2723

من يه خواستگار دارم كه فاميل دورم هست. ١ سال ازم بزرگتره و از نظر سطح فرهنگ خانوادگي تقريبا تو يه سطح هستيم (من يكم بالاترم) خواستگاري سنتي بود و الان حدود ٤ ماهه داريم باهم رفت و آمد و صحبت ميكنيم تا من يه جوابي بدم.

شغلش فنيه و درآمدش خوبه، ماشين و خونه هم داره.

خسيس و هيز و بددهن نيست و كلا ويژگي بد اخلاقي من زياد نديدم. تنها چيزي كه به دلم ننشست اين بود كه زياد اهل شوخيه و بعضي حرفاش بي مزه س كه البته اين بخاطر اينه كه من از آدمهاي جدي خوشم ميومد هميشه.

برام هديه و گل زياد ميخره و هيچ توقعي ازم نداره در قبالشون، از خط قرمزهام تا حالا عبور نكرده اصلا و بي احترامي نكرده بهم.

كلا شخصيت و خانواده خوبي داره اما مشكلي كه دارم اينه كه عاشقش نيستم و بيشتر منطقم داره ميگه كه انتخابش كنم.

ازش بدمم نمياد اما شرايط اينجوريه كه سردوراهي بدي گير كردم. شما بگيد تصميم درست چيه؟ اينم بگم كه الان ٣١ سالمه و با اينكه تا حالا با افراد زيادي آشنا شدم اما هيچكدوم به اندازه اين فرد بهم اهميت نميدادن. خانوادش هم خيلي دوستم دارن

اطلاعات تکمیلی

سن ٣١ جنسیت زن شغل كار هنري وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاوره خانواده

سلام. وقت بخیر

افراد در خصوص تصمیم گیری به ازدواج باورهای متفاوتی دارند. برخی افراد اعتقاد دارند که باید پیش از ازدواج عاشق همسر آینده خود بشوند و برخی هم معتقدند که انتخاب همسر هر چه قدر منطقی تر باشد بهتر است و عشق بعد از ازدواج به وجود می آید.


پژوهش هایی که در این حوزه انجام شده اند نشان داده امد که یک رویکرد متعادل در تصمیم گیری ازدواج کارآمدتر است. به این معنا که افرادی که خیلی هیجانی و فقط از روی احساس تصمیم می گیرند، بعد از کمرنگ شدن شدت احساسات با مشکلاتی مواجه می شوند. همچنین افرادی که اصلا علاقه، دلبستگی و احترامی به مخاطب خود ندارند و صرفا بنا به دلایلی  مثل امکانات مادی، موقعیت اجتماعی و.. تصمیم می گیرند، ممکن است پس از مدتی که این موارد جذابیت خودشان را از دست دادند، احساس کنند اشتباه کرده اند.


اگر در مشخصات ظاهری و‌ خصوصیات اخلاقی ایشان و همچنین ملاک هایی که برای همسر خود مد نظر دارید  مورد خاصی نیست که خوشایند شما نباشد یا شما را آزار دهد، می توان به شکل گیری یک ارتباط عاطفی امیدوارم بود.

در خصوص اینکه می فرمایید شوخی هایشان برای شما جالب نیستند مدنظر داشته باشید که تمام افراد ویژگی ها و خصلت های متعددی دارند که بعضی مثبت و بعضی منفی است. شما باید ارزیابی کنید که ویژگی های منفی ایشان ( که تا الان از ایشان دیده اید) تا چه حد برای شما قابل پذیرش است. اگر این مدل شوخی کردن در ایشان زیاد است و این رفتارشان برای شما قابل تحمل نیست، باید آن را پیگیری و حل کنید.

در نظر داشته باشید که چون ازدواج تصمیمی جدی و‌ مهم در زندگی شماست و آینده شما را تحت تأثیر قرار می دهد لازم است قبل از تصمیم به ازدواج از تمام  منابع اطلاعاتی موجود استفاده کنید. از اطرافیان و‌آشنایان تحقیق کنید و به خصوص حوزه کاری را پیگیری کنید، چون اطلاعات خوبی درباره شخص می دهد.
حتما چند جلسه از خدمات مشاوره پیش از ازدواج استفاده کنید و از مشاور خود بخواهید علاوه بر مصاحبه و مشاوره از آزمون های روانی استفاده کنند. چرا که آزمون ها به شما اطلاعات و شناختی می دهند که ممکن است متوجه آن ها نشده باشید. 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

حاضرجوابی در کودک 6ساله

پاسخ با سلام و وقت بخیر خدمت شما دوست عزیز معمولا بچه ها و خصوصا دختر بچه ها در این سن برای جلب توجه کردن رفتارهایی مثل حاضر جوابی و رفتارهای پرخاشگرانه را انجام میدهند . والبته اینکه ممکن است دلیل این ر...

بحث کردن و حاضرجوابی پسر ۴ ساله

پاسخ سلام. مثالی که زدید با حاضرجوابی متفاوت بود و حاضرجواب بودن اگر با بی ادبی همراه نباشه، اتفاقا" صفت خوبی هست و نشان از هوش داره. اما به نظر بنده احتمالا" شما مشکلات رفتاری مد نظرتون هست.چون که مثلا" آ...

با سلام و خسته نباشید ممنون از جوابی که عنایت فرمودید خییییییییییییلیییییییییییییییییی فوریییییییییی

پاسخ مامان عزیز لطفا سوالاتتون رو از هم تفکیک کنید و سوال مربوط به تغذیه رو در بخش تغذیه مطرح کنید تا سریع تر پاسختون رو دریافت کنید و خدای نکرده سوالتون بی پاسخ نماند.