2723

طلاق غیابی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 85 بازدید

سلام وقت بخیر، من خارج از ایران زندگی میکنم و دختر 6ساله دارم. چندروز پیش اتفاقی متوجه شدم شوهرم با وکیلش که ایرانه صحبت کرده که من رو از ایران غیابی طلاق بده، میخواستم یه مشورت بگیرم که من باید چیکار کنم؟ نگران حضانت فرزندم هستم. چون از ایران اقدام به طلاق کرده می‌تونه حضانت بچرو بگیره؟ و با خودش به هرجایی ببره؟

اطلاعات تکمیلی

جنسیت زن وضعیت تاهل درحال جدایی
پاسخ مشاور

وکیل دادگستری

سلام دوست عزیز
در خصوص حضانت قبل از 9 سالگی ، فارغ از بحث جنسیت فرزند ، ماده 1169 قانون مدنی اشعار می دارد :
برای حضانت و نگهداری طفلی که ابوین او، جدا از یکدیگر زندگی می کنند، مادر، تا سن هفت سالگی اولویت دارد و پس از آن با پدر است . به موجب این ماده، به دلیل اینکه فرزندان، تا سن هفت سالگی، بیشتر نیازمند مهر و عاطفه از جانب مادر هستند، قانونگذار، حضانت فرزند دختر تا سن هفت سالگی را بر عهده مادر  قرار داده است.
بر اساس ماده 1169 قانون مدنی، حضانت دختر پس از هفت سالگی، تا زمانی که دختر به سن بلوغ برسد، با پدر است. سن بلوغ در دختران، نه سال تمام قمری می باشد. البته با توجه به تبصره ماده 1169، باید دانست، بعد از 7 سالگی  و در صورت بروز اختلاف، دادگاه با توجه به مصلحت طفل، تصمیم می گیرد.
در پاسخ به این سوال که حضانت فرزند دختر پس از 9 سالگی، با چه کسی است، باید به نکته مهمی اشاره کنیم و آن این است که مفهوم و ماهیت حضانت  تنها در خصوص فرزندان، قبل از سن بلوغ مطرح می شود. به عبارت دیگر، زمانی که یک کودک، اعم از پسر یا دختر، به سن بلوغ می رسد، از حضانت والدین خود خارج می شود و دیگر نمی توان او را در حضانت کسی قرار داد.
بر اساس مقررات قانونی، پس از سن بلوغ کودک  خودش این توانایی را به دست می آورد که انتخاب کند با کدام یک از والدینش می خواهد زندگی کند. بر این اساس، حضانت دختر بعد از نه سالگی، یعنی زمانی که دختر به سن بلوغ برسد، به این صورت خواهد بود که خودش می تواند انتخاب کند، می خواهد با مادرش زندگی کند یا با پدرش.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

طلاق غیابی

پاسخ با سلام و عرض ادب 1. قبل از هر چیز باید گفته بشه سردفتر مرتکب تخلف شده چرا که بدون اطلاع و امضای شما اقدام به ثبت نموده است و میشه گفت این عقد باطل هست. 2. شما قبل از هر اقدام به دفتر خانه مراجعه ک...

واخواهی حکم طلاق غیابی

پاسخ باسلام اين يك موضوع كاملا تخصصي هست و احتياج به دفاع داره بهتر هيت براي روز دادگاه حتما وكيل داشته باشيد

طلاق غیابی

پاسخ با سلام اگر حضوری باشد يعنی زوجه در جلسات حضور داشته باشد يا يكی از ابلاغات به شخص زوجه شده باشد ٢٠ روزاگر غيابی باشد ٢٠ روز جهت واخواهی ٢٠ روز جهت تجديد نظر خواهی

حکم جلب غیابی

پاسخ با سلام و عرض ادب 1. نگران نباشید اثبات سرقت بر عهده شاکی یعنی داماد شما هست و به راحتی قابل اثبات نیست. 2. اگر شعبه رسیدگی کننده در تهران را می دانید با یک سند ترجیحا یا یک نفر که فیش حقوقی دارد ب...