2733
2739


کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش

کاربران گرامی،محصول مورد نظر شامل کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد 1 و 2 ترجمه سمیه جهاندیده با کیفیت بسیار بالا می باشد که با فرمت پی دی اف به زبان فارسی در حجم 2235 صفحه با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.





بخشی از فایل:


مدل روبان مولکولی یک سوزن پروتئینی که توسط باکتری های بیماری زا برای تزریق پروتئین به سلول های انسانی برای شروع عفونت استفاده می شود. بسیاری از باکتری های بیماری زا ، از جمله سالمونلا تیفی موریوم (مسمومیت غذایی) و یرسینیا پستیس (آفت بوبونیک) ، از یک مجموعه پروتئینی مانند سرنگ به نام سیستم ترشح نوع III برای تزریق پروتئین به سلول های هدف پستانداران خود استفاده می کنند. ساختار سوزن سرنگ مورد استفاده توسط سالمونلا تیفی موریوم ، تعیین شده با استفاده از ترکیبی از تشدید مغناطیسی هسته ای (NMR) ، میکروسکوپ الکترونی و روش های محاسباتی ، یک لوله طولانی با مارپیچ های بسیاری است (که به صورت روبان های پیچ خورده نشان داده شده است). 

پروتئین ها که از پلیمرهای اسیدهای آمینه هستند ، در اندازه ها و شکل های مختلفی وجود دارند. تنوع سه بعدی آن ها اصولاً نشان دهنده تغییرات طول و توالی اسیدهای آمینه است. به طور کلی ، پلیمر خطی و منشعب از اسیدهای آمینه که هر پروتئین را تشکیل می دهد ، فقط در یک یا چند شکل گیری سه بعدی شکل به هم نزدیک مرتبط می شود. ترکیب پروتئین همراه با خصوصیات شیمیایی متمایز زنجیره های جانبی اسید آمینه ، عملکرد آن را تعیین می کند. در بعضی موارد ، وقتی پروتئین به صورت غیرکوالانسی یا کووالانسی با مولکول های دیگر ارتباط برقرار کند ، ترکیب پروتئین و در نتیجه عملکرد آن می تواند تغییر کند. پروتئین ها به دلیل اشکال مختلف و خواص شیمیایی آن ها می توانند مجموعه ای خیره کننده از عملکردهای متمایز را در داخل و خارج سلول ها انجام دهند که یا برای زندگی ضروری هستند یا یک مزیت تکاملی انتخابی برای سلول یا ارگانیسم حاوی آن ها دارند. بنابراین جای تعجب نیست که توصیف ساختارها و فعالیت های پروتئین ها یک پیش شرط اساسی برای درک نحوه کار سلول ها است. بیشتر این کتاب درسی به بررسی چگونگی عملکرد پروتئین ها برای زندگی و عملکرد صحیح سلول ها اختصاص دارد.

اگرچه ساختارهای آن ها متنوع است ، اما بیشتر پروتئین ها را می توان در یکی از چند کلاس عملکردی گسترده قرار داد. به عنوان مثال پروتئین های ساختاری ، شکل سلول ها و محیط خارج سلولی آن ها را تعیین می کنند و به عنوان سیم راهنما یا ریل برای هدایت حرکت درون سلولی مولکول ها و اندامک ها عمل می کنند. آنها معمولاً با مونتاژ چندین واحد فرعی پروتئین به ساختارهای بسیار بزرگ و طولانی تشکیل می شوند. پروتئین های داربست پروتئین های دیگر را در آرایه های مرتب قرار می دهند تا عملکردهای خاص را با کارآیی بیشتری نسبت به پروتئین ها انجام دهند اگر در کنار هم جمع نشوند. آنزیم ها پروتئین هایی هستند که واکنش های شیمیایی را کاتالیز می کنند. پروتئین های انتقال دهنده غشا امکان جریان یون ها و مولکول ها را از طریق غشاهای سلولی فراهم می کنند. پروتئین های تنظیم کننده به عنوان سیگنال ، حسگر و کلید برای کنترل فعالیت سلول ها با تغییر عملکرد سایر پروتئین ها و ژن ها عمل می کنند. پروتئین های تنظیم کننده شامل پروتئین های سیگنالینگ مانند هورمون ها و گیرنده های سطح سلول هستند که سیگنال های خارج سلول را به داخل سلول منتقل می کنند. پروتئین های حرکتی وظیفه انتقال پروتئین های دیگر ، اندامک ها ، سلول های زنده را دارند. هر پروتئین می تواند عضوی از بیش از یک کلاس پروتئین باشد ، مانند برخی از گیرنده های سیگنالینگ سطح سلول که هم آنزیم هستند و هم پروتئین تنظیم کننده هستند زیرا با کاتالیز واکنش های شیمیایی سیگنال ها را از خارج به داخل سلول ها منتقل می کنند. برای انجام مأموریت های متنوع خود ، برخی از پروتئین ها به صورت مجتمع های بزرگ جمع می شوند که اغلب به آن ها ماشین های مولکولی می گویند.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

کدوم رنگ مو؟

khatuun | 8 ثانیه پیش

یه لحظه میاید

ayda138525 | 46 ثانیه پیش
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز