ببنید من نمیتونم زیاد توضیح بدم، بخاطره اینکه بارها این موارد رو مو به مو شرح دادم، فقط یک نمونه مثال براتون میزنم تا منظورم رو برسونم
فرض کنید تو مکانی هستید که یک هائل مثل یه دره بزرگ آهنی که بهش قفل قوی ای زده باشن قرار دارید و شما این طرف در هستی و کنجکاوی که بری اون سمت ببینی اونجا چه خبره و به کلید دار میگی من میخام برم اون سمت لطفا درو باز کن، کلید دار میگه که اونطرف خطرناکه تو به اون آمادگی نرسیدی اون اعمالی رو که میگم انجام بده و تداوم داشته باش برای انجامشون تا خودت رو مسلح کنی تا بدون دردسر وارد اونور بشی و حتی اگه به سطوح بالاتر برسی میتونی خیلی چیزایی که اونطرف دیوار هست رو تحت اختیار داشته باشی
اما شما به جای انجام اعمالی که کلید دار اون در بهتون گفته به فکر شکستن قفل میفتید حالا به دلایل خیلی متعدد با کلی زورو تلاش قفل رو میشکنید و خطراتی که پشت اون در هست سمتتون حمله ور میشن و شما هیچ چیزی برای دفاع از خودتون ندارید، نه تنها نمیتونید وارد اونور بشید بلکه فقط باعث میشید اونها وارد حریم شما بشن و شما میمونید و...
قضیه انسانم همینطوره درسته این قدرت ها متعلق به انسان هست و تو وجودشه ولی اگه ظرفیتش رو نداشته باشی نه تنها بدردت نمیخوره باعث زمین گیر شدنت هم میشه اگر این قضیه نبود خدا هیچوقت این هائل رو قرار نمیداد و از اول این قدرت ها برای همه فعال بود و دلیلی برای غیر فعال بودن این توانایی ها نبود،وقتی نورانیت روحت به واسطه عبادت خدا با خلوص نیت و ترک فعل حرام و توسل بره بالا و کلید دار متوجه بشه که تو دیگه کاملا آماده ای، کلید رو بهت میده، طوری که آسیبی بهت نرسه و اون موقع لذت معنوی رو درک میکنی.