خیانت و خسیسی شوهر

161 بازدید 1 تبادل تجربه

از شوهرم بدم میاد بخاطر بددهنی خیانت دروغگویی یک روز خوبه ده روز بد. همه راه ها رو امتحان کردم جواب نداد خیلی هم خسیسه خیلی دلم میخواد ازش جدا بشم ولی دو تا دختر کوچیک دارم چکار کنم؟ هیچ کسی رو هم ندارم طرفدارم باشه و کمکم کنه

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۲ جنسیت زن شغل خانه دار
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

ممکن است فکر کنید زندگی با یک همسر خسیس، سخت ترین کار دنیاست اما واقعیت این است هر خصوصیت اخلاقی نامناسب می تواند مثل یک دست انداز در مسیر زندگی زناشویی باشد و هنر زوج های موفق این است که از دست اندازها به خوبی عبور می کنند. نه اینکه دست اندازی در مسیر خوشبختی ندارند. گاهی برخی برای مخارج شان اولویت بندی می کنند، مثلا ترجیح می دهند درآمدشان را در سفر خرج کنند تا خرید لباس! اگر اولویت شما و همسرتان فرق کند، ممکن است گمان کنید او خسیس است زیرا وقتی می خواهید پولی را هزینه کنید او مخالفت می کند اما دلیل مخالفت او خرج کردن پول به نوعی دیگر است. اگر چنین باشد به دنبال رسیدن به تفاهم بر سر نوع خرج کردن باشید.اما اگر همسرتان واقعا خسیس است برایتان چند پیشنهاد دارم:

- مانند هر مشکل دیگری در اولین مرحله شما را دعوت به آرامش می کنم. فراموش نکنید که برای حل هر نوع مشکل رفتاری باید صبور بود و توقع نداشت که طرف مقابل در یک شب یا یک ماه بتواند رفتار خود را تغییر دهد فقط باید تلاش کنید تا رفتار او را تعدیل و ترمیم کنید.

- مشکلات رفتاری اصولا آموخته می شوند. تربیت دوران کودکی، نحوه رفتار والدین و حتی مشکلات زندگی ممکن است از همسر شما چنین فردی ساخته باشد پس او را درک کرده و رفتار امروزش را یک رفتار عمدی برای آزار دادن خود به حساب نیاورید. و اگر به او از این دریچه نگاه کنید کمتر ناراحت خواهید شد و آرام تر خواهید بود.

- تا قبل از ازدواج همسر شما متوجه آسیب های رفتارش نشده است، اما در دوران متأهلی باید به او بفهمانید که خساستش می تواند ضررهای جبران ناپذیری به زندگی اش برساند البته هنر بیان و فهماندن این مطلب به او، چیزی است که ما نمی توانیم نسخه واحدی برای آن بپیچیم و به شما بگوییم اینگونه عمل کنید یا اینگونه بگویید، این توانایی شماست که طبق شناختی که از شریک زندگیتان دارید، راه نفوذ به او (مثل جذابیتهای ظاهری و رفتاری، حسن رفتار، روابط صمیمی) و بیان مشکلات رفتاری اش را پیدا کنید.

- زمانی که از رفتار همسرتان عصبی و غمگین می شوید، ناراحتی را ابراز کنید؛ البته نه با دعوا وجنجال بلکه به او توضیح بدهید که از رفتارهای او ناراحت می شوید و خجالت می کشید. این توضیح و ابراز ناراحتی به شکل منطقی، تلنگری برای تجدید نظر در رفتارهای نامناسب اوست.

- از نظر یک فرد خسیس، هر خریدی غیر ضروری است حتی اگر قرار باشد هدیه ای به شما بدهد ترجیح میدهد بصورت نقدی و شایدبخواهد که شمابجای خرج کردن پس انداز کنید زیرا او خرید هر چیز را غیر ضروری می داند پس توقع نداشته باشید که دسته گل برایتان بخرد بلکه درک کنید این خرج نکردن ها به معنی دوست نداشتن شما نبوده بلکه یک عادت رفتاری است.

- اگر تمرین کنید که برای موضوعات مختلف با هم همفکری کنید و صحبت کنید، دخل و خرج خانه هم می تواند مورد مشورت قرار بگیرد.مهم است که خود را انسانی بی فکر و بدون آینده نگری نشان ندهید بلکه کاری کنید که همسرتان به مدیریت اقتصادی شما ایمان بیاورد. موفق باشید.

تجربه شما

login captcha

ممنونم ازتون با خیانت کردنش چکار کنم

@خانمتنها

عزیزم تا زمانیکه از خیانت همسرتان مطمئن نشده اید نباید رفتاری شک برانگیز انجام دهید ولی بعد از ثابت شدن رفتار او بایستی برای حفظ خود و انجام بهترین عکس العمل در برابر او سنجیده عمل کنید. خیلی فرق نمی کند اسمش را چه بگذاریم، بی وفایی، خیانت، کم مهری یا ظلم اسمش هر چه باشد پیامدها و زیانهایش یکی است. آسیبی به بزرگی کشتن یک زندگی. می دانم این امر شما را واقعا ناراحت کرده و ضربه سختی به شما وارد می سازد. تصور می کردید که ازدواج سبب می شود تا همسرتان هیچ گاه به خود اجازه بدعهدی و خیانت ندهد، اما کارها مطابق میل شما پیش نرفت. زمانیکه یاد کارهایی که او انجام داده است می افتید، احساس ناراحتی می کنید. به نظر خودتون چگونه می توانید آزار و اذیت ها را به دست فراموشی سپرده، همسر بی وفای خود را ببخشید و زندگی مشترک خود را از خطر نابودی نجات دهید؟ برای برخورد مناسب به نسبت دشواری مسئله به زمان بیشتری نیاز دارید. مراحلی که برایتان خواهم گفت شما را در این مسیر هدایت می کند. 

۱- خودتان را وادار کنید تا غذاهای سالم مصرف کنید، طبق برنامه پیش بروید، به اندازه کافی استراحت کنید، هر روز ورزش کنید، به اندازه کافی آب بنوشید و تفریح داشته باشید. ایجاد تعادل، بهترین راه حل، برای مبارزه با آسیبی است که به شما وارد شده است.

۲- قبول کنید که احساس خشم، عصبانیت، شک و تردید، شکه شدن، آشفتگی، ترس، درد و رنج، افسردگی و پریشانی برای شخصی که شاهد خیانت همسرش بوده کاملا طبیعی است.

۳- این مشکل باعث بوجود آمدن برخی مشکلات فیزیکی هم در فرد می شود از قبیل: حالت تهوع و استفراغ، اسهال، مشکلات مربوط به خواب (بی خوابی یا پرخوابی) ، لرزش، اختلال حواس، کم غذایی و کم اشتهایی. سعی کنید در این حال بیش از پیش از خود مراقبت کنید.

۴- نباید عکس العمل آنی از خود نشان دهید و یکمرتبه به دلیل بدعهدی همسرتان تصمیم بگیرید که از او جدا شوید. شما نیازمند کمی زمان هستید تا مسايل دیگر را نیز زیر و رو کنید. نباید به طور خاص تمام توجه خود را به خیانتی که از او سرزده معطوف نکنید.

۵- تعامل ضعیف، رابطه جنسی ضعیف و کمبود هیجان و علاقه در عاطفه از عوامل ایجاد چنین مشکلاتی در خانواده است فکر کنید ببینید واقعا چه چیزهایی از رابطه زناشویی شما حذف شده بوده و چگونه باید آنها را احیا کرد؟ پاسخ به این سوال و رفع ضعف های موجود می تواند جان تازه ای به زندگی شما ببخشد. موفق باشید.


پرسش ها و پاسخ های مشابه

خسیسی شوهر در زندگی مشترک

پاسخ باسلام دوست عزيز در ابتدا ميخوام بگم كه احتمالاً وقتی بشن و همينكه ايشون نسبت اول در رفتارشون بهبود حاصل شده نشانه خوب و اميدوار كننده ای و اما در مورد اينكه اگر چيزی نياز داريد مادرتون تامين ميكنه اي...

خسیس بودن همسر

پاسخ سلام دوست عزیز ممنون از اینکه ما را انتخاب کردید . دوست عزیز من کاملا شما را درک می کنم و می دانم که چقدر سخت است با شوهر خسیس زندگی کردن . دو حالت وجود دارد اگر بین شما و شوهرتان رابطه عاطفی و محبت ق...

با همسر خسیس چطور باید رفتار کرد؟

پاسخ سلام دوست عزیزاولین و مهمترین نکته:تغییر طرف مقابل را برای همیشه از ذهن حود بیرون کنید، اگر میخواهید با ایشون زندگی کنید آدمش میکنم عوض میکنم میاد توی زندگی درست میشه سرش میاد توی حساب کتاب و.... فرام...

رفتاری با مردی که خسیس است

پاسخ سلام دوست عزیز اگر همسرتان خسیس باشند به طور کلی در همه جنبه های زندگی ودربرابر همه اینطور عستند یا ایشون خسیس نیستند و یا تعریف شما از خساست متفاوت است اگر همسرتون خسیس باشه اول نباید فراموش کنید حل...