2777
2789
فی فی جان منم تصور بدی زا مونترال داشتم و بدم نیومد و همسرم که فکر بهتری داشت خورد تو ذوقش!

شهر واقعا فرندلیه تو تابستون محشره

بدیش فقط اینه که مهاجر از کشورایی داره که سطح فرهنگ بالایی ندارن و دانش کم فقط فرانسه میدونن برای همین به نظرم بی خانمانهاش زیاده!

به بچه زیر 6 سال هم تقریبا 600$ میدن در ماه البته کبک هر سه ماه یه بار میریزه به جساب شما تقسیم بر ماه کنین با پول فدرال همون مبلغ شما میشه
برای بالای 6 سال 100$ کمتر

بچه دوم کمتر از اولی و سومی کمتر از دومی میگیره
یادت باشد، هوایم را بی اجازه داشته باشی!
ملیامیر جان در پست بالا جواب یه سوالتون را دادم

و درباره مهد تقریبا در مونترال هم همینه. مهدهای دولتی باید در نوبت باشین. اما تا وقتی کلاس میرین یا کار معمولی دارین دولت 75% مبلغ مهد را بهتون برمیگردونه...ممکنه چند ماه طول بکشه اما بالاخره میده

باقیش را هم شاید بتونین در تکس ریترن سال بعد بگیرین
البته کلاس زبان هم بهتون روزی مبلغ 7$ را برمیگردونه (7$ قیمت مهد دولتی است)

کلا مهد رایگان نداریم....مهد روزی 7 دلاری ارزانترین مهد هست مه فقط در استان کبک هست...شما اگر کلاس زبان برین اون 7 دلار هم بهتون برمیگرده (هر دو نشون بدین که نمیتونین بچه را نگه دارین یکی کلاس باشه مثلا یکی سر کار یا هر دو کلاس) . اینجور رایگان میشه
اما برای روزای اول بعید میدونم بتونین پول مهد را بگیرین
چون دولت هم اون 75% را به ظرطی میده که شما محبور باشین بچهه را مهد بزارین
یعنی سر کار باشین یا کلاس ک قادر به نگهداری بچه باشین
البته میتونین مدارکی نشون بدین و بگین دنبال پیدا کردن کار هستم در اون صورت هم تا یه مدت بهتون پول را میدن

ولی در کل توصیه ام اینه روزای اول با اینکه خودتون و بچه خیلی خسته خواهید شد اما تا جایی که میتونین پیش خودتون نگرش دارین تا دچار استرس ناشی از مهاجرت نشه اون مهاجر کوچولو

یادت باشد، هوایم را بی اجازه داشته باشی!

بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

پلنگ صورتی جان بله اگه ادرس محل سکونت در پاسپورتت را بخواهی کانادا بزنی فکر میکنم مبلغ فرق بکنه



در مورد دوستت، بچه اش پاسپورت جدا داره؟ اگر پاس بچه جدا باشه که یعنی قبلا پدر این مجز را داده...اما اگه پاسپورت نداره و تو ایران میخوان براش پاس بگیرن،احتمالا مشکلاتی پیش خواهد امد
یادت باشد، هوایم را بی اجازه داشته باشی!
ممنون بچه ها از جوابتوناینم از شانس ماست که به یه آفیسر بی خود خوردیم همه چیز خیلی خوب پیش میرفت انگار شب خوابیده صبح بلند شده اینکا ر رآ کرده آنقدر تو امش من من کرده بود انگار عقده دارهحالا وکیلمون باهاش حرف زدیم میگه اصلا دلایلی نداشته این کاررو بکنه باید درخواست دادگاه تجدید نظر بکنیمممنون سارا جون که آدرس وبلاگ و فیس بوک رو دادیسارا جون راستی من اصالتا اوازی نیستم ولی بزرگ شده اهوازم وخانواده ام الان ساکن اهواز هستن
سید ایلیا کوچولو مامان.خوش آمدی به این دنیا.خدایا هزار بار ممنون.شکرت ای مهربون
سماء و پلنگ صورتی جان بینهایت از راهنماییتون متشکرم
سما جون ما رفتیم اما دوباره برگشتیم که هم من ارشدم تموم بشه همم امتحان زبان بدیم و همسرمم امتحانهای پزشکی رو
خانمی خیلی خوشحالم که باهم هم رشته هستیم نازم
گلم در مورد بازار کار معماری یا نحوه ورورد به کار یا نرم افزارها و مهارتهایی که لازم هست و هر اطلاعاتی که بتونه کمک کنه تا زودتر بتونم اونجا کار پیدا کنم
انشا الله تابستون میخواییم برا همیشه بریم،به همین دلیل میخوام تا بریم اونجا خودم رو آماده کنمپدرضمن من که الان دانشجو هستم آیا سابقه کار برا منم لازمه؟
اگه امکانش باشه یا اجازه داشته باشین بتونین میل دوستاتون یا آدرسی که بتونم باهاشون در ارتباط باشم رو برام بدین متشکر میشم
میبوسمت خدانگهدار
در سرزمینی که سایه آدمهای کوچک بزرگ شد, آفتاب در حال غروب است...
به به سلام به همگی
به فی فی جون و همه قدیمیها و جدیدها
فی فی جون من 2تا استان ساسکچوان و منیتوبا بودم هر 2تا برای بچه هام(2ساله و5 ساله)مبلغ 570$+200$ یعنی 770$ میدن ولی میدونم که بعد 6 سالگی بچه این مبلغ کم میشه
دنیا جون وقتی موضوع پرونده رو خواندم شوکه شدم یعنی چی واقعا؟ حالا شما تجدید نظر رو بدین چون آفیسر باید دلیل قانع کننده داشته باشه
عصل بانو اینجا استان به استان شرایط برای پزشکان فرق میکنه خوب تحقیق کنید مثلا من شنیدم که تو انتاریو باید 3تا امتحان بدن بعد میتوانند کار شروع کنند ولی استان سسکچوان که بودم پر ایرانیهای پزشک و دندانپزشک و داروساز بود چون میگفتند ایت استان 1امتحان که بدیم میتوانیم وارد حرفه پزشکی بشیم
فندق جون وعصل جان من به همه میگم اینجا که مییاید تو ایران رو زباتنون کار کنید وبا ieltsآ آکادمیک بیاید تا اگر قرار شدکالج و دانشگاه برید دیگه مشکل زبان نداشته باشید
خانومهایی که میخواهین بیان همین 20-30 صفحه آخر بخوانید کلی مطلب همه بچهها گذاشتند
من تا اونجاییکه میدونم یا لااقل تورنتو رو که مطمئنم معماری اصلا بازار کار خوبی نداره وقتی میگم اصلا خوب دقت کنید هر رشته دیگه مهندسی باشه باز کم و بیش میشه بهش امید داشت اما معماری ؟! از معماری ساختمونهاش هم میشه به این موضوع پی برد همه ساختمونها کپی پیست هم هستند با معماری خیلی بدوی.
به این دلیل اینو میگم چون خواهر همسر من معماری خونده و هر بار که خواستن بیان همه بهشون گفتیم که باید فکر کنند که در این رشته کار نکنند.
پزشکی هم جزء رشته های خیلی خیلی سخت هست قبلا هم گفته بودم ما کلی دور و برمون پزشک هست که امتحانهای لازم رو هم دادن و قبول هم شدن اما دعوت برای مضاحبه کاری نمیشن مگر اینکه استانهای دورافتاده برید.
ملی میر جون نمیدونم درست نوشتم یا نه دیگه ببخشید:) سارا جون زحمت کشیدن همه سئوالها رو جواب دادن .........سارا جون کاش مونترال بودی میتونستیم با هم دوست باشیم همو ببینیمدر مورد پزشکی که همسر منم پزشکه اونجا ما خیلی تحقیق کردیم توی مونترال که تقریبا باید نخبه باشین قبولتون کنن چون مافیای پزشکیشون خیلی قویهما یکی از دوستامون که خیلی هم تلنت بود ازرتبهای دو رقمی کنکور سراسری بود که 6 سال تو مونترال بود همه امتحانها رو همون سال اول قبول شد ولی توی مصاحبه ردش میکردن هر دفعه به بهانه های بیخودی بالاخره امسال قبولش کردندوستای تورونتو و ونکوور شوهرم هر کدوم یکیشون بعد از 7 سال رفت نیویورک چون اونجا بالاخره قبول شد و یکیشونم توی ونکوور بعد از 10 سال قبول شد و همشون توی همون دو سالاول همه امتحانها رو قبول شدن فقط مصاحبه قبولشون نمیکردن مثلا یه مریض بهشون میدن که از بدو ورود به بیمارستان باید تمام کاراشو منیج کنه و همه کارها رو کاملا علمی انجام داده بود فقط مریض گفته بود من با اکسنت این اقای دکتر مشکل داشتم و به خاطر همین ردش کردن ولی توی استانهای دور افتاده مثل اینکه خیلی راحته ولی من تابستونشو چک کردم که مونترال 40 درجست اونجا -1 بود و زمستوناش تا -70 هم میشه باید دید ادم تا کجا حاضره..............
صد گل جون امیدوارم همه کارهاتون به خوبی پیش بره به زودی خبرهای خوبی ازتون بشنویم اونجوری که من فهمیدم مهندس کامپوتر توی مونترال خیلی لازم دارن و همه کامپوتریها خیلی زودجذب بازار کار میشن
مامان سارا و بقیه دوستان
ممنو ن از اینکه وقت میگذارین و به سوالهای ما جواب میدی ن . سارا جون من وبلاگ شما رو خوندم و اینطوری که فهمیدم شما دو سال پیش کانادا رفتین و تو این مدت ساکن مونترال بودین و الان هم به آلبرتا رفتین درسته ؟ می شه بگین کدوم رو برا زندگی ترجیح میدین . درضمن من متوجه نشدم که رشته شما چیه ؟ و الان در چه زمینه ای کار میکنید. من دوستم از تورنتو به کلگری رفت و بلافاصله سر کار رفتند و کلا از چهره شهر راضی تر ه میگه آدم ها یه کم یه دست تر هستند و از اون شلوغی و بی دروپیکری تورنتو خبری نیست . با توجه به اینکه من از خیلی ها شنیدم که از مهاجرهای مونترال به خاظر اینکه بیشتر از آفریقا هستند رضایت ندارن . میخوام بدونم نظر شما هم همینه و کلگری و ترجیح میدین برای زندگی ؟ من باید یه تحقیق درمورد شرایط زندگی بکنم تا بتونم یکسره محل ثابتی رو انتخاب کنم . اصلا فرصت کسب تجربه و سعی و خطا ندارم به این خاطر ممنون میشم راهنمایی کنید
شهرزاد جونم سلام از وقت و حوصله ای که لرا جواب گذاشتین بینهایت متشکرم
در مورد معماری،مگه معماری فقط به دبزاین و طراحی خونه محدود میشه که اگه اونم کپی باشه بخواییم بیکار بمونیم؟هزارتا کاربری دیگم غیر از مسکونی هستند که نیاز به معماری دارند،درضمن همون خود مسکونی هم دیزاین داخلیش یا نماش و در آپارتمانها خیلی تفاوت هست به نظرم،البته چون شما مدت زیادی اونجا بودین مطمئنن اطلاعاتتون از بنده کاملتره ولی همه اینا برام سواله،هرچند که خود معمارهام متاسفانه رضایتی ندارنداما علتش رو نمیدونم!!!!!!!!!!!
یکی بخواد وارد دانشگاه بشه و استادی چیزی بشه اطلاع دارین شرایطش چیه؟
میبخشید اینهمه سوال بارونتون کردم
در سرزمینی که سایه آدمهای کوچک بزرگ شد, آفتاب در حال غروب است...
فی فی نازم سلام از راهنمایی و لطفتون کمال تشکر رو دارم
خوشحالم که همسرامون هم رشتن
خانمی اولا چرا اینهمه سخت میگیرین؟!!!فردی که امتحان رو داده و نمره خوبی کسب کرده به چه دلایلی ردش میکنن؟!!!!!
اون دوستایی که فرمودی بعد 8سال وارد پزشکی کانادا شدن پس تو اون مدت چی کار میکردن و درآمدشون از کجا بود؟
چی شد که بعد چندین سال قبولشون کردن مگه تو اون مدت چه تفاقی افتاده؟!
خانمی خیلی ممنون میشم اگه لطف بفرمایید جواب سوالم رو بفرمایید و مارو ازین سر درگومی نجات بدین
خدای من ببین به چه روزی افتادیییییییییماینهمه زحمت بکش آخرش....
در سرزمینی که سایه آدمهای کوچک بزرگ شد, آفتاب در حال غروب است...
فی فی جون همسر شما میخوان اونجا به چه کاری مشغول بشن؟البته اگه مشکلی نباشه جوابم رو بدین وگرنه نمیخوام خدایی نکرده فضولی کرده باشم
همسر من چنتا مقاله isi دارند و تو کار رسرچ خیلی ماهرن به نظرتون به دردشون میخوره؟
در سرزمینی که سایه آدمهای کوچک بزرگ شد, آفتاب در حال غروب است...
ای واااااااااااای فی فی جون مگه بری قطب جنوب که -70 بشه
من ساسکچوان بودم تابستان به 32 بالا صفر میرسید و زمستوناش هم تا -36 رفت ولی باور کن زندگی جریان داشت وبا 2 بچه کوچک اصلا اذیت نشدم البته ما ماشین داشتیم و ماشین و بیمه ماشین در این استان خیلی پایین هست
چند تا دوست پزشک داشتم که اکثرشون سر1 یا 1/5سال مشغول کار شدند یک ضرب و مثل هست میگه" یکسال بخور نون و تره 10 سال بخور نون و کره" حالا اگر اول هم نرفتید تروتنو یا ونکورو ... واقعا چیزی نمیشه
من بارها گفتم برای رشته های مهندسی ساسکچوان شاید خوب نباشه ولی برای رشته های پزشکی و کشاورزی وشیمی عالیه پس حالا که همسرتون پزشکی هست رو ساسکچوان فکر کنید و استان متیتوبا هم همین طور بررسی کنید

عصل جان وقتی کار نداشته باشی چی میشه؟یا باید از جیب بخوری یا باید کارهای غیر متفرقه انجام بدی یا باید برگردی
حالا چی میشه بعد مدتی میری سرکار کار پیدا کردن خیلی شانسی هست در یک موقعیت بهتر از کاندیداهای دیگه هستی و استخدام میشی یا در طی سالیان یک آشنایی یا دوستی پیدا میکنی وچند تا دوره میری بعد ممکنه کسی معرفت بشه و کار رو میگیری
همین دوستمون که میگم تخصص رو ماتولوژی داشت اومد ساسکچوان اونجا اول رفت 3 ماه کالج بعد مجور دادن که کنار یک دکتر وزن و قد بیمار و.. رو کنترل کنه 6ماه کار کرد و امتحا نشو داد بعد همون دکتری که باهاش کار میکرد معرفیش کرد به یک بیمارستان
که خودش هم اونجا کار میکرد و خوشبختابه بعد 16 ماه تونست وارد حرفه خودش بشه البته اون چیزی هست که برای ما تعریف کرد البته گفتند 5 سال هم باید در ساسکچوان بمونند اگر مورد خلافی نبود بعد میتوانند در تمام کانادا کار کنند
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز