قدرت نه گفتن به افراد خانواده

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 59 بازدید

سلام‌خسته نباشید

ببخشید من ۶ ساله ازدواج کردم و یک پسر دو سال و ده ماهه دارم راستش خونه مون جایی هست که رفت و آمد در خونه ما زیاده آبجی ها خیلی زیاد میان خونه مون و میرن خودشون هم نیان بچه هاشون میان. من در این شرایط بعصی وقتها آرامش ندارم مجبور میشم در رو به روشون باز نکنم اینکه میگم زیاد میان یعنی هفته ای کم کم ۴ روز رو میان من نمبتونم بگم که نیان 

یکی هم اینکه بچه من وقتی یکی از خونواده خودم میاد خونه مون گریه میکنه میخواد باهاشون بره هرچی من بگم نه نمیشه اون باز گریه میکنه حتی یه وقت هایی مهمونی که میاد خونه مون به زور میبرتش مامانم زیاد این رفتار رو داره که ببینه بچه میخواد باهاش بره بگم نرو بچم هم گریه کنه به زور بغلش میکنه میبرتش من چیکار کنم این مواقع؟ شوهرم هم میگه چرا میزاری بره؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۵ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام خدمت شما و ممنون از اينکه مشکل تان را با ما در ميان گذاشتيد،
از اينکه پاسخ تان را به واسطه کسالتی که داشتم، با تأخير می دهم، عذرخواهی می کنم.
در زندگی لازم است يک جاهايی ما روی نيازها و خواسته های خودمان محکم بايستيم و کوتاه نيائيم. از طرف ديگر، درک خواسته های ديگران هم برای برقراری روابط سازنده با آنها موضوع مهمی است، مخصوصاً اگر آن افراد، از آدم های مهم زندگی مان باشند. خيلی از افراد در ايجاد تعادل بين اين دو وضعيت مشکل دارند.
با توجه به آنچه بيان فرموديد، حتماً لازم است ياد بگيريد تا در مورد رفت و آمدها يا امور تربيتی فرزند تان، ايستادگی و مقاومت نشان دهيد. ما با تمام احترامی که برای عزيزان مان قائل هستيم، بايد به آنها بفهمانيم (نه آنکه اميدوار باشيم خودشان بفهمند) که دوست داريم گاهی خلوت خودمان را داشته باشيم، اولويت های خودمان را داشته باشيم و در مورد فرزندان مان، اصول تربيتی خودمان را اعمال کنيم. به نظر بنده هم، همسرتان حق دارند از شما بخواهند که اجازه ندهيد مادرتان هر وقت بچه گريه کرد و بهانه گرفت، او را بغل کرده و با خودش ببرد. اين موضوع، زمينه مسائل تربيتی منفی ديگری را در فرزندتان ايجاد می کند.
درمان ضعف در «نه» گفتن، در اغلب موارد به راحتی انجام می شود و شخص، با بازنگری در برخی از باورهای خود و انجام پاره ای تکليف های عملی می تواند به ديگران «نه» بگويد. اينکه چه تمرينی به شما داده شود و مشکل داشتن شما در نه گفتن، دقيقاً از چه نوعی است، بايد در جلسات درمانی مشخص شود و ارائه راهکارهای کلی، مفيد فايده نيست.
در اين زمينه کتاب های زيادی هم هست که برای بعد از خاتمه درمان می توانند مفيد باشند و خواندن آنها به تنهايی کمک چندانی به شما نمی کند.
لذا توصيه می کنم از يک روان شناس کمک بگيريد تا ياد بگيريد که چطور روی روابط تان «کنترل» داشته باشيد و از همه مهارت های اجتماعی تان استفاده کنيد، نه آنکه به اصطلاح در مقابله با ديگران، «صفر يا صد» باشيد. ما می توانيم ياد بگيريم که برای ديگران احترام قائل باشيم، از مصاحبت با آنها لذت ببريم و به نيازهای خودمان هم توجه کامل نشان دهيم. اينها منافاتی با هم ندارند.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

نداشتن قدرت تصمیم گیری

پاسخ سلام دوست عزیز ممنون از اینکه ما رو انتخاب کردید . دوست عزیزچند راهکار به شما توصیه می کنم که دانجام دهید . 1-اعتماد به نفس داشته باشید و برای داشتن این اعتماد به نفس حتما موفقیت های قبلی خود را در نظ...

قدرت حرف زدن

پاسخ شما منشی و و حسابدار یک سالن زیبایی معروف هستید و از شما بعید هست چرا که کسیکه همچنین شغلی رو اداره میکنه میتونه توانمند باشه،هرچیزی رو که تصور می‌کنید نیاز به ترمیم داره رو اصلاح کنید،مثلا دندون،مثلا...

تغییرات قدرت باروری

پاسخ با سلام حتما لازم است مجدد آزمایش اسپرم بدهند. همچنین با توجه به اختلال نعوظ و کاهش میل جنسی ، بهتر است یک نوبت جهت معاینه مراجعه کنند.

قدرت حرف زدن و دفاع کردن

پاسخ سلام دوست من امیدوارم خوب باشید اینکه اطرافیان رفتار شما را از نگاه خودشون تعبیر و تفسیر میکنند اصلا صحیح نیست و شما نباید خودتون رو بر مبنای این تعبیرها سرزنش کنید. اینکه در موقعیتهای زندگی چقدر میتو...