سلام. با همسر خسیس چطور باید رفتار کرد؟ میشه تغییرش داد یا نه؟ من در دوران عقد هستم و فهمیدم که خیلی خسیس هست. هیچوقت ازش چیزی نخواستم و نگفتم حتی . یه امروز برای عروسی عموم گفتم میخوام برم آراشگاه یک دونه مانتو سفید هم میخوام میشه برام بگیری خیلی محترمانه و با ناز و سیاست.  اصلا باورم نمیشد من برای اولین بار ازش یه چیزی خواستم ولی طوری باهام رفتار که اصلا از خودم متنفر شدم. بهم گفت تو غلط کردی که مانتو خواستی به بابات بگو برات بخره به من چه. لازم نکرده همون پارسالی هاتو بپوش. عید هم منو نبرده خرید و بابام برام همه چی گرفت. 9 ماه هست عقد هستیم حتی یه دونه روسری هم برام نگرفته. همیشه هم بهونه میاره که جیم بشه. هر وقت بهش گفتم امروز بیا با هم باشیم یا وقتی از سرکار میای بیا خونه ما بهونه آورده که کار دارم خونه وقت ندارم نمیتونم.  ولی دروغ میگه  اصلا هم کاری نداره کارش اینکه با رفیقاش برن بیرون قلیون بکشند برای همه وقت داره جز من 😢. دیگه تحمل ندارم چیکار کنم؟

اطلاعات تکمیلی

جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز

اولین و مهمترین نکته:

تغییر طرف مقابل را برای همیشه از ذهن حود بیرون کنید، اگر میخواهید با ایشون زندگی کنید آدمش میکنم عوض میکنم میاد توی زندگی درست میشه سرش میاد توی حساب کتاب و.... فراموش کنید شما دارید با فردی ازدواج میکنید که خساست دارد، یا باید بپذیرید که او به دلیل پیشنه و نوع تربیت اینگونه بوده و با رفتارهایش کنار بیایید یا به با جدیت و قاطعانه خواسته ها، نیازها و سبک زندگی خود را به ایشون بشناسانید تا بدانید آیا میتوانید با شرایط یکدیگر سازگار شوید یا خیر؟

البته تمام این گفتگوها نه با جنگ و دعوا و تحقیر بلکه در کمال آرامش و با یک گفتگو و ارتباط موثر باید شکل بگیرد.

تصمیم برای بودن و ادامه دادن یا رفتن و نماندن با خودتان است فقط 

با بررسی مزایا و معایب رابطه و ویژگی های ایشون و تصور اینکه آیا 5 سال دیگر از تصمیمی که میگیرید راضی هستید یا نه، با عقل و احساس تصمیم بگیرید و نه تحت تاثیر شرایط و احساسات فعلی خود.

آگاهانه انتخاب کنید و عاشقانه زندگی🌹🌹🌹

تجربه شما

login captcha

سلام ممنون از پاسخ خوبتون.  من این موضوع رو به خانوادم گفتم خیلی هم عصبانی بودم ولی سعی کردم آرامش داشته باشم. دو ساعت قبل بهش زنگ زدن اومد خونه باهاش صحبت کردن گفتند واقعا چرا اینکارو میکنی حق داره بهت یه چیزی بگه و... اون حاشا کرد تمامشو حاشا کرد و گفت دروغ میگه من همه چی براش گرفتم ماهی 50 پول میدم بهش و تا لان ده میلیون خرجش کردم. بابامم خیلی عصبی شد و گفت پس کو چرا ما ندیدیم تا حالاو..  بعد در جوابش گفت فروخته داده به این و اون که بگه من چیزی نگرفتم براش واقعا دیوونه کنندست من الان دلم به مرگ این بشر راضیه چون خیلی واضح و تابلو دروغ گفت و خودشو کنار کشید. منم گفتم فقط طلاق و از خونه زدم بیرون. بر گشتم رفته بود. الان مامان بابامم میگند طلاق بگیر ولی دیگه کاری میکنم حق ازدواج با هیچکس نداشته باشی. جوری طلاقت بده که دیگه نتونی تا آخر عمرت ازدواج کنی..همش تهدیدم میکنند. ازدواجمم با تهدید و اجبار بود. اسیر یه خانواده و یه شوهر نامردم . نمیدونم بعد از طلاق چه اتفاقی میفته و چه بلایی قراره سرم بیاد.


@شبانگاه

سلام دوست من . واقعا شرایط سخت و دشواریست. اما دوست من حتما در نظر بگیرید آیا ماندن با پدر و مادر هرچه قدر سختگیرانه بهتر است یا شروع زندگی با فردی که رفتارهای بسیار متفاوتی از شما دارد؟ همان طور که بالا گفتم با در نظر گرفتن تمام جوانب با خودت تصور کنید واقعا 5 سال بعد کدام تصمیم برایتان شرایط بهتری را رقم میزند. اگر تصمیم به ماندن و زندگی گرفتید حتما حضور به مشاور مراجعه کنید تا زندگی خود را با آرامش بیشتری مدیریت کنید.

پرسش ها و پاسخ های مشابه

همسر خسیس

پاسخ سلام و وقت بخیر امیدوارم که خوب باشید همونطور که خودتون فرمودید امکان تغییر در رفتار همسرتون خیلی کم هست اما میتونید ازشون درخواست کنید که مبلغ خرجی ماهیانه شما مشخص باشه و طوری باشه که هربار نخواهید ...

خسیس شوهرم

پاسخ برای آدم خسیس واینجور بی‌تفاوت راه حلی آیا وجود دارد؟؟فقط ازش درخواست کنید ایشون موظف هست شما رو حمایت کند

نامزد خسیس و بی مسئولیت

پاسخ دوست عزیز سلام مسایل مالی،اختلاف سن،مرزبندیهای رفتاری و خیلی موارد دیگه باید در دوره ی آشنایی و قبل از عقد به طور مفصل درموردشون صحبت بشه. اینکه آیا طرف مقابل میتونه خواسته های منو براورده کنه یا من خ...

خیانت و خسیسی شوهر

پاسخ ممکن است فکر کنید زندگی با یک همسر خسیس، سخت ترین کار دنیاست اما واقعیت این است هر خصوصیت اخلاقی نامناسب می تواند مثل یک دست انداز در مسیر زندگی زناشویی باشد و هنر زوج های موفق این است که از دست انداز...