2777
2789
لیلیان جون ولکام بک :) ما آمریکاییم و فکر نکنم دیگه برگردیم کانادا چون من یه جاب پرمننت تو یه شرکت خوب گرفتم و همسرم هم از سطح ریسرچ اینجا خیلی راضیه. تو کانادا هم موقعیت کاری خاصی برامون پیش نیومده. فقط همسرم چند وقت پیش دانشگاه گوالف مصاحبه شد که در نهایت یکی از کسایی که تو پروژه هاشون همکار بود ولی تو Government کار میکرد که البته ایشون هم ایرانی هست رو گرفتن. لیلیان جون به نظرم الان زوده کاپشن بخری. اگه ماشین هم دارید خیلی لازم نیست یه چیز خیلی گرم بگیری ولی خوب اگه اهل اسکی و ورزشهای زمستونی هستی لازمه.
نجما جون ناراحت شدم خانمی ولی نا امید نشو. من یکی از دوستام خودش نرسه و همسرش پزشکه 3 بار سقط داشت و 2 بار هم تو ماه 5و 5.5 کورتارژ کرده بود تو ایران. تو کانادا هم یه بار سقط کرد ولی الان 2 تا دختره ناز خدا بهش داده. اولی رو میدونم که استراحت مطلق بود و چند ماه آخر هم تو بیمارستان بود (تو ونکوور) ولی خیلی از درمانش و مراقبتهای بیمارستانیش راضی بود.

چند نفر از دوستام وقتی خونمون اومدن اولین چیزی که پرسیدن فرشمون بود! 😂

طرحش خیلی خاصه و اصلاً شبیه فرش‌های معمول بازار نیست. من از فرش زانیس خریدم، قبل از خرید هم با پرو مجازی، فرش‌ها رو داخل خونه خودمون دیدم و خیلی راحت‌تر تونستم انتخاب کنم.

راستی خرید قسطی با اسنپ‌پی و دیجی‌پی هم دارن.

اینجا کلیک کن تا سایتشون رو ببینی.


سلام بر دوستان گل و گلاب ... اول یه تشکر جانانه از مصى مهربان و دوست داشتنى... عزیزم اتفاقا مى خواستم تبریک بگم که آمریکا موندید. اکثر هم دانشگاهى هاى همسرم واسه کار نهایتا مى رن امریکا. و واقعا راضى هستن. امریکا قوانین سخت و پا پیچ نداره البته تو بعضى استان ها... ما همبعید نیست بعد تحصیلش بریم اونجا البته انشالله. حقیقتش در مورد کاپشن مى خوام خوبشو بخرم چون بقول شما به ورزش زمستانى علاقه دارم. انشالله تا اواخر نوامبر پولامو جمع کنم😝 باهات صحبت خواهم کرد حتما. ممنون بابت جواب. در مورد مهاجرت ... نمى دونم ولى من نظر مصى جون رو به خودم نزدیک تر دیدم شاید دلیلش موقعیت برابر براى خارج اومدن بود. ما از طریق تحصیل همسرم اومدیم. با بورس دانشگاه. و چیزى عملا از دست نمى دیم. چرا که اگه ایران مى موندیم دوباره باید دست به جیب بزرگترها مى شدیم و از خونه و ماشینشون استفاده مى کردیم! منت هم مى ذاشتن... اما خالا که اومدیم... اولا کیفیت دانشگاه خیلى بالاتره... این از نظر علمى. دوما رو پاى خودمونیم... با توجه به عملکرد خوب همسرم الان دیگه استادش هواشو داره در صورتى که تو ایران از این خبرا نیست. سوما بچه ها مون دارن دو تا زبان یاد مى گیرن علاوه بر زبان مادرى و پدرى... چهارما با مدرک دانشگاه هاى معتبر خارجى... همه جا مى شه کار کرد با در آمد بالا. ولى با مدرک ایران فقط ایران.تازه اونم باید برى زیر دست افراد دیپلمه یا لیسانسه بشى. و خیلى وقتا معدل و مدرک از فلان دانشگاه معتبر ارزشى نداره بلکه بند پ تعیین کننده ست. پنجما... من تنهایی رو ترجیح مى دم به ارتباطات نزدیک با اقوام... چون هر حرفى به زبون اورده مىشه توى جمع اقوام ما. چیزى که من فعلا اینجا ندیدم و مردم دقت مى کنن رو رفتارشون. ششما گذشته از بحث مالى و اجتماعى بحث سیاست پیش مى آد.من یادمه سر بالا رفتن دلار به بهانه تحریم یک بار از ته دلم گریه کردم... انقدر که ناامید شده بودم از آینده خودم و بچه هام. هفتما بستگى به آدمش داره.. من خیلى ها رو دیدم که میلیونیه در آمد روزانه شون اما از همه چى خسته ن... و هزاران چیزهاى ریز و درشت دیگه...
.
سلام به همگی من هم با مصی جون ولی لی موافق هستم هم با نیلو حون مصی جون و لی لی چون اینطور که من فهمیدم اومد کانادا وبلافاصله همسرانشون رفتن برای ادامه تحصیل این یعنی از روز اول برنامه ای مشخص داشتن در راه پیشرفت و ساختن آینده بهتر ودر حال بنا کردن پله های پیشرفت - یعنی زبانهای انگلیسی خوب ووارد اجتماع کانادا شدن... همین دانشگاه رفتن یعنی نت ورک ایجاد کردن برای یافتن کار و یعنی همراه شدم با یکسری آدمهایی که از نظر سطح اجتماعی و تقکر و فرهنگ ارزشها به هم نزدیکتر هستند یعنی دوست پیدا کردن و ... ولی برای افراد که از نظر در آمد در ایران متوسط به بالا هستند یا سرمایه دار هستندهمه چیزشون در ایران محیا بوده کار ثابت و جایگاه اجتماعی خوب ورفاه حالا که کانادا هم اومدن امکان ادامه تحصیل براشون مهیا نیست یا زبانشون ضعیف هست یا برای تجارت جدید میخواهن اقدام کنند تا کار خودشون رو پیدا کنند تا اون شبکه اجتماعی رو برای پیدا کردن کار مناسب ایجاد کنند و به اون رفاه مالی و در امدهای ایران برسن خیلی باید سختی بکشن و سالها طول میکشه که جا بیفتند حتی پیدا کردن یک دوست که ازنظر سطح فکری و فرهنگی به شما نزدیک باشه سخته ولی خوب بجز مسائل مالی آزادیهای فردی و اجتمایی هم که اینجا هست نمیشه انکار کرد ولی خانمها وقتی آیندتون هنوز معلوم نیست وقتی کار مرتبط را پیدا نکردید وقتی سرمایه داری آمدین و پولتون دست دولت هست و نمیتوانید بیزنس رو شروع کنید اونقدر استرس دارید که دیگه متوجه این آزادیها و... نمیشید و واقعا خوبیهای اینجا براتون معنی نداره
فکر میکنم صدگل جون بهتر از خودم منظورم رو بیان کرد، فقط به یک نکته اشاره کنم و اون اینکه حتی اگر زبان قوی همداشته باشی تا بخوای تو جامعه جدید بیای بالا و برسی به سطحی مه ازش اومدی پیرت در میاد. در مورد صحبت های لیلیان جون، مه فرموده بود اگر ایران مونده بودن باید از امکانات بزرگتر ها استفاده میکردن، و الان دانشگاه و امکاناتش براشون خیلی خوبه و بچه هاشون دو تا زبان غیر از زبان مادریشون یاد میگیرن و.... خب عزیزم منم که همین ها رو گفتم منتهی به زبون دیگه! (اگر سیاست رو کلا از قضیه مهاجرت کنار بذاریم) فرض بفرمایید شما اونقدر در ایران درامد داشتی که بنز سوار بشی و بچه هات معلم سرخونه داشتن که نه تنها دو زبان که باله و پیانو و... یادبگیرن و استخر و جیمت به راه بود و سالن رفتنت مرتب بود و مهمونی هات منظم بود و مسافرتهای خارجی و داخلیت تا یکسال اینده مشخص!!! اونوقت اگر به هر طریقی ( اینجور ادمها معمولا با فایل های سرمایه گذاری میان کانادا ولی برفرض که از طریق دیگه بیان!) یهو هوس کنی و راه بیوفتی بیای کانادا ، تو همون ماه اول میفهمی که دستی دستی چه بلایی سر خودت و زندگیت اوردی و حداقلش اینه که مدتها افسرده میشی. من نمونه ی زنده ی اینجور خانواده رو اینجا دیدم، که همیرش سر یک ماه گفت با اینکه کلی پول به دولت داده بودن چون کیس سرمایه گذاری بودن، چون دید اینجا جوری که تصور میکرده نیست قید پول وو زد و برگشت و خانمه یه یکسالی تقلا کرد بمونن ولی نتونست، چون واقعن اینجا چیزی بیشتر از اونچه که داشتن بهش اراءه نداد، ولی اگر همینا کارمند یا دانشجو بودن و میامدن ، نه تنها هیچ پولی نمیدادن چون کیس اسکیل ورکر یا دانشجو میامدن ، بعدشم خب طبیعیه که این حداقل های تعریف شده ی اجتماعی در کانادا براشون ، مثل خیلی از ماها، جذاب بود. مثلا خود من از سیستم مدرسه ی رایگان اینجا خوشم میاد ، ولی اون خانواده حتی چنین چیزی براشون نه جذاب بود و نه به چشمش میامد چون بچه اش رو میتونست تو بهترین مدارس شبانه روزی انگلیس ثبت نام کنه
تازه یه چیز دیگه! اینجا دوست هم شان و هم رتبه پیدا کردن خیلی سخته چون غالب جامعه معتقد به جدایی زندگی شخصی از زندگی حرفه ایه! خب ادم هم دوستای هم رتبه رو معمولا تو کار پیدا میکنه که اینجا اون در بکل بسته است
آره اتفاقا همین امروز داشتم به همسرم میگفتم تو ایران که بودم همه دخترهای هم سن و سال دخترم داشتن یک موسقی یاد میگرفتن و معلم خصوصی برای زبانشون هم داشتن کلاسهای ورزش و... به راه بود حالا ما اینجا بعد 2 سال داریم حساب و کتاب میکنیم که چجوری خرج کنیم که کمتر از سرمایه ایرانمون استفاده کنیم.1-2 تا دوست ایرانی هم دارم که سرمکایه گذاری اومدن و متاسفانه هنوز تنوانستن اینجا تجارتی ایجاد کنند و یکشون هم از قید 100000$ دلارش میخواهد بگذره و برگرده ایران چون در این 2سال همین مقدار هم خرج کردند و واقعا نمیدونند چکار کنندو به پشمونی رسیدند البته خیلی ها هم هستند که موفق شدند ولی با صبر و تلاش و پشتکار کلا مهاجرت سخته ولی اگر برنامه ریزی داشته باشید اگر تلاش کنید موفق می شوید اونوقت هست که احساس رضاینمندی میکنید اونوقت هست که ار اینکه آینده بهتر برای خودتون و کودکاتنون ساختید احساس غرور میکنیدچون یادتون مییاد که چه سختیهایی رو پشت سر گذاشتید و حالا به اونجایی که خواستید رسیدید
سلام به همه خیلی به راهنماییتون نیاز دارم.. پسرم سه سال و چهار ماهشه...سال دیگه که میره مدرسه... الان چیکار کنم زبان یاد بگیره و وابستگیش به من کمتر بشه؟ واقعا نمیدونم چیکار کنم دو تا مهد کودک رو رفتم و دیدم...تا دیروز تصمیم داشتم ببرمش و فرم های ثبت نامش رو هم پر کردم... الان مساله هزینه اش... برای کمک هزینه مهد هم اقدام کردم ولی نتونستم کلاسی پیدا کنم که ساعت و روزهاش برام مناسب باشه.. با تجربه ها جای من بودید چیکار میکردید؟ یکی از دوستانم هم early year centers رو بهم معرفی کرد ...مراکز بازی با حضور والدین... من چیز خاصی پیدا نکردم یعنی لیست مهدها رو میاره برام...
بچه ها من یه راهنمایی میخواستم. خاله من داره میره تورنتو پیش پسرش که دانشجوی اونجاست و میخواد 3 ماه پیشش بمونه. واسه بیمه باید چیکار کنه؟ از شرکتهای تو ایران باید بیمه بخره یا داخل کانادا؟ تو این زمینه اگه اطلاعی دارید و شرکت بیمه ای سراغ دارید میشه منو راهنمایی کنید.
مصی جان خیلی ممنونم از جوابت درست میگی دخترم کلاس اول میره و تو این چند روزه خیلی چیزها یاد گرفته... امروز دیگه مغزم کار نمیکرد چه کاری درسته چه کاری غلط... بازم ممنونم از راهنماییت در مورد بیمه میتونن بیمه مسافرتی از ایران بگیرن...نمیدونم چه مواردی رو کاور میکنه ما اینجا وقتی اومدیم بیمه گرفتیم از همین جا برای بچه ها که البته موارد اورژانسی و بیمارستان رو کاور میکرد ...
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

عشق

اریانا221 | 17 ثانیه پیش
2791
2779
2792
پربازدیدترین تاپیک های امروز