2723

سونوگرافی داپلر

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 131 بازدید
آیا انجام سونو گرافی داپلر در حاملگی برای جنین مضر است؟
پاسخ مشاور

در این روش امواج سونوگرافی با فرکانس پایینفرستاده می شوند. این امواج از پوست و بافت های بدن رد می شوند و سپس بر گشت دادهمی شوند و در این حین به امواج صوتی تبدیل می شوند که قابل شنیدن است و به همیندلیل است که مادر می تواند صدای ضربان قلب جنینش را بشنود.

برای اینکه انتقال این امواج بهتر صورت بگیردمعمولا روی شکم ژل مالیده می شود و سپس پروب دستگاه روی شکم قرار داده می شود. بااین روش نه تنها صدای قلب، بلکه صدای سایر اندامها را هم می توان شنید که مهمترینآن صدای گردش خون در جفت است.

 هنوزمطالعه ای ثابت نکرده است که این امواج برای سلامت جنین خطرناک هستند. ضمن اینکهپزشکان معمولا فقط در صورت ضرورت سونوگرافی در خواست می کنند.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

وزن بچه م تو سونو 32 هفته 1798 بود که سریعا دکتر برام سونو داپلر نوشت. تو سونو داپلر وزن 2018 با 100

پاسخ با سلام با کاهش استرس و اضطراب شرایط بهتری را برای خود و جنین تان فراهم کنید. در ضمن طبق گفته پزشک و تحت نظر وی رفتار نمایید. و با وزن گیری مناسب و خوردن هر 4 گروه اصلی مواد غذایی شرایط رشد بهتر جنین ...

سونو گرافی داپلر

پاسخ بله زمان مناسبی است .

نارسایی جفت در سونوی داپلر

پاسخ سلام باید بیشتر بررسی شوند و تحت نظر باشند و اگر با سونوی کنترل و اقدامات درمانی مشکل حل نشود باید آماده ختم زایمان شوند. پس بهتر است صبور باشند و استرس نداشته باشند تا اوضاع بدتر نشود. روز خوش

سونوگرافی داپلر در 36 هفتگی

پاسخ مواردی که نوشتید، نکته خاصی را گزارش نکرده و نرمال است