با سلام...من ميخوام كنكور بدم و هر رشته اى كه قبول شدم ولى از طرفى علاقه خيلى شديدى به رشته روانشناسى دارم كه بدون كنكور دانشگاه ازاد ميخوام ثبت نام كنم..بنظر شما آينده شغلى روانشناسى چطوره؟؟

اطلاعات تکمیلی

سن24جنسیتزنشغلخانه دار وضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

روانشناس و مشاور

سلام
این که شما هر رشته ای را بخوانید مساله ای است که بایستی حتما روی آن توجه خاص داشته باشید.
یادمان باشد که عشق و علاقه به هر رشته ای احتمال موفقیت ما را برای موفقیت در آینده و در نهایت کسب درآمد مطلوب بالا می برد. به زبان دیگر خود رشته به تنهایی ملاکی برای کسب موفقیت در آینده نیست بلکه انگیزه و پشت کار و تلاش ما در هر رشته ای می تواند راه گشا باشد و این موارد تنها با داشتن علاقه امکان پذیر می شود.
از طرفی رشته روانشناسی مانند بسیاری از رشته های دیگر در مقطع کارشناسی متاسفانه کاربردی و درآمد زا نیست و در مراحل بالا تر شانس درآمد بیشتر افزایش می یابد. اما در نظر داشته باشید که بازهم این مساله به خود فرد بستگی داره . افرادی در یک رشته خیلی معمولی بسیار موفق و افرادی هم هستند که در یک رشته بسیار تاپ با مقطه دکتری هم نمی توانند به سطح قابل قبولی برسند.
در نتیجه باید عرض کنم این که شما به چه رشته ای علاقمند هستید و از طرفی ویژگیهای شخصیتی شما متناسب با چه شغلی است بسیار مهم و قابل بررسی است. در این زمینه می توانید با مراجعه به متخصص در زمینه مشاوره تحصیلی درخواست آزمون داشته باشید تا توانایی های شما در شغل های مختلف مورد بررسی قرار گیرد و مشاور می تواند با احتمال بالاتری به شما بر اساس توانمندی هایتان راهنمایی داشته باشد.
شاد و پیروز باشید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

دروغ گویی همسر وادامه زندگی

پاسخ سلام دوست عزیز دوست خوبم باید بگم کار شما رو تایید نمی کنم که آشنای شما با همسرتون ارتباط بگیرد تا متوجه شوید همسر شما اقدام به ارتباط می کند یا خیر.این کار شما تجاوزبه حقوق همسرتان است .اما همسرتان ...

گیرکردن برسردوراهی طلاق وادامه دادن

پاسخ سلام دوست عزیز دوران عقد و نامزدی برای شناخت بیشتر زوجین از همدیگر است . اینکه هر عقدی حتما باید به ازدواج ختم شود اشتباه است مشکل شما و همسرتان بخاطر نوع رفتار و تفاوت دیدگاهتان است . توصیه میکنم ح...

محدودیت شدید خانوادا

پاسخ هنوز هم خوانواده هایی هستند که بینهایت سختگیر و با محدودیت های نامحدود به جای کنترل صحیح.تنفر جایگزین می‌کنند.از مشاور کمک بگیرید تا مرحله بحران جدایی را راحت تر بگذرانید و همچنین وجود مشاور کمک خواهد...

انتخاب بین شغل و وجدان اخلاقی

پاسخ سلام علیکم . الان شما با وجدان خود درگیر هستید اگر می خواهید رهایی داشته باشید کار را اصلاح کنید . با درآمد حلال باید به بی بضاعت ها برسید تا خدا از شما بپذیرد .