2726
عنوان

آهن چگونه وارد آب چاه می شود؟

77 بازدید | 4 پست


آهن در درجه اول با نفوذ از پوسته زمین وارد آب چاه شما می شود. آهن فراوان ترین ماده معدنی در پوسته زمین است که آن را برای صاحبان چاه در سراسر جهان یک مزاحمت فراگیر می کند. بارش شدید باران که در خاک نفوذ می کند، آهن را حل می کند و رسوبات آهن را وارد سفره های زیرزمینی می کند. همانطور که برف ذوب می شود و از طریق زمین به منابع آب زیرزمینی نفوذ می کند، آهن را وارد منابع آب چاه می کند. آهن که بیش از 5 درصد از پوسته زمین را تشکیل می دهد، یکی از رایج ترین و گسترده ترین منابع طبیعی زمین است، بنابراین حضور بی رویه آن در آب چاه غیرقابل پیشگیری است، صرف نظر از اینکه صاحب خانه چقدر پشتکار خود را حفظ کند. آهن در چاه ها به سه شکل وجود دارد: آهنی، آهنی و باکتریایی. هر تظاهرات آهن یک یا فرآیند تصفیه آهن متفاوت را مشخص می کند.

آهن همچنین می تواند در اثر قرار گرفتن در معرض لوله های زنگ زده و خورده وارد منبع آب چاه شما شود. لوله های آهنی کهنه و وسایل آهنی خورده لکه های قهوه ای رنگ در آب و لکه های نارنجی روی زهکشی شما باقی می گذارند. روکش های آهنی داخل چاه شما با گذشت زمان شروع به زنگ زدن می کنند. وقتی آهن در معرض اکسیژن و آب قرار می گیرد، آهن شروع به اکسید شدن و خراب شدن می کند. این به این دلیل است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض عناصر باعث شکسته شدن آهن و تبدیل آن به زنگ می شود. این مشکل را می توان با تعویض لوله های خارج شده از چاه خود برطرف کرد. اگر چاه شما قدیمی و خراب است، حفر یک چاه جدید به طور کلی می تواند مشکلات آهن شما را کاهش دهد.

آهن موجود در آب چگونه به خانه شما آسیب می رساند؟
آهن باعث مسدود شدن لوله‌ها، کاهش فشار آب خانگی، از بین رفتن طعم چای و قهوه می‌شود و لکه‌های رنگ‌آمیزی بر روی وسایل شما به مقدار 3ppm (قسمت در میلیون) باقی می‌گذارد. اگرچه آهن به ندرت در مقادیر بیشتر از 10ppm دیده می شود، اما توانایی آن در ایجاد چنین آسیب شدید و قابل مشاهده در چنین غلظت های پایین، آن را به یک آلاینده کاملا خسته کننده تبدیل می کند.

بیشتر بدانید: 5 مزیت حذف آهن از آب

رسوب کدورت آهن

لوازم لکه دار
آهن به دلیل لکه های خشنی که در مسیر خود به جا می گذارد بدنام است. هر وسیله ای که به چاه شما لوله کشی شود در اثر قرار گرفتن در معرض آب غنی از آهن تغییر رنگ می دهد. رگه های نارنجی واضح در کاسه توالت شما ظاهر می شود. مسیرهای قرمز و زرد روشن در اطراف لبه سینک شما و اطراف زهکشی ظاهر می شود. وان ها و دوش ها دچار تغییر رنگ روشن ناشی از غلظت آهن در آب می شوند. حتی ظروف و لباس های شسته شده شما نیز پس از شستن در آب با آهن از لکه های قهوه ای و قرمز ناخوشایند در امان نیستند.

آب فلزی و بی رنگ
آهن از آب با طعم تلخ فلزی برخوردار می شود و حتی در غلظت های بسیار کم آب را به رنگ های غیر اشتها آور تبدیل می کند. آهن همچنین به آب بوی نامطبوع و تند می دهد. یک چاه آهنی به این معنی است که لیوان آبی که از سینک آشپزخانه خود می‌ریزید ممکن است قهوه‌ای، نارنجی، قرمز یا زرد شود. علاوه بر این، هر نوشیدنی ساخته شده با آب (مانند چای، اسپرسو، و قهوه) آن طعم خشن و فلزی را نیز خواهد داشت. از جوشاندن ماکارونی گرفته تا بخارپز کردن سبزیجات، هر غذایی که در آب آلوده به آهن پخته شود، تیره شده و با طعم خاکی و کثیف باقی می ماند. آهن همچنین به آب بوی نامطبوع و تند می دهد.

تهیه دستگاه تصفیه آب کلیک کنید

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷

2728
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
پربازدیدترین تاپیک های امروز