ملکه جان فقط خودت میتونی به خودت کمک کنی. چون شناخت لازم رو داری از طرفت و ما نداریم.
ما داریم از گفتمان خودمون، شما نظاره می کنیم.
در بافت موقعیتی و شناختی شما نیستیم.
شما بهتر میدونی.
اما میترسی.
دنبال یک نسخه ای از بیرون.
اکثر ما دنبال یک نسخه هستیم، غافل از اینکه نسخه خودمون رو باید خودمون بپیچیم.
اما جسارتش رو نداریم.
یادمون ندادن.
حل زندگی هر کدوممون، با خودمونه.
اینجا فقط آگاهی مون رو میبریم بالا.
هر کدوم ما انسان های متفاوتی هستیم.
متفاوت از خواهر، جاری، دوست و ... .
پس نسخه زندگی ما، با دیگری متفاوته.
من نسخه زندگی خودم رو پیچیدم.
برام مهم نیست جاری چه میکنه.
برام مهم نیست اقوام همسر چه فکری می کنن درباره ام.
برام مهم نیست از قافله دیگران عقب بمونم.
برام مهمه از خودم راضی باشم.
برام مهمه در مسیر درست باشم.
برام مهمه حق کسی رو نخورم.
برام مهمه دل کسی رو نشکنم.
برام مهمه خیرخواه و خیر رسون بشم.
پس کارهام رو با ملاک های خودم هماهنگ میکنم.
و به ملاک ها و تعاریف دیگران که با اهداف من تداخل داره، بی اعتنا هستم.
همه میخوان دور هم جمع بشن؟ به من چه.
همه میخوان طلا بخرن؟ بخرن، به من چه. من خرید کتاب رو بیشتر دوست دارم.
همه دوست دارن بشینن دور هم غیبت کنن؟ بکنن، من دوست دارم بیام اینجا و یک چیزی بنویسم که یک عاقبت به خیری پشت سرم باشه.