــے را بــه ســر پــروردهام

بــعــد یــڪــبــاره تــمــامــش را بــه طــوفــان دادهامــ


تــا بــدانــنــد انــدڪــے از روزهاے تــلــخ را

شــرح دردم را فــقــط دیــوانــبــهدیــوان دادهامــ


دخــتــر بــدروزگــارِ ســرزمــیــن وحــشــتــم

زنــدگــے را در درون ایــن قــفــس، جــان دادهامــ


مــشــت درد از اول تــاریــخ مــیــڪــوبــد مــرا

نــالــههاے ســرد بــر لــبــهاے خــنــدان دادهامــ


بــا وجــود ایــنــڪــه شــعــرے مــیــنــویــســم گــاهگــاه

بــر مــســیــر زنــدگــے و عــشــق پــایــان دادهامــ


هرچی دوس داری داخل ناشناسم بهم بگو برام کامنت کن لینکش داخل امضام هست

رفتی از چشمم و دل محو تماشاست هنوز
عکس روی تو در این آینه پیداست هنوز

هرکه در سینه دلی داشت به دلداری داد
دل نفرین شده ماست که تنهاست هنوز

در دلم عشق تو چون شمع به خلوتگه راز
در سرم شور تو چون باده به میناست هنوز

گر چه امروزِ من آئینۀ فردای مناست
دل دیوانه در اندیشۀ فرداست هنوز

عشق آمد به دل و شور قیامت برخاست
زندگی طی شد و
این معرکه برپاست هنوز...

هرچی دوس داری داخل ناشناسم بهم بگو برام کامنت کن لینکش داخل امضام هست

من میگم

باید دلیل خاصی باشه

تا آدم کسی و

دوست داشته باشه

مثلا وقتایی که

گم شده بودی و یکی

مراقبت بود تا پیدات کنه

وقتایی که تو تاریکی

گیر کرده بودی و

یک نفر با نور اومد به کمکت

وقتایی که تو اوج تنهایی بودی

و تو خلوت خودت پرسه میزدی

یه غریبه اومد و خلوتت رو به هم زد

اون موقع است که دلیل خاصی

پیدا میشه برای دوست داشتن!

دوست داشتن کسی که انقدر

براش با ارزش بودی که حواسش

جمع تو بود و پرت تو بیشتر

این آدم ارزش داره که در کسری از

ثانیه براش بمیری

دوست داشتن سهله ...


هرچی دوس داری داخل ناشناسم بهم بگو برام کامنت کن لینکش داخل امضام هست

آدمیزاد

سختشه که بگه

"به من توجه کن"

برای همین قیل و قال

راه میندازه، عصبی میشه

داد میزنه، قهر میکنه

با خودش و زمین و زمان

لج میکنه، برای اینکه

به چشم بیاد

برایِ اینکه دیده شه

تو فقط میبینی

که چشماشو میبنده

و داد میزنه و هیچی نمیشنوه

اون داره میپره و دستاشو

تکون میده و میگه "هی"

من اینجام، ببین "منو"

داره میگه "به من توجه کن"

و میدونی چقدر درموندست این جمله؟

سراسَر اِستیصاله و اگه به زبون بیاد

دیگه گفتن و نگفتنش، فرقی نداره .

هرچی دوس داری داخل ناشناسم بهم بگو برام کامنت کن لینکش داخل امضام هست

بلدم شعر ببافم ، بلدم ناز کنم

بلدی گیس ببافی؟... بلدی باز کنی؟!


تو که استاد سخن نام گرفتی امروز

بلدی عشق خودت را به من ابراز کنی؟


دل من مُرده ، نفسهاش همه عاریت است

بلدی همچو مسیحا شده ، اعجاز کنی؟


تا بگویم که :"دلم از همه عالم شده رنـ...."

حرف من قطع نمایی و تو آغاز کنی


وبگویی که :" دلم قاصد ِ مِهر است... ، فقط

بلدم عشق ببافم ، بلدی ناز کنی ؟؟!!..."😜😜😜😜

هرچی دوس داری داخل ناشناسم بهم بگو برام کامنت کن لینکش داخل امضام هست

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792