2777
2789
پلنگ صورتی در مورد مهد هم راهنماییم میکنی؟ برای پسرم میپرسم الان دو سال و هفت ماهشه... برای سه سال مهد باید بره ... تمام وقت و . ممنونم میشم بهم بگی..

مامان سارا هر منطقه ای رو برای زندگی انتخاب کنم میتونم مدرسه خوب هم پیدا کنم تو اون ناحیه؟ یعنی فرقی نداره کجا ساکن بشم؟

در مورد زبان هم ممنونم از راهنمایی همتون... نمیدونم باید چیکار کنم که استرس زبان ندونستن برای بچه ها کمتر بشه... البته همونطور که گفتید بچه ها خیلی زود راه میفتن...

نی‌نی سایتی‌های عزیز

دنبال یه جای مطمئن برای یاد گرفتن نکات بارداری، نگهداری نوزاد، تربیت کودک و بهبود رابطه با همسر هستی؟

توی کانال "بله" ما هر روز:

✅ نکات کاربردی مادر و کودک

✅ آموزش‌های تربیتی

✅ توصیه‌های روانشناسی خانواده

✅ ایده‌های رشد و بازی با کودک

✅ مطالب سلامت زنان و بارداری

و کلی مطلب جذاب دیگه منتشر می‌شه...

به جمع ما بپیوند و از این محتوای  کاربردی استفاده کن.  🌷

المیرا جون استرست کاملا طبیعیه اما خیلی زودتر از اونچه توقع داری راه میافتن. البته من منکر این نمیشم که روزهای سختی خواهد بود تا این مهاجرهای کوچولو هم با شرایط کنار بیان اما عمر روزای سخت برای اونا کوتاهه

قطعا همه مدارس در یک سطح نیستن. اما محله های خوب حتما مدارس خوب هم دارن

مهد کودک معمولا باید در نوبت باشی. مهدای خوب لیست انتظار دارن. البته باید این نکته را هم مورد توجه قرار بدی که اگر خودت خانه دار باشی و تا وتقی کار نمیکنی و کلاس نمیری شاید از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشه پسرتونم در خانه باشه

در مورد تابستونها هم مدارس اخر جون تعطیلن و شما باید بچه را در کمپهای تابستونی ثبت نام کنین که بنا به برنامه ای که دارن هزینه های مختلف میزارن. میتونین هر هفته ای که لازم دیدین ثبت نام کنین و هفته هایی که میتونین در خونه بچه ها را نگه دارین ثبت نامشون نکنین

مدارس در هر استان سن متفاوتی برای شروع مدرسه دارن و این قانون استانی است. بهتره بچههای تورنتو بگن. (تورنتو میرین دیگه نه؟) ولی بعید میدونم از سه سالگی بتونین بزارین مدرسه. اگر میشد خیلی خوب بود کلی در هزینها صرف جویی میشد

و اما رانندگی خیلی مهمه. مخصوصا با بچه و در زمستون بتونین رانندگی کنین کلی به نفع شماست. در هر حال اینجا قوانین خیلی رعایت میشه و ترسی از زانندگی نداشته باشین
یادت باشد، هوایم را بی اجازه داشته باشی!
مامان سارای عزیزم مرسی از جواب سریعت :))

بله ما تورنتو میریم ....بطور کلی مدارس از چهار سال بچه ها رو قبول میکنن؟ قبل از اون مهد باید برن و شهریه باید بدیم درسته؟

مهد یا کلاسهای نیمه وقت هم لیست انتظار دارن؟ مثلا از صبح تا ظهر... چون پسرم به من خیلی وابسته هست و میخوام این وابستگیش کم بشه و در ضمن آموزش هم ببینه...

در مورد رانندگی هم درست میگی... ممنونم

اگه اشتباه نکنم شهرزاد خانم ساکن تورنتو هستن.... دختر منهم هم سن پسرشون هست...

شهرزاد جان من از مامانهای تاپیک متولد خرداد ۸۷ هستم و یادمه شما هم تو تاپیک فروردین یا اردیبهشت بودی... ممنون میشم هر موقع اومدی در مورد مدرسه و مهد تجربه ات رو بهم بگی...


مامان سارا بازم ممنونم ازت خیلی لطف کردی
المیررا جون چیزی که باور کن اصلا نگرانی نداره در مورد یادگیری زبا ن بچه هاست آنقدر زود یاد می گیرند که خودت خندت میگیره من ساسکچوان و منیتوبا بودم که مدرسه(کیندر گاردن) از 5 سال هستش ولی بعضی استانهای از 4سال و اینطوری حساب میکنند که هر بچهای که در سال 2014 و5 سال میشه میره مدرسه از اول سپتامبر و نیمه اول و نیمه دوم مثل ایران ندارند(استان ساسکچوان- استان منیتوبا)
مهد کودک هم که دوستان گفتند لیست انتظار طولانی داره وکاری ندارند که نصف وقت میزاری یا تمام وقت
وااااااااای مامان سارا راست میگی 2/5 نرفتی چه سخت انشالله که همه چیز جور میشه و تو هم بزودی میری مامان سارا من که اینقدر استرس دارم و این بیکاری هر 2 تامون روم فشار آورده که تمام مدت تپش قلب دارم و بی اختیار گریه میکنم شوشو هم فکر کنم از خداش هست که من برم تا کمی از فشار رو حی اون هم کم بشه
بعضی موقع هم میگه میخواهی تا سپتامرآینده ایران بمون
مرسی صدف جان -مشخصه که خودت بچه سر بزیری بودی و تو سن دبیرستان شیطونی نمیکردی خوب سن دبیرستان واقعا سنی هست که باید خانواده ها حواسشون به بچه هاشون بیشتر باشه و بچه ها هم از هم خوب یاد میگیرند برای فرار از درس چطور والدینشون رو گول بزنند این دوستم میگفت اگر انگلیسی در مقطع دبیرستان بزارید می توانید مدام با معلمینشون در ارتباط باشید و درسهای بچه تون رو چک کنید یا باهاش کار کنید
خواهش میکنم المیرا جون
مهد نیمه وقت اینجا نداریم شما باید همه هزینه را بدی

استان آلبرتا هم از چهار سال بچه ها میتونن برم پیش دبستانب
اما کبک دقیقا مثل ایرانه و نیمه اول و دومی هک داره
من شنیدم انتاریو هم پنج ساله میرن پیش دبستانی حالا شهرزاد جون بهتر میدونه ولی فک کنم مثل کبک هست
اما البرتا و بریتیش کلمبیا چهار سال باقی را هم نمیدونم

راستی المیذا جون مهدها پولیه و معمولا از روزی 25 دار شروع میشه تا 60 یا 70 تا ولی فک کنم حدود 35 تا 40 تاییش ی چیز معقول و نسبتا خوبی باشه
آره صدگل جون خیلی وقته متاسفانه هزینه رفتنش برامون بالاس ایشاله میری و دلت وا میشه
یادت باشد، هوایم را بی اجازه داشته باشی!
صد گل و مامان سارای عزیز ممنونممم خیلییی زیاد

مهد های کمی درجه پایینتر هم لیست انتظار دارن؟ اینطور که متوجه شدم مهد گرونه درسته؟

صد گل جان امیدوارم بهترینها براتون پیش بیاد... البته ببخشید خطاب به مامان سارا نوشته بودی... منم خوندم :)


بعد کتابها و درسها همه مدارس یکی هست؟ جدا از زبان ( فرانسه و انگلیسی) و این دسته بندی بیشتر مربوط به نحوه تدریس میشه؟
سلام

المیرا تو لینکی که تو این سایت هست میتونی رنکینگ مدرسه های انتاریو رو پیدا کنی:

http://www.fraserinstitute.org/report-cards/school-performance/ontario.aspx

بعد اگه شرایطت مناسب باشه خونه رو تقریبا نزدیک مدرس ه ای بگیری که رنکینگ بالاتری داره.

رتبه بندی مدارس هم بر اساس امتحان های گرید سه و 6 هست تو ابتدایی.

هرچند تو کلگری که همه شک و شبهه دارن راجع بهش چون مثلا رتبه یک تو البرتا مال یه مدرسه خصوصی هست که سالی 17000تا هزینه شه.

بعد هم موقع ثبت نام برمیداره از بچه ها آزمون ریاضی و ریدینگ و...میگیره. خب بچه ای که اینا رو قبل از وروود به مدرسه بلده خب مسلمه گرید سه یا شش نمرات بالایی میاره!!!!!

بعدش هم کلگری نوعی متاسفانه با کمبود فضای آموزشی مواجه هستش. مدارس برای ثبت نامشون زیاد درد سر دارن.

مثلا ما نوعی گشتیم خونه رو تو منطقه ای گرفتیم که مدرسه اش امتیازش 8.4 هستش که به نسبت امتیاز بالایی هست.

اما حالا این مدرسه به ما جا نمیده. میگه پر هستم. ما الان تو لیست انتظارش هستیم برای گرید یک!!!

بعدش هم برای ثبت نام کیندرگارتن مثلا اولویت بندی کرده و...!!!!

بچه ها تو البرتا از 5 سالگی شروع میکنن تحصیلات رو که همون کیندرگارتن هست.

preschool تو اینجا برای بجه های 3 تا 5 سال هست ولی خب اغلب خصوصیه اموزش عمومی و اجباری نیست

در ضمن اینجا هم نیمه اول و دوم داره!! بچه هایی که متولد اول مارچ به اینور باشن میرن سال بعد!!!

یعنی الان بچه های 2008 تا آخر فوریه 2009 کیندرگارتن هستن
صدفففففففففففففففففففففففففف این اتفاق برای ما هم افتاده!!!

یعنی پارسال که بعد از سفرمون به ایران برگشتیم برای من و کورش مهر ورود زدن برای همسرم نزدن.

بعد ما به این طریق متوجه شدیم اینا کرم دارن!!! هههههه

بچه ها حواستون رو حمع کنید آدم وقتی از سفر برمیگرده خسته است و چک نمی کنه ولی به نظرم حتما حتما حواستون رو جمع کنید و این موضوع خیلی مهمه.

چون الان یکی از دوستامون هست که برای سیتی زن شیپ اقدام کرده. حالا برای اون مساله چیه؟؟ این دو بار 2011 و 2012 رفته بوده سفر و برگشته . یه بار 5 ژانویه یه بار 7 ژانویه!! ولی برای هردوش مهر 2011 زدن!!!!

حالا ایشون دچار مشکل شده. اداره مهاجرت گیر داده که چطور یه بار 5 اومدی بعد کجا رفتی دوباره 7 اومدی!!!!!

من واقعا فکر میکنم یه کم دارن بازی میدن مهاجرا رو. حواستون رو خواهشن جمع کنید خیلی زیاد
صدگلی اره خوب حدس زدی من کلا بچه سربه زیر و کم دردسری بودم ولی ربط اینکه بچه اول فرانسه بخونه بعد انگلیسی رو با شیطنت دبیرستان و کنترل والدین نمیفهمم.اخه اگر از اول انگلیسی بخونه یعنی کنترلشون نمیشه کرد.والا خنگ نیستما ولی نمیدونم چرا دوزاریم نمی افته خووو
تیتییییییییییییییییییییییییی راست میگی.خوب حالا واسه مهر باید چیکار کنیم.منکه همسری یک نامه نوشت فرستاد واسشون که تاریخ ورود و خروجهاش به کانادا رو به ما اطلاع بدن ببینیم درست ثبت شده یا نه؟
مامان سارا اره فکر کردم قبلا ایران رفته بودی.عزیزم ایشالا که شما هم زودتر بتونید یک سفر به ایران داشته باشید و حال و هوایی عوض کنید و دیدار تازه کنید
المیرا جان در مورد مهد هم که دوستان کاملا توضیح دادید
تی تی جون مرسی از راهنماییت

سایت رو هم چک میکنم... ممنونم....چه جالب که تو هر استانی قوانین فرق میکنه.....
اینطور که میگی میتونم امیدوار باشم تو تورنتو مدرسه ها لیست انتظار نداشته باشن؟

با این که هیچی نمیدونم ولی میخوام انتخاب خوبی داشته باشم! بعد هم دلم نمیخواد مدرسه رو عوض کنم یعنی آزمون و خطا کنم ...

بازم ممنونم از همتون

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز