شیطنت و زمین خوردن مکرر کودک

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 1747 بازدید 1 تبادل تجربه

باسلام 

پسر چهارسال و نیمشه. مدام در حال دویدن و شیطنت هست و مدام هم در حال زمین خوردن 

میخواستم ببینم طبیعیه یا خیر پیشاپیش ممنونم از پاسخگوییتون

اطلاعات تکمیلی

سن 37 جنسیت زن شغل خانهدار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

کاردرمانگر

به نام خدا

با سلام

زمانی که انسان به بازی بچه های سنین پایین نگاه میکند شاید گاهی مکررا این سوال رو از خودش بکند که چرا اینقدر اینها زمین میخورند؟

کودکان در سنین بین 12 تا 15 ماهگی راه رفتن را فرا میگیرند در ابتدا کودکان با پاهای باز شده و دستان به شکل بال های هواپیما راه میروند که این به دلیل حفظ وضعیت خودشان در راه رفتن ونیافتادن است.اما همینطور که بزرگتر میشوند شجاع تر شده و سرعت حرکت خودشان را در محیط بالاتر میبرند که خود این عامل باعث پایین آمدن مهارت های آنها در حفظ وضعیت خودشان در حالت ایستاده شده و باعث زمین خوردن های مکرر خواهد شد.تا سنین بین 2-3 سالگی  کودکان تقریبا از دویدن خودشان مطمان هستند و کمتر زمین میخورند و فاصله بین پاهای آنها در هنگام راه رفتن و ایستادن و دویدن کوچک تر میشود بنابراین سرعت  دویدن انها برای حرکت در محیط بالاتر خواهد رفت.

اما خوب دانستن چند نکته در این زمینه ضروری هست:

اگر  کودک شما بالای 3 سال هست و مکررا زمین میخورد باید حتما به سوالات زیر در ذهنتون پاسخ بدین

1.آیا اخیرا کفش بچه رو عوض کردین؟یا شماره کفش تغییر کرده؟آیا کفش بچه براش کوچیک شده؟معمولا بچه ها در تابستان با پوشیدن صندل ها و لاانگشتی ها و در زمستان با کفش های ساق دار در ابتدای پوشیدن آنها، زیاد زمین میخورند.

2.دقت کنید کودک شما دقیقا درچه مواقعی زمین میخورد؟آیا درست درجایی که تغییر سطحی در زمین اتفاق می افتد؟آیا درست درجایی که درحین دویدن دستش را برای چیزی دراز میکند،زمین میخورد؟در این صورت باید بدانید سیستم بینایی به خصوص درک بینایی و هماهنگی بینایی حرکتی میتواند نقش مهمی در راه رفتن و دویدن ایفا کند و باید ابتدا توسط متخصص چشم و سپس توسط متخصص کاردرمانی بررسی شود.

3.دقت کنید ببینید که آیا کودک شما زمان هایی که با کودکان دیگر بازی میکند بیشتر زمین میخورد؟آیا در زمانی که اطراف او شلوغ است زیاد زمین میخورد؟که در اینصورت بحث های مربوط به توجه و هماهنگی های حرکتی و سازمان دهی زمانی برای حرکت دخیل خواهند بود.

4.دقت کنید کودک موارد ارتوپدیک مثل زانوی ضربدری،کف پای صاف،خم شدن انگشت شصت پاها به داخل یا خارج و یا روی هم افتادگی انگشتان پاها را نداشته باشد که اگر این موارد باشد کودک شما ابتدا باید توسط متخصص ارتوپد کودکان بررسی شده و سپس برای اصلاح و جبران بدعملکردی ها به متخصص کاردرمانی مراجعه نماید.

نکته:

در صورتی که هیچکدام از موارد بالا برای کودکتان اتفاق نیافتاده و  کودک شما در طول یک روز بیش از 10 مرتبه زمین میخورد حتما برای بررسی های بیشتر به پزشک متخصص کودکان مراجعه کنید تا اقدامات لازم انجام شود.

 

با ارادت

نعیمی

 

تجربه شما

login captcha

ممنون از پاسخگویی کامل شما

پرسش ها و پاسخ های مشابه

شیطنت کودک

پاسخ سلام و وقت بخیر برای غذا خوردن اشکالی نداره که کودکتون میره و برمیگرده فقط باید بهش بگید اگر شیطنت کنه و سیر نشه تا شام دیگه نمیتونه غذا ی برنج و خورشتی بخوره ( منظور این نیست که بچه رو از خوردن هر خو...

شیطنت و نترسیدن کودک یک ساله

پاسخ سلام نا فرمانی وضعیت معمولی ست که بیشتر والدین با این مساله درگیر هستند اما در این موقعیت مهمترین مساله این است که نباید تسلیم کودک شوید. برخورد قاطعانه اما با آرامشی داشته باشید، از کوره در نروید و ...

شیطنت و حرف گوش ندادن پسر شش ساله

پاسخ سلام دوست عزیز. زمانی که پسر شما داد میزند یا لجبازی میکند شما و پدرش چه عکس العملی نشان میدهید؟ در واقع عکس العمل شماست که رفتار و واکنش بعدی او را شکل میدهد. پس به این موضوع دقت کنید و کارهایی که ت...

شیطنت کودک

پاسخ سلام وقت شما بخیر ابتدا باید برای خودتان روشن نمایید که شیطنت‌های فرزندتان واقعا بیش از اندازه است؟ آیا نیاز به توجه بیشتر شما ندارد؟ اگر با حوصله با او بازی کنید ،آیا باز هم شیطنت می‌کند؟؟ مرحله‌ی ب...