2737
2734
عنوان

5 فواید حذف آهن از آب

88 بازدید | 0 پست



آهن فراوان ترین فلز روی زمین است و بیش از 5 درصد از پوسته زمین را تشکیل می دهد. شاید تعجب آور نباشد که آهن موجود در آب یکی از رایج ترین مشکلات کیفیت آب است که صاحبان خانه ها با آن مواجه هستند، به ویژه آنهایی که به چاه خصوصی متکی هستند. در حالی که آهن نقش مهمی در سلامت ما ایفا می کند و برای تولید خون ضروری است، اما با بودن در آب هیچ مزیتی ندارد و فقط زندگی شما را سخت تر می کند. از فشار کم آب گرفته تا رگه های نارنجی روشن در وان حمام، آهن می تواند خانه شما را خراب کند. در زیر با آهن موجود در آب، چگونگی پیدا کردن وجود این آلاینده مزاحم در منبع آب و فواید بسیاری برای حذف آهن از آب آشنا خواهید شد.


آهن چگونه وارد آب می شود؟

آهن با نفوذ در آب های زیرزمینی از پوسته زمین و قرار گرفتن در معرض لوله های زنگ زده و خورده وارد آب می شود. هنگامی که باران می بارد، مقداری از آهن فراوان زمین حل می شود و در خاک می ریزد تا وارد سفره های زیرزمینی و منابع آب زیرزمینی شود. آب زیرزمینی آب چاه را تامین می کند، بنابراین اگر چاه دارید، به احتمال زیاد آهن از این طریق وارد منبع آب شما می شود.


همچنین، پس از قرار گرفتن در معرض اکسیژن و آب اضافی، آهن ممکن است اکسید شده و به زنگ تبدیل شود. اگر لوله ها و وسایل لوله کشی خانه شما حاوی آهن باشد، در برابر زنگ زدگی آسیب پذیر هستند. هنگامی که آب از لوله های زنگ زده و خورده جریان می یابد، لکه های زنگ شکسته می شوند و وارد منبع آب می شوند.


بیشتر بدانید: آلودگی آب های زیرزمینی چیست و چگونه آن را درمان می کنید؟


چه مقدار آهن در آب آشامیدنی ایمن است؟

هر مقدار آهن در آب آشامیدنی بی خطر است، زیرا مصرف آن خطرناک نیست و هیچ گونه تأثیر نامطلوبی بر سلامتی ندارد. آهن توسط آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) تنظیم می شود، اما فقط به عنوان یک آلاینده ثانویه. آلاینده های ثانویه دارای عواقب زیبایی هستند، مانند طعم و بوی نامطبوع، اما ناامن تلقی نمی شوند. با این حال، آهن می تواند شروع به ایجاد لکه ها و سایر مزاحمت ها در خانه شما در غلظت های کمتر از 0.3 قسمت در میلیون (ppm) کند.


چگونه بفهمید که در آب شما آهن وجود دارد؟

اگر مشاهده کردید که آب زنگ زده و نارنجی از شیر آب بیرون می‌آید یا لکه‌های قرمز رنگی در سینک‌ها و وسایلتان وجود دارد، احتمال وجود آهن در آب شما زیاد است. حتی آهنی که با چشم غیرمسلح نامرئی باشد (آهن آهنی یا آهن متصل به ارگانیک) روی هر سطحی که مکرراً با آب آلوده مواجه می شود لکه بر جای می گذارد. اگرچه، دقیق ترین راه برای اطلاع از وجود آهن در منبع آب، انجام آزمایش آب است.


یک آزمایش آهن خانگی می تواند به شما بگوید که آیا در آب شما آهن وجود دارد و با چه غلظتی. استفاده از آنها آسان است و به سادگی شامل فرو بردن یک نوار تست در یک لیوان آب است. با این حال، برای اینکه بفهمید دقیقاً چه نوع آهنی در منبع آب شما وجود دارد، یک آزمایش آزمایشگاهی تایید شده را توصیه می کنیم. کسب اطلاعات بیشتر در مورد آهن موجود در آب به شما کمک می کند تا شناسایی کنید که از کجا می آید و به شما کمک می کند بهترین روش فیلتراسیون را برای خلاص شدن از شر آلاینده مزاحم برای همیشه انتخاب کنید.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز