2777
2789
عنوان

آلمان

| مشاهده متن کامل بحث + 490804 بازدید | 6289 پست
سلام عزیزان دل
من هنوز ویزام نیومده! بیش از دو ماه از مصاحبه م میگذره اما هنوز خبری نیست
اوایل چون از یه شهر کوچیک تو غرب آلمان پذیرش گرفته بودم برای همون شهر ویزا اقدام کردم. حالا موضوع اینه که به اداره مهاجرت اون شهر ایمیل دادم برای پیگیری وضعیت ویزا که جواب به آلمانی اومد که لطفا به آلمانی ایمیل بدید که خب من آلمانی بلد نیستم. بعد زنگ زدم باز خانومی که پشت تلفن بود انگلیسی بلد نبود منم آلمانی نمیتونستم مشکلمو توضیح بدم. حالا موندم واقعا چیکار باید کرد. من تا ددلاین ثبت نام دانشگاهمم فقط 3هفته مونده
حالا سوالم اینه که آیا واقعا زنگ زدن و پیگیری به اداره مهاجرت مورد نظر تاثیری روی تسریع روند ویزا و زودتر اومدنش داره؟ چون اگه تاثیر داشته باشه میخوام از برادرم که آلمانی مسلطه بخوام پیگیری کنه واقعا تاثیر داره زنگ زدن؟ یا آب در هاون کوبیدنه؟
پانیذ جان جواب من سه ماه طول کشید تا بیاد.. سر سه ماه زنگ زدن گفتن ویزات آماده هست و پاست بیار
در سرزمین قدکوتاهان ,معیارهای سنجش, همیشه بر مدار صفر سفر کرده اند, چرا توقف کنم.         فروغ فرخزاد

بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

آره پانیذ جان بگو زنگ بزنن برادرت و مشکل توضیح بدن. من نمیدونم تاثیری داره یا نه ولی کار اشتباهی هم نیست.
در سرزمین قدکوتاهان ,معیارهای سنجش, همیشه بر مدار صفر سفر کرده اند, چرا توقف کنم.         فروغ فرخزاد
پارمیدا جون و مریم جون مرسی از راهنماییتون پارمیدا درمورد پسرم خیلی نصیحتات بدردم خورد الان روزی دوسه ساعت میبرمش پارو تفریبا هرروز استخر میبرمش و حسابی بهش حال میدم خودمم هم احساس رضایت میکنم بچه ها از هانوفر کسی نیس با هم دوست بشیم
خدایا شکرت ، خدایاااا عاشقتممممممم ، خدایا مرسی که همیشه کنارمی ، آخه دیگه چی میخوام من 😍😍😍
پارمیدا آخه من فرم امنیتی پر کردم(چراشو نمیدونم!) رو این حساب میترسم دیرتر ازینا بیاد
حالا فردا باید مدام زنگ بزنم سفارت از اون ور برادرم زنگ بزنه اداره مهاجرت امیدوارم یه راهی باز شه
مرضیه جون خیلی خوشحالم عزیزم... همیشه شاد باشید. پانیذ جون با این حاال بهتره زنگ بزنی.. فووووقش میگن ما نمیدونیم دیگه... منتهی اگر جواب بدن تو تکلیفت میدونی.
در سرزمین قدکوتاهان ,معیارهای سنجش, همیشه بر مدار صفر سفر کرده اند, چرا توقف کنم.         فروغ فرخزاد
حالا یه سوال؟ من یه سوئیت توی یه خوابگاه خصوصی تو برلین اجاره کردم از یه دختر ایرونی که خودش قصد داشت بره پیش دخترعموش یعنی اون دختر از خوابگاه سوئیتو گرفته و حالا که میخواد پیش دختر عموش باشه قراره من ازش اجاره کنم حالا مساله ای که پیش اومده اینه که گویا دختری که ازش سوئیتو گرفتم آدرس دخترعموشو داده به شهرداری و بر اساس یه قانونی که جدیدا تصویب شده باید نامه از مستاجر اول دریافت بشه برای ملده کردن مستاجر دوم(که خودم باشم) اما چون مستاجر اول آدرس اینجا رو از اول نداده و اگه بده جریمه میشه من نمیتونم اون نامه رو ازش بگیرم حالا سوالم اینه که من برای حداقل دو ماه تو اون سوئیت خواهم بود توی اون 2ماه میتونم خودمو ملده نکنم؟ و مثلا بگم هنوز خوابگاهی پیدا نکردم؟ و اگه اینو بگم برای گرفتن بیمه و ثبت نام مشکلی پیش نمیاد؟
یه پیشنهادی ام که برادرم داد اینه که تو اصلا ملد کردنو برای باز کردن حساب بانکی میخوای و من میتونم حساب بانکیمو بدم به تو که پولات فعلا تو حساب من باشه که افتتاح حساب و در نتیجه ملده کردن برای یه مدت نیاز نداشته باشی. حالا سوالم اینه که آیا این کار شدنی هست؟ و اگه اینکارو بکنیم کارمون قانونیه؟
پانیذ جان خیلی خیلی خوشحالم عزیزم. به سلامتی. واااای یاد روزی افتادم که ویزای خودم آماده شد... اصلا رو ابرا بودم. خیلی حس خوبیه لذت ببر

راستش در مورد قانون نامه مستاجر دوم نمیدونم چیزی ولی فقط میدونم که اگر خودت ملده نکنی ممکنه مشکل برات پیش بیاد. از این ریسکها نکن.

اون خانم میتونه خودش را برای دومین محل زندگی ملده کنه... بعد تو اگر خودت ملده نکنی روی صندوق پستی اسمت نمیاد و یهو برات دردسر میشه.... شاید هم بهتر باشه خودت پیش برادرت ملده کنی.


از من به تو نصیحت حواست به ایرانی ها باشه. بسکه دنبال تقلب و زرنگ بازی هستن ممکنه ناخواسته بندازنت تو دردسر. دقیقا به خاطر اجاره خونه سر دوست من داشتن کلاه میذاشتن. نمیخوام بدبینت کنم ولی حواست جمع کن خیلی.
در سرزمین قدکوتاهان ,معیارهای سنجش, همیشه بر مدار صفر سفر کرده اند, چرا توقف کنم.         فروغ فرخزاد
برای خوابگاه دانشگاه اجاره را باید بدی به خوابگاه نه اون خانم... با دانشگاه تماس بگیر و ببین جای خالی دارن یا نه؟ خارجی ها براشون اولویت دارن تو دادن اتاق
در سرزمین قدکوتاهان ,معیارهای سنجش, همیشه بر مدار صفر سفر کرده اند, چرا توقف کنم.         فروغ فرخزاد
در ضمن اداره مهاجرت چک میکنه ببینه خودت ملده کردی یا نه. چون میدونن ویزا داری و میدونن وارد آلمان شدی و تو فرودگاه ورودت ثبت شده. یه مدت بگذره و خودت ملده نکنی دنبالت میگردن
در سرزمین قدکوتاهان ,معیارهای سنجش, همیشه بر مدار صفر سفر کرده اند, چرا توقف کنم.         فروغ فرخزاد
پارمیدا جونم یه دنیا ازت ممنونم که وقت میذاری و جواب میدی
کاملا درست میگی باید آدم حسابی حواسشو جمع کنه. ولی اون قسمت که گفتی دختره میتونه برای محل دوم خودشو ملده کنه چجوریه؟ چون درحال حاضر پیش دخترعموش زندگی میکنه و از اول به اون آدرس خودشو ملده کرده و میگه اگه به این آدرس خودمو ملده کنم میفهمن که دروغ گفتم و باید جریمه بشم. یعنی میتونه همزمان دو جا خودشو ملده کنه بدون جریمه؟
دررابطه با ملده کردن پیش برادرمم ما شهرامون با هم متفاوته اون مونیخ میشینه. در این حالت نمیتونم خودمو به آدرس اون ملده کنم درسته؟
پانیذ جان اون خانم میتونه خودشو تو اون خونه به عنوان Zweitwohnsitz انملده کنه. تو الان خونشو اونتر میته کردی؟
در سرزمین قدکوتاهان ,معیارهای سنجش, همیشه بر مدار صفر سفر کرده اند, چرا توقف کنم.         فروغ فرخزاد
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792