واقعا شرایط وحشتناکی ایجاد شده. حتی توی شهرای کوچیک آلمان و فرانسه هم عملیات تروریستی انجام میشه!! آدم حس میکنه دیگه هیچ جایی از آلمان امن نیست و هر آن ممکنه اتفاقی بیفته
وقتی فکر میکنم من قراره یه عمر تو این کشور زندگی کنم و از فکر اینکه این شرایط ادامه پیدا کنه برای همیشه, واقعا وحشت میکنم
به نظرم خوش خیالیه که این شرایطو موقتی و زودگذر بدونیم. چون داعش گروه نیست یه تفکره. شما هرچقدرم که تو عراق و سوریه داعشو نابود کنی تفکر مولد داعشو نمیتونی از بین ببری و این تفکر عین غده سرطانی به همه جا داره سرایت میکنه
تنها راه اینه که یه عزم جدی راه بیفته برای مهار داعش بعدم برکناری بشار اسد و برگزاری یه انتخابات دموکراتیک. اونقوت تمام پناهجوها رو برگردونن به کشورشون
از طرفی باید دست از کوتاه اومدن جلوی عربستان بردارن. عربستان تو گوشه گوشه اروپا داره مسجد میسازه و تفکرات رادیکال و افراطیشو توی همون مساجد تبلیغ میکنه
به نظرم اقدام جدی اینه که دست عربستان از تبلیغات و اصولا داشتن مسجد تو اروپا به کل قطع بشه. یعنی واقعا چندتا دونه بشکه نفت ارزون قیمت اینقد ارزش داره که یه دنیا رو ناامن کنی!