2789
عنوان

بندناف

57 بازدید | 3 پست

سلام 

میگم هزینه بند ناف جنین بخایم ذخیره کنیم چقدره و واقعا خوبه و چجور و کی باید ثبت نام کرد ؟من خودم انجام ندادم ولی کسی میخواد انجام بده نمیدونه

اگرتوهم در برابر هر بی عِدالَتی ازخَشم به لرزه می اُفتی،بدان که یکی ازرُفَقای من هستی...

من اونروز رفتم مطب دکترم.. شیرازم یه خانومه اومد یه کاغذهایی رو پخش کرد و گفت ک از هفته 36 تا یک روز قبل زایمان میتونین ثبت نام کنین.
. هزینه ش 5 تومنه ک میتونین 2ونیم رو موقع ثبت نام واریز کنین و بقیه ش رو توو دوتا قسط یکی وقتی نی نی دوماهه و یکی هم وقتی 4 ماهشه بدین.. و سالیانه هم 300 تومن میدین بخاطر نگهداری‌ش..تا 25 سال فعلا ذخیره میشه شاید بعدا بیشتر بشه... برای بیماری ژنتیکی تالاسمی خودایمنی فلج مغزی ودیابت و.... شاید بعدا بیماری دیگه هم کشف کنن... خواهر و برادر و مادر و پدرم میتونن از بند ناف استفاده کنن اگه بهشون بخوره

دخترا من از پف پلک بالا و  پف و گودی زیر چشمم واقعا کلافه شده بودم 😭 پیش دکتر کیوان رضایی عمل پلک بالا و پایین انجام دادم 😊

پلک پایینم بدون بخیه بیرونی بود و الان خیلی جوون‌تر و شاداب‌تر شدم 😍

جای بخیه پلک بالا هم اصلا تو چشم نیست.

هرکی میبینتم میگه چقدر سرحال و جوون شدی ❤️😍

اگر خواستین من دکترمو از اینجا پیدا کردم

نگهداشتن بندناف نوزاد فواید زیادی داره چون بند ناف از سلول‌های بنیادین که یک نوع سلول خون‌ساز هست تشکیل شده

و برای درمان بیماری‌هایی مثل نقص ایمنی، بیماری‌های متابولیک، انواع سرطان و… در آینده کمک می‌کنه. بندناف در صورت تمایل والدین و پرداخت هزینه در بانک خون بند ناف، فریز می‌شه.

ولی به طور کلی مراقبت از بندناف نوزاد در هفته اول تولد خیلی مهمه که اصلا نباید خیس بشه هنگام تعویض پوشک و حمام کردن از خیس شدن جلوگیری بشه چون بندناف خیلی زود دچار عفونت میشه که برای نوزاد خطرناکه

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792
پربازدیدترین تاپیک های امروز