2723

با عرض سلام. مادر من روماتیسم و آرتروز و تنگی کانال نخاع داره دو هفته هست که دردش زیاده قرص گلوکوزامین روزی دوتا میخوره و هرشب با روغن زیتون زانوهاشو ماساژ میدم و کیسه آب گرم براش میذارم ولی اثری نداره. شرایط مالی فیزیوتراپی هم نداریم. چیکار باید کرد.؟؟؟؟؟ 

اطلاعات تکمیلی

سن56جنسیتزنشغلخانه دار وضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

فیزیوتراپیست

سلام.روز بخير

درمان قطعی برای آرتروز نيست اما بايد از بدتر شدن آن جلوگيری كرد و كاری كرد تا درد زانو ها كمتر شود،

مادر شما بايد تمرينات تقويتی برای عضلات اطراف مفصل زانو انجام دهد. تمرينات ايزومترک زانو را جستجو كنيد تا به شما نشان دهد.

همچنين مادر ميتوانند از سرما بر روی مفصل زانو استفاده كنند، داخل يک كيسه فريزری چند قطعه يخ بياندازيد و آن را دور يک حوله نازک قرار دهيد و سپس داخل زانو قرار دهيد.

تنگی كانال نخاعی حتما بايد بررسی شود اگر شدت تنگی زياد باشد و علائمی مانند گزگز ، مورمور شدن يا خواب رفتگی در انتهای دست يا پا دارند بايد درمان بگيرند.

لطفا اصلا برای روی زانو گرما ندهيد، ماساژ بر روی عضلات ران و پشت ران ايرادی ندارد.


تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

زانودرد در دوران شیردهی

پاسخ با سلام. کمبود کلسیم حتی در صورتیکه شدید باشد نیست منجر به درد زانو نخواهد شد. ممکن است اضافه وزن داشته باشید که منجر به زانو درد شما گردیده است که در اینصورت بهتر است با دریافت رژیم مخصوص شیر دهی وزن...

درمان زانودرد

پاسخ سلام چنین دردهایی ممکن است علت های مختلفی داشته باشد. ممکن است یک گرفتگی عضلانی ساده باشه یا التهاب کشکک و... بهتر است به متخصص ارتوپدی یا فیزیوتراپیست جهت معاینه مراجعه بفرمایید.

تمرینات مناسب برای زانودرد

پاسخ سلام وقت بخیر خدمت شما.درد های زانو بسیار زیاد وعلل مختلفی داره. ولی در حال حاضر توصیم به شما استفاده از روش آب درمانی است چرا که در آب علاوه بر خاصییت درمانی و جلوگیری از درد از آسیب های احتمالی در خ...

پودر گانودرما و قرص اعصاب

پاسخ سلام.این پودرهاجز درمانهای آلترناتیو یا مکمل هستندوجای درمان اصلی را نخواهند گرفت.