2777
2789
سلام دوستان
سال نو میلادی همگی مبارک باشه.
چند هفته ای هست که ایرانم جای همتون خالی، تا 2 هفته دیگه هم برمیگردیم. هر از چند گاهی میومدم سر میزدم ولی خیلی صفحه نخونده دارم.
امیدوارم که اوضاع همگی بر وفق مراد باشه.
صد گل جون من همیشه چند بسته ای شکلات میوردم، ولی این سری نیووردم. فقط باید مواظب باشی آب نشه شکلاتها. بهتره که تو بار دستتون باشه.

چند نفر از دوستام وقتی خونمون اومدن اولین چیزی که پرسیدن فرشمون بود! 😂

طرحش خیلی خاصه و اصلاً شبیه فرش‌های معمول بازار نیست. من از فرش زانیس خریدم، قبل از خرید هم با پرو مجازی، فرش‌ها رو داخل خونه خودمون دیدم و خیلی راحت‌تر تونستم انتخاب کنم.

راستی خرید قسطی با اسنپ‌پی و دیجی‌پی هم دارن.

اینجا کلیک کن تا سایتشون رو ببینی.


در مورد فریت کردن وسایل، من 2 بار از ایران به کانادا و 1 بار هم از کانادا به ایران مهاجرت کردم :)) ولی تو هر 3 بار چیزی فریت نکردم. همون تعداد نفری 2 تا چمدون رو پر کردم و بردم. حتی بار دوم که پارسال بود با اینحال که وسایلم نو بود و 2 سال و نیم عمر داشتند بازم فروختم و یا دادم به اطرافیانم. به نظرم به جز یه چیزای خاص بهتره وسایل رو با توجه به استایل مکان جدید خریداری کرد. حتی در مورد لباس و پوشاک هم (بازم میگم یه چیزای خاص) همین نظر رو دارم. البته این نظر شخصیه منه و مسلما هر کسی نظر خاص خودش رو تو این مورد داره. البته اینم بگم چون آدم تنوع طلبی هستم دوست دارم هر از چند گاهی وسایلم عوض شه
وای چه خوشحال شدم مصی جون-سما جون -شهرزاد جون که آمدید و یکسری به اینجا زدید
به به انشالله که بهت خیلی خوش بگذره مصی جونبه جای من هم نون سنگگ بخور-چه خوب ما با لوفتهانزا اومدیم و فقط یک چمدان میتوانیتم 23 کیلو بیاریم

وای صدف جان چه فکر خوبی راست میگی برم از همون شکلاتها بگیرم راستی من از cleoخیلی در این یکسال خرید میکنم و واقعا جنساش خوبه و برای سوغاتی هم از اون گرفتم و چند بار هم online سفارش دادم که درست به وقت آمده و واقعا قسمت Clearance قیمتاش عالیه http://www.cleo.ca

آره صدف جان خارجی شدم و هم کیبرد فارسی ندارم
مرسی صدگل جون
واااااای از نون سنگک نگو که کلی اضافه وزن آوردیم. انصافا نونهای ایران خیلی خوشمزه است. از سنگک بگیر تا بربری و لواش.
ما پارسال با امارات اومدیم که 2 چمدون میشد آورد ولی این سری لوفتانزا بودیم که 1 چمدون بردیم. البته از اواخر سال 2012 لوفتانزا برای مسیرهای آمریکا و کانادا که اولین و آخرین پروازشون با لوفتانزا هست 2 تا چمدونه. مثلا ما از مینیاپولیس به شیکاگو با ایرلان آمریکایی رفتیم و از اونجا به بعد با لوفتانزا و برگشتمون هم همینطوره که 1 چمدونه بودیم ولی اگه شروع مسیرمون از شیکاگو بود و لازم نبود ایرلاین دیگه ای سوار شیم میشد 2 تا چمدون برد.
مصی جون ایران مترادف دقدقه وزن الان 2ماهه ماتم گرفتم چه جوری لاغر بشم برم ایران بعد توایران همش استرس دارم که بااین اضافه وزن چه کنم
حقیقتش تو ایران اکثر فامیلام و دوستام خیلی مواظب هیکلشون هستن
وای مصی جون نوناش-کباباش- شیرنیهاش من حتی بستنی هاش رو هم دوست دارم
من میرم مشهد واااااااااااااااااای ازحالا خواب شیشلیک میبینم
مصی جان بسلامتی. تا میتونی لذت این روزها رو ببر.
چه جالب من بااینکه خیلی لاغرم و شکمو نیستم.همش تو فکر اینم که رفتم ایران اینو بخورم اونو بخورم.وای چقدر خوراکیهای خوشمزه. پس نگو هممون همینطوریم و یکی از خوشیهامون اونجا خوردن چیزهایی هست که اینجا هم اگر باشه بازم مزش تو ایران یک چیز دیگست
سلام به همه
امیدوارم امسال سال رسیدن به آرزوها برای همتون باشه


صدگل عاشقتممممم که اینقد هوای همه را اینجا داری
من این دوهفته اشپزخونه را تعطیل کرده بودم و استراحتتتتت. آی چسبید!

شهلا جون از سرما نترس. همه کانادا سرده. اما نباید روی تصمیم گیریت اثر بزاره. مونترال را به حاطر هزینه پایین انتخاب نکن که بدجور عمر تلف کردنه توش اگه نشه کار پیدا کرد


مصی جون حسابی خوش بگذره جای ما را هم خالی کن


شهرزاد جون خدا را شکر شما ب بی برقی نخوردین


خوبه کیان جونم دیگه نمیاد :)))


صدف جون من تا دلت بخواد شکمو هستم :))) و دم خوراکی های ایران رو میخواد


سما جون تو کجایی؟؟

نسیم هم که با همسر جان خوش میگذرونه



یادت باشد، هوایم را بی اجازه داشته باشی!
ممنون از دوستان ، ایشالله همتون به زودی بیایید و از این چیزای خوشمزه لذت ببرید. کلا باید گفت ایران خیلییییی خوشمزه است.
به قول صد گل جون نوناش، کباباش، شیرینیهاشم که دیگه آخرشه (منم آخر شیرینی خورای دنیام). صد گل جون جات خالی تو این سرما 2-3 باری هم بستنی و فالوده زدم تو رگ.

سلام دوستان ساکن کانادا
من یه پرونده مهاجرتی برای کبک دارم که چند ماهی میشه مصاحبه رفتم و اینطوری که پیش میره به زودی مدیکال و بعد هم ویزام رو میگیرم ولی اینقدر این پرونده طولانی بود که ناامید شده وبدیم و برای ادامه تحصیل در آلمان اقدام کردیم و والان المان هستم . من از زبان آلمانی اصلا خوشم نمییاد و کلا یاد نمیگیرم ودلم نمیخواد اینجا بمونم ولی همسرم 10 ساله تو ایران با آلمانی ها کار میکنه و اینجا خیلی رفت وآمد داشته و الان هم تمام سعی اش رو داره میکنه که درکنار درسش یه کاری پیدا کنه و زبان هم داره یاد میگره و کلا میگه اگر قرار باشه ما خارج از کشور زندگی کنیم آلمان بهتر از کاناداست هم هواش بهتره و هم نزدیک ایرانه و راحت میشه رفت و آمد کرد. اگر قراره باشه کار پیدا کنیم همینجا پیدا میشه و اگر اینجا کار خوب پیدا نشه کانادا قطعا پیدا نمیشه.!!!!
من میخوام نظر شما رو بدونم که حرف شوهرم درسته یا نه ؟ همسرم فوق لیسانس مکانیک هست و الان هم داره یه فوق دیگه ( ام بی ای ) میگیره و من هم لیسانس عمران هستم . من خودم تو آلمان شانسی برای کارکردن ندارم و باید خونه نشین بشم ولی اینطوری که شنیدم برای کانادا مخصوصا کبک که ما اقدام کردیم رشته دیمند هست و میتونم کار کنم و یه مقدار هم فرانسه خوندم و بهرت از آلمانی میتونم ادامه بدمو درضمن دو تا بچه 5 ساله هم دارم که اگر تا سال دیگه ویزام بیاد باید برن مدرسه و هر جایی که ساکن بشم دیگه فرصت تصمیم گیری و برگشت و .. را ندارم چون اینها از درس و مدرسه عقب میافتند
به نظر شما ها من کدوم رو انتخاب کنم
کانادا یا آلمان
آلمان زبان بلد نیستم و امید به کار کردن هم ندارم ولی درعوض نزدیک ایرانه و خییل زیاد میشه رفت و امد کرد و آب و هوای بهتری داره . همین مدت کوتاهی که از ایران اومدم حسابی دلتنگم و میگم اینجا اگر بهشت هم باشه ارزش دوری از عزیرانت رو نداره بالاخره ما ها الان بالای 30 سال هستیم و تو ایارن همه چی داشتیم موقعیت اجتماعی و رفاه و ریشه ولی اینجا همه رو باید بسازیم
مالمیر جان (درست نوشتم اسمتون رو؟)

حق با همسرتونه
شما هم زبان یاد نمیگیری چون دل بهش نمیدی (ب نظر من)

هر جا کار باشه بهترین حاس
خصوصا اینکه هواش خوب باشه و به ایران هم نزدیک تر
یادت باشد، هوایم را بی اجازه داشته باشی!
مامان سارا من هم خبرش رو خوندم ولی در حد بررسی هست هنوز اعلام قطعی نشده
ملامیر برای هر مهاجری وضعیت کار خیلی مهم هست به نظر من حالا که همسرتون دارن اونجا درس میخوانند و اگر میتوانید اقامت بگیرید آلمان هم گزینه خوبی هست چون دانشگاه اونجا رو خواندند و در اونجا آشنا دارن و شرایط کاری اونجا رو میدونند شما هم باید برای یادگیری زبان دست کم 2-3 سال به خودتون وقت بدید و الان خیلی زوده که از یادگیری زبان ناامید بشید

البته کانادا هم اگر کار داشته باشید مزایای داره از جمله اونکه مثل آلمان نژاد پرست نیستند و زبانش انگلیسی هست و اقامت راحت و....
ملایر جون اینجا همه خونه ها از چوب هست و ما یک دوست داریم که مهندس عمران هست ولی میگه کلا تجریه کار ما در ایران به درد کانادا نمیخوره و.... و بزرگترین معضل در کانادا کار هست شما هم این مثله رو در نظر داشته باش
من هم با مامان سارا موافق هستم و اگر جای شما بودم در آلمان میموندم البته اگر بهتون اقامت میدن
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز