2777
2789
عنوان

شهر کتاب(2)

| مشاهده متن کامل بحث + 148246 بازدید | 2291 پست
من اینجا رو تازه یافتم

منم با هبوط موافقم ،تو کتابخونه ام دارمش دوباره با شما شروع میکنم به خوندنش

مرسی مسیحا جون ازینکه بخش هایی اش رو اینجا میذاری،اگه ممکنه بارم بگو هدفمون چیه بخش هایی از کتاب رو که دوست داریم اینجا بزاریم؟
بله کاملیای عزیز

بخش هایی رو که به نظرت جالب میاد میتونی بذاری و اگر میشه توضیحشم بذار (نظر شخصی ات رو ) یا مثل من نکته هایی رو انتخاب کنی که مجبور !!!!!!!!!!!!!!! بشی بدون شرح بنویسیشون تا تایپیک حذف نشه
اگه آدم گذاشت اهلیش کنند , بفهمی نفهمی خودش رو به این دردسر انداخته که کارش به گریه کردن بکشه.

نی‌نی سایتی‌های عزیز

دنبال یه جای مطمئن برای یاد گرفتن نکات بارداری، نگهداری نوزاد، تربیت کودک و بهبود رابطه با همسر هستی؟

توی کانال "بله" ما هر روز:

✅ نکات کاربردی مادر و کودک

✅ آموزش‌های تربیتی

✅ توصیه‌های روانشناسی خانواده

✅ ایده‌های رشد و بازی با کودک

✅ مطالب سلامت زنان و بارداری

و کلی مطلب جذاب دیگه منتشر می‌شه...

به جمع ما بپیوند و از این محتوای  کاربردی استفاده کن.  🌷

سلام دوستان شهر کتابی کجایینننننننننننننن؟من به دلیل شرایطی که دارم خیلی نمی توانم همراهیتون کنم /دوستانی که کتاب رو خواندنننننننننن بیان بحث رو شروع کنن من هم استفاده میکنم
درد من حصار برکه نیست
درد من زیستن با ماهیانی ست که
فکر دریا به ذهنشان خطور نکرده است!
قاصدک جان

فکر کنم به شمارش معکوس نزدیک شدی ! !! انشالله هر دو سلامت باشید



بله سروناز هر خطش با آدم حرف میزنه این هبوط !!!! هر قسمتش چیزی برای گفتن داره که نمیذاره کتاب رو بذاریش زمین.
اگر پاراگرافی مد نظرت هست که برات جالب بوده بنویسش ماهم با سلیقه ات آشنا شیم
اگه آدم گذاشت اهلیش کنند , بفهمی نفهمی خودش رو به این دردسر انداخته که کارش به گریه کردن بکشه.
سلام فافای عزیز

ما اینجا با بچه ها یک قراری داریم بر این اصل که تا اونجاااااااااااااااااااااااااا که میشه کتاب دانلود نکنیم چون واقعا کار غیر فرهنگیه !!!! بجاش با خرید کتاب هم کمکی به ناشر کنیم و هم دل نویسنده رو گرم کنیم !!!!!!( این رو کلی گفتم )

کتاب صوتی هم چند تایی دارم .کار جالبیه اما به شرط اینکه با صدای خود شخص نویسنده باشه در غیر این صورت از نظر من قابل انتقاده چون هر کس هر نوشته ای رو با یک لحن میخونه و لحن خواندن به اندازه ای مهمه که میتونه حتی برداشت خواننده رو تغییر بده ! البته این کاملا نظر شخصی منه و ممکنه حقیقت جور دیگری باشه.
خیلی خوشحالتر میشیم اگر خواننده ی گویا باشی :)


دفتر های سبز استاد یکی از ارزشمندترین مجموعه شعرهاییه که تا بحال خوندم . گرچه بعضی از اونخا کاملا از نظر ساختار شعر هنجارشکنند اما تمامشون سرشار از روح لطیف و دردکشیده ی اند که در کمتر نویسنده ای پیدا میشه
اگه آدم گذاشت اهلیش کنند , بفهمی نفهمی خودش رو به این دردسر انداخته که کارش به گریه کردن بکشه.
چه دشوار است زیستن در برزخ. آیا ارواح برزخی بیشتر از دوزخیان عذاب نمیبینند؟ آنگاه که زمین از بر انگیختن خفیف ترین موج شادی در یک قلب بیگانه عاجز است چه نوازشی میتواند بی تابی فرار به هر کجا که اینجا نیست را اندکی فرو بنشاند؟ ... من در برابر مهر و نیکی و صمیمیت همچون مومی ذوب میشوم و درونم از آنان مالامال سپاس است اما مرا برای سعادت و آسودگی نساخته اند.آوارگی و سراسیمگی صفتی در من نیست. خود من است. اصل ترین بعد روح من روح "من" است. روح یک وحشی."
اگه آدم گذاشت اهلیش کنند , بفهمی نفهمی خودش رو به این دردسر انداخته که کارش به گریه کردن بکشه.
چه بیچارگی است زیستن در اینجا که ما زاده ایم ، شهر ! ؟ و از این توده ی متراکم نفسها و بخارها و رنگها و بزکها و احوالپرسی ها و خنده ها و خوشی های متعفن که می گریزیم باز می رسیم به کویر ! خاک و شن و غبار ، بیشتر در زمین فرو می رویم ، بیشتر به خاک نزدیک می شویم ، از کویر به شهر پناه آوردن و از شهر به کویر گریختن ! و این است سرسام زندگی احمق و رقت بار ما که باید تحملش کنیم و میان این دو یک چند آوارگی کنیم و سپس بمیریم و باز قبرستان ، زیر خاک و بالا خاک و پشت خاک و پهلو خاک و سینه پر از خاک و چشم و گوش پر از خاک و سپس خاک خاک و دگر هیچ . کاش اقلا در دریا می مردیم ، کاش به جای تابوت و کفن و دفن و کافور و قبر و لحد ، هر گاه که مرگ به سراغ ما می امد ، نزدیکانمان ، نه ، دوستانمان ما را بر قایقی می نهادند و بر دریا می انداختند و به دست موج می سپردند تا ما را به شتاب از ساحل ، از خشکی و آدمهای خشک خشکی دور کند و لغزان بر سینه ی موج تا قلب در یا برد ، تا در آنجا ، آنجا که آسمان از هر سو بر دریا فرود می آید و جهانی دیگر می سازد ، تنهای تنها مرگ را دیدار می کردیم . ساکت و زیبا و آرام . بی شیون و نوحه و زاری و قیل و قالهای راستین و دروغین عزاداران و تشییع کنندگان و مراسم غسل و کفن و دفن و سر خاک و تعزیه داری و شب هفت و لباس سیاه و گذاشتن ریش و غیره و غیره که همه دست در دست هم داده اند تا مردن را زشت کنند و تنها حادثه ی صمیمی و صادق و جدی و پاک و عظیم حیات ما را بر روی این زمین بیالایند و با پست ترین تصنع ها و پیرایه های غلیظ و منفور زندگی در آمیزند . . .

اگه آدم گذاشت اهلیش کنند , بفهمی نفهمی خودش رو به این دردسر انداخته که کارش به گریه کردن بکشه.
من هم عاشق شریعتی هستم ... با احترام به نظر شخصی ات ولی باید بگم که فروغ یکی از منفور ترین شاعران منه :)
به قول مرحوم سید محمد خاتمی ( ر ی ی س ج م ه و ر سابق ) : زنده باد مخالف من. و زیبایی گفتمان به این اختلاف سلیقه هاست.




این قسمتی رو که گذاشتی من هم بسیار دوستش دارم و انتخابش برای آغاز کتاب بسیار هوشمندانه بوده
اگه آدم گذاشت اهلیش کنند , بفهمی نفهمی خودش رو به این دردسر انداخته که کارش به گریه کردن بکشه.
یله من هم mp3 سخنرانی هاشون رو هر از چندی گوش میدم . لحن دکتر محشره مخصوصا وقتی عصبانی میشه :) اونها اکثرش سخنرانی هاشون در حسینیه ارشاده

غیراز اون کارهای شاملو و اخوان و هوشنگ ابتهاج رو هم با صدای خودشون گوش میدم و برای مریمناز هم میذارم البته !!!! :))


سروناز عزیز
بله , راجع بهش میدونم . بعد از دکتر شریعتی از شاعران زن معاصر میگیم و اونجا راجع بهش صحبت کنیم.



اگه آدم گذاشت اهلیش کنند , بفهمی نفهمی خودش رو به این دردسر انداخته که کارش به گریه کردن بکشه.
وقتی که دیگر نبود
من به بودنش نیازمند شدم
وقتی که دیگر رفت
من به انتظار آمدنش نشستم
وقتی که دیگر نمی توانست مرا دوست بدارد
من او را دوست داشتم
وقتی او تمام کرد
من شروع کردم
وقتی او تمام شد من آغاز شدم
و چه سخت است
تنها متولد شدن
مثل تنها زندگی کردن است
مثل تنها مردن است
دکتر شریعتی
اگه آدم گذاشت اهلیش کنند , بفهمی نفهمی خودش رو به این دردسر انداخته که کارش به گریه کردن بکشه.

... واقعا هم خدا یک جو شانس بدهد ، چه شانسی؟ خریت! اوه که چه نعمتی است ، چه سرمایه ای است خوشبختی هر کس به میزان برخورداری او از این نعمت عظمی است و بس . این است تنها راز سعادت آدمی در حیات و بقیه اش همه حرف است و فلسفه بافی .
... چه سخت و غم انگیز است سرنوشت کسی که طبیعت نمی تواند سرش را کلاه بگذارد . چه تلخ است میوه درخت بینایی !!
اگه آدم گذاشت اهلیش کنند , بفهمی نفهمی خودش رو به این دردسر انداخته که کارش به گریه کردن بکشه.
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792