2777
2789
عنوان

صمیمیت ممنوع

| مشاهده متن کامل بحث + 395018 بازدید | 1784 پست
این فرهنگ غلط ما هست که همه چیز رو سخت و هر قضیه ای رو تبدیل به یک تراژدی می کنه. جدا شدن از همسر ی ...

بانوی عزیزم چقد زیبا نوشتین و امروزمونو مزین کردین به حدیثی از آقا امام حسین

بانو جان من هم همین باور رو دارم که کسی که زیر بار ظلم نمیره رو نباید بهش بگیم مظلوم! ما اشک میریزیم برای مظلومیت حسین اما آیا افتخار می کنیم به استقامت و اقتدار و ظلم ستیزی حسین؟؟؟؟؟ کاش اشک میریختیم به حال خودمون و ضعفهامون!

امام حسین عزیزترین کسانش فرزندانش بهترین یارانش برادرانشو در راه مبارزه با ظلم از دست میده اما خم به ابرو نمیاره!

آیا امام حسین پیش بینی نمی کرد که روزی تنها خواهد ماند و کسانی که براش دعوت نامه میفرستادن رهاش می کنن؟؟؟ صد البته که ایشون با درک و درایتی که نسبت به مسائل سیاسی اون زمان داشتن پیش بینی همه ی این وقایع رو کرده بودن اما ایشون باز هم ایستاد و قد خم نکرد و تن به زندگی با ذلت و خواری و خفت ندادن!

کاش از امام حسین درس انسانیت بگیریم درس مردانگی مرام معرفت !


وقتی کسی بودنت را نمیخواهد

سیلی بزن به صورتِ قلبی که میخواهد بماند

خشک کن چشمه یِ اشکی که برایش میچکد

برخیز... 

برخلافِ همیشه صاف بایست

جوری رفتار کن که انگار اصلا

این بودن را نمیخواهی

رد شو...


#شکیبا_سیاسرانی

نی‌نی سایتی‌های عزیز

دنبال یه جای مطمئن برای یاد گرفتن نکات بارداری، نگهداری نوزاد، تربیت کودک و بهبود رابطه با همسر هستی؟

توی کانال "بله" ما هر روز:

✅ نکات کاربردی مادر و کودک

✅ آموزش‌های تربیتی

✅ توصیه‌های روانشناسی خانواده

✅ ایده‌های رشد و بازی با کودک

✅ مطالب سلامت زنان و بارداری

و کلی مطلب جذاب دیگه منتشر می‌شه...

به جمع ما بپیوند و از این محتوای  کاربردی استفاده کن.  🌷

بانوی عزیزم چقد زیبا نوشتین و امروزمونو مزین کردین به حدیثی از آقا امام حسین بانو جان من هم همین با ...


طناز عزیز

امیدوارم هر چی به صلاحته پیش بیاد،گاهی مجبوریم رها کنیم تا به آرامش برسیم

فقط خوشحالم که باردار نشدی، بارها مستقیم و غیرمستقیم اشاره کردم ولی متاسفانه وابستگی به همسرت باعث شده بود خودتو و خواسته هاتو زیر پا بذاری... 


تو همه تلاشت رو کردی، مطمعن باش زمین گرده و آدما تقاص پس میدن

به هیچ عنوان با همسرت و خانواده ش رو در رو نشو و بحث نکن، انرژی تو هدر نده اونا لیاقتشو رو نشون دادن


ارتمیس جان خیلی عالی راهنمایی کردن... 



برات آرامش و خوشبختی آرزو میکنم... 




طناز عزیز امیدوارم هر چی به صلاحته پیش بیاد،گاهی مجبوریم رها کنیم تا به آرامش برسیم فقط خوشحالم ...

ممنونم ماهور جان

بله بالاخره شرایطی پیش اومد که تونستم از اون رابطه بیام بیرون. از این بابت خوشحالم که موفق شدم اون رابطه رو ترک کنم. 

سلام. همیشه می شنوم فلان حرف رو به شوهرت نگی ها. بعدا سرکوفت می زنه. یا ارزشت رو پیشش از دست می دی.حقیقتش حالم بد می شه ، وقتی می گن باید با نزدیک ترین فرد زندگیت هم مثل غریبه ها رفتار کنی. مگه نه اینکه زن و شوهر باید تو یه تیم باشن؟ من مجردم ولی دلم می خواد تکیلفم با خودم تو این مسئله روشن بشه تا بعدا هیچ اشتباهی نکنم. 

خیلی گشتم تا تونستم این مطلب رو که پارسال خوندم پیدا کنم.

👇👇 منبع: کانال موسسه ذهن موفق

یکی دیگر از مسائلی که به وفور در مشاوره ها دیده ام نبودن صمیمیت عاطفی بین زن و شوهرهاست‌. بسیاری از زوج ها مشکل خود یا خونواده شون را از همسرشون مخفی میکنن چون میترسن همسر برچسب بزنه یا سرزنش و تحقیر کنه.
چند نمونه از دیالوگهایی که از مراجعه کنندگان شنیده ام‌:

- پدرم باید عمل جراحی انجام میداد اما پول عمل را نداشت. من گردنبندم را فروختم و پول عمل پدرم را دادم. به شوهرم نگفتم، اگه بفهمه قیامت درست میکنه.

- مهندس کامپیوتر هستم، به دلیل تعدیل نیرو تو شرکتمون‌ کارم را از دست دادم. بین من و دو تا همکار دیگه ام، اونها را نگه داشتن چون برنامه نویس قویتری بودن اما منو تعدیل کردن. به زنم گفتم هر سه تامون اخراج شدیم. اگه واقعیت را بدونه شروع به سرکوفت و تحقیر میکنه.

- برادرم با زنش مشکل داره تا الان نذاشتم شوهرم‌ بفهمه. اگه بفهمه میره به مادر و خواهراش میگه کلی حرف و حدیث برای خونواده ام درست میکنن.

- پدرم زن صیغه ای داره.‌ یکساله ازدواج‌ کردم و نذاشتم خانمم بفهمه. اینقدر با زنم راحت نیستم که بتونم اینو بهش بگم‌، میترسم بفهمه سرکوفت بزنه.

- برادرم قاچاقچی مواد مخدر بود و چند سال قبل اعدام شد.‌ نگران روزی هستم که شوهرم بفهمه چون آدمیه که اگه کوچکترین نقطه ضعفی را متوجه بشه شروع به سرزنش و تحقیر میکنه.

- تو بچگی مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتم و بخاطر همین الان تو رابطه جنسی مشکل دارم‌. رفتم روان شناس میگه باید روان درمانی بشی و شوهرت هم‌ باید بیاد که تمرین بدم‌ تو رابطه جنسی چطور باهات رفتار کنه. ولی میترسم شوهرم باهام‌ بیاد روان شناس و دلیلش را بفهمه، خیلی غیرتیه نمیدونم اگر بفهمه چه رفتاری نشون میده .

- مادرم را بیمه تکمیلی کردم چون بیماری قند و فشار خون داره، هر ماه باید دارو مصرف کنه و پرداخت پول دارو براش سخته. زنم نمیدونه، با اینکه خودمون مشکل مالی نداریم ولی زنم بفهمه دعواست.

- پدرم خیانت کرد، مادرم هم طلاق گرفت. به شوهرم گفتیم چون بداخلاق بوده مادرم طلاق گرفته‌. نمیخوام بفهمه که بعدا بخواد بهم برچسب بزنه و مدام بگه پدرت فلان و بهمانه.

چرا افراد وقتی مشکل همسرشان را می فهمند به جای همراهی و کمک برای حل مشکل و رشد طرف مقابل، دست به سرزنش، قضاوت و تحقیر می زنند؟

همسر باید نزدیکترین فرد به ما باشد، اما چرا افراد احساس و نگرانیشون را به خواهر، مادر یا دوستشون میگن اما از همسرشون مخفی میکنن؟ آیا این رفتارها منجر به پایداری عشق و محبت خواهد شد؟

هر جا که جا شدی ، لزوما آن جایی نیست که به آن تعلق داری...جای خودت را در این جهان پیدا کن 
ممنونم ماهور جان بله بالاخره شرایطی پیش اومد که تونستم از اون رابطه بیام بیرون. از این بابت خوشحالم ...


سلام عزیزم. به کانالی که معرفی کردم ، سر زدین؟؟

هر جا که جا شدی ، لزوما آن جایی نیست که به آن تعلق داری...جای خودت را در این جهان پیدا کن 
سلام. همیشه می شنوم فلان حرف رو به شوهرت نگی ها. بعدا سرکوفت می زنه. یا ارزشت رو پیشش از دست می دی.ح ...


تنها جوابی که می تونم به خودم بدم اینه : تو سعی کن خودت آدم امنی باشی و سطح انرژی و مدارت بالا باشه ، قطعا چنین آدمی وارد زندگیت می شه  و از اون جایی که بالاخره هر آدمی یه عیبی داره ، شاید او هم از تو یاد گرفت و اگر هم یاد نگرفت ، می تونی خیلی چیزا رو بهش نگی که در اون صورت احساس ناراحتی شدیدی خواهم داشت. 

هر جا که جا شدی ، لزوما آن جایی نیست که به آن تعلق داری...جای خودت را در این جهان پیدا کن 

ممنون 

خانما ختم قرآنی چیزی خواستید بگید انجام بدم 

♥️♥️♥️نائب میشم ،نماز روزه برای اموات ،ختم قرآن،سوره،اذکار انجام میدم با هدیه ی پیشنهادیه خودتون♥️♥️♥️♥️مدرک روخوانی روانخوانی ترجمه و تفسیر قرآن از موسسه بشارت و کلاس احکامم رفتم 
من قبلا در مورد مسایل مالی هیچ حرفی نمیزدم اما واقعا توقعاتشون از همسرم بالا رفت بخاطر همین این موضو ...

من همیشه مینالم 

چون واقعا بااین گرونی انتظاردارن کمکشون کنیم 

خودشون وضعشون خوبه 

وزن اولیه :۹۱.۵    وزن شروع چالش:۷۶.۵  وزن هدف: ۷۳    وزن فعلی:۷۳  بعد زایمان باز هم باید خوش اندام باشم. 
سلام. همیشه می شنوم فلان حرف رو به شوهرت نگی ها. بعدا سرکوفت می زنه. یا ارزشت رو پیشش از دست می دی.ح ...

خب اخه مطمئنی طرف مقابل هم این درک رو داره؟ک باید همه چیز رو گفت و حتی  تو مواقع سخت بهت سرکوفت نزنه.این طبیعت ادم هاست. نمیشه کاری کرد.حتی بهترین ادم های زندگی مادر خواهر و..یه روزی ادم رو سرزنش میکنن. شاید ما بتونیم تحمل کنیم اما وقتی همسر جان ک بگه چون داریم یه عمر زندگی میکنیم و برای یه زندگی بادوام یه چارچوب معین باید داشته باشیم. تحملش کمی سخت تر ه.بهتره ک از بعضی قضایای سرکوفت زنی خبر نداشته باشه ک بعد برای توجیح کار هایی ک تو زندگی اشتباه انجام میده از اون استفاده نکنه.

میشه برام یه دونه صلوات بدی مشکلم حل شه؟
نه عزیزم راستش سرم خیلی شلوغ بود

حدس می زدم. به خاطر " طناز " سر بزنید. مخصوصا با اتفاقاتی که پیش اومده. بسیار کمک کننده ست برای " هر " تصمیمی. 

هر جا که جا شدی ، لزوما آن جایی نیست که به آن تعلق داری...جای خودت را در این جهان پیدا کن 
ممنونم ماهور جان بله بالاخره شرایطی پیش اومد که تونستم از اون رابطه بیام بیرون. از این بابت خوشحالم ...

طنازجان من همیشه پستای شما رو دنبال میکردم و تحسینت میکردم

الانم اول بخاطر شرایطی که برات پیش اومد و موقعیتی که درش قرار گرفتی خیلی ناراحت و متاسف شدم ...

اما بازم تحسینت میکنم که توی همچین شرایطی بازم تونستی محکم باشی  و بقول بانو آرتمیس تونستی تن به هر خفتی ندی...

بهت تبریک میگم بخاطر جسارتت... چیزی که ممکنه  خیلی از ماها نداشته باشیم و پشت نقاب گذشت و فداکاری خودمونو قایم کردیم...

من از زندگی هایی که با گذشت برگشتن و درست شدن حرف نمیزنم

منظورم زندگی هاییه که راهکارش گذشت نیست و خیلی از ماها جسارت بیرون اومدن از اون زندگی رو نداریم ...


 امیدوارم بهترین تصمیم رو بگیری عزیزم و به آرامش برسی


ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792