2794

سلام. ببخشید من 8 ماهه عقد هستم میخوام جدا بشم

باکره هستم

شوهرم و مادرش خیلی اذیتم کردن و همش زخم زبون میشنوم ازشون

و تا یه تقی به توقی بخوره میگن برو اقدام کن یا به بابات بگو نمیتونم زندگی کنم باهاشون

همش دنبال بهونن و کارایی میکنن میخوان من جا بزنم!

شوهرم اول بهم میگه برو اقدام کن بعدش که بهش میگم تو برو میگه کور خوندی بچرخ تا بچرخیم من زنمو میخوام میخوام عروسی کنم!

ولی اینارو میگه که با کاراشون من کم بیارم و جا بزنم که توافقی طلاقم نده و نصف مهریه رو بهم نده!

ولی من نصف مهریه و نفقه و وام ازدواجم که بهش دادم رو میخوام

الانم باهام قهر گفت هر کاری دوست داری برو انجام بده

چطور مهریمو ازش بگیرم

خودم هیچ اقدامی نکنم؟

بذارم خودشون قدم اولو بردارن؟

و میتونم همونطور که اون جلو قاضی میگه زنمو میخوام منم بگم شوهرمو میخوام اما اولش باید مهریه و نفقه رو بده بعد باهاش میرم زیر یه سقف؟؟

واقعا میشه که اول مهریه و نفقمو بگیرم بعد عروسی کنم؟

پاسخ مشاور

وکیل پایه یک دادگستری

با سلام
طبق ماده 1085 قانون مدنی شما دارای حق حبس هستید ، بدین معنی که می توانید تمکین خود را منوط به دریافت نقدی کل مهر نمائید و حتی می توانید نفقه معوقه خویش از زمان عقد لغایت صدور حکم را نیز مورد مطالبه قرار دهید و بر فرض اینکه مسکنی نیز تدارک دیدند و دعوی الزام به تمکین مطرح شد , به همین ماده 1085 قانون مدنی استناد کنید و عنوان کنید تا کل مهریه داده نشود تمکین نخواهید کرد
قابل ذکر است که همچنین می توانید دادخواست مطالبه کل مهریه را نیز تقدیم نمائید و میزان نصف برای زمان طلاق می باشد
در آخر پیشنهاد می شود قبل از هر اقدامی با وکیل مشاوره حضوری داشته باشید
موفق باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید