2777
2789
عنوان

صمیمیت ممنوع

| مشاهده متن کامل بحث + 394977 بازدید | 1784 پست
خیلی ممنون به خاطر نظر خوبت.واقعا همینطوره.ولی در اول زندگی این مقایسه ها میشه الان بهتر شده ولی مثل ...


گلم اوایل ازدواج این مشکلات برا اکثر عروسها وجود داره

منم زیاد مقایسه میشدم. منم بی تجربه و خام بودم اما همیشه قرار نیست شرایط روی یک منوال باشه و دنیا روی یک پاشنه بچرخه فقط باید تا میتونی روی خودت کار کنی.

تحصیلات دانشگاهی من از کل خانواده ی همسرم و حتی همسرم بالاتر بود ولی به محض کوچکترین مشکل و اختلافی بین منو همسرم مادرشوهرم می گفت ناسلامتی تحصیل کرده ای فلان فلانه هرچی تحصیلاته که تو تحصیل کرده ش هستی!!! یا خواهرشوهرم برمی گشت می گفت تو مثلا درس خوندی استاد دانشگاهی!!!! یا من وقت صحبت کردن چون زبانمون محلی هست، فارسی رو خیلی روان و راحت صحبت می کردم و خیلی وقتا اگر خودم به زبان محلی صحبت نمی کردم کسی متوجه نمیشد که زبان اصلیم فارسی نیست و یادمه خانواده ی همسرم دائم می گفتن ما تو حرف زدن کلاس نمیذاریم!!! حفظ اصالت خیلی مهمه! و ...

بعدها فهمیدم اونها تلاش می کردن تا با این حرفها منو پایین بکشونن چون باور داشتن من سطحم بالاتر از خودشونه!

عزیزم تجربه های شخصیمو گفتم تا یادت باشه اونا تلاش می کنن تا سطح تو رو پایین نگه دارن پس تو تلاش کن سطحتو نه تنها بالا نگه داری بلکه بالاتر هم ببری!

برا اعتماد به نفست توی نت سرچ کن و یادداشت کن چه راه هایی برای افزایش اعتماد به نفس وجود داره. قشنگ وقت بذار و کم نیار. ببین کجاها احساس ضعف می کنی بنویس و موقعیت یابی کن و تلاش کن توی اون موقعیت قرار نگیری. منظورم اینه خودتو جوری بساز که در موضع ضعف قرار نگیری

دوستان من اگر اینجا تجربه های شخصیمو میذارم و یا درمورد بعضی سوالات دوستان اظهار نظر می کنم فقط و فقط به حرمت دینی هست که بانو آرتمیس به گردن من دارن. من قبل از آشنایی با تاپیک ها و قلم زیبای بانو تلاش زیادی می کردم ولی کلام روان و دلنشین و با درایت بانو به تلاشهای من انسجام و جهت داد و مسیر منو مشخص کرد.

بانو آرتمیس عزیز، امیدوار هستم اگر اظهار نظری می کنم حمل بر بی ادبی در محضر شما استاد گرانقدر نباشه و فقط در راستای تحقق هدف والای شما که آگاهی زنان جامعه مون هست، بتونم قدمی هرچند کوچک بردارم.

نی‌نی سایتی‌های عزیز

دنبال یه جای مطمئن برای یاد گرفتن نکات بارداری، نگهداری نوزاد، تربیت کودک و بهبود رابطه با همسر هستی؟

توی کانال "بله" ما هر روز:

✅ نکات کاربردی مادر و کودک

✅ آموزش‌های تربیتی

✅ توصیه‌های روانشناسی خانواده

✅ ایده‌های رشد و بازی با کودک

✅ مطالب سلامت زنان و بارداری

و کلی مطلب جذاب دیگه منتشر می‌شه...

به جمع ما بپیوند و از این محتوای  کاربردی استفاده کن.  🌷

گلم اوایل ازدواج این مشکلات برا اکثر عروسها وجود داره منم زیاد مقایسه میشدم. منم بی تجربه و خام بود ...

طناز جان راجب افزایش اعتماد به نفس اگر مطالبی بوده ک قبلا شما سرچ کردید و مفید بوده براتون و موثر برامون به اشتراک بزارید لطفا


طناز جان راجب افزایش اعتماد به نفس اگر مطالبی بوده ک قبلا شما سرچ کردید و مفید بوده براتون و موثر بر ...


عزیزم اول اینکه باید بپذیری مسیری طولانی و مستمر پیش رو داری و با یکی دو روز به هدفت نمی رسی، من بیشتر از ۹ ماه پیش شروع کردم هنوزم دارم ادامه میدم. حتما برنامه داشته باشید. برنامه ی خواب، بیدار شدن. سعی کنید صبح ها زود بیدار بشید چون باعث میشه وقت کافی برا کارهاتون داشته باشید. شبا بیدار نمونید تا ساعت ۲، ۳ نصفه شب. نهایتا ساعت ۱۲ دیگه توی رختخواب باشید. ورزش توی برنامه ی روزانه تون باشه. مثلا من پیاده روی هر روز صبح زود دارم. مطالعه زیاد داشته باشین. روزی نباشه که بگذره و شما مطالعه نکرده باشین این باعث میشه سطح معلوماتتون بره بالا. کمی درمورد اخبار روز هم اطلاع داشته باشین. مثلا من گاهی نمیرسم اخبارو دنبال کنم اما توی گروه هایی عضوم که گهگاهی سر میزنم تا بی خبر از اوضاع روز نباشم. برای همینم همیشه توی هر جمعی قرار بگیرم حرفی برای گفتن دارم. توی ابعاد مختلف زندگیتون دنبال پیشرفت باشید. مثلا دستور یه غذای تازه رو یاد بگیرید. یه روسری تازه بخرید. یه گیره ی سر تازه به موهاتون بزنید. یه تیپ متفاوت توی خونه لباس بپوشید. حتی من گاهی رنگ رژ لب هامو تغییر میدم همیشه یه رنگ نمی زنم. توی خونه خیلی خوش تیپ باشین. برای کارهاتون برنامه ریزی کنید. 

روی یه برگه کاغذ ویژگی های مثبت خودتونو بنویسید مثلا خوش اخلاق، مهربون، قد بلند، تحصیل کرده، پوست سفید، روابط اجتماعی خوب و ...

هر روز این لیستو مرور کنید و به خودتون گوشزد کنید که من منحصر به فرد هستم. من بهترین کسی هستم که میشناسم و به خودتون بگید که چقد خودتونو دوس دارید.

سلام بانوآرتمیس عزیز👍منم مثل خیلی ہاآثاربدصمیمیت رودرزندگیم دیدم،ولی بخاطراین بودکہ ازعروسی بہ بعدب ...

سلام عزیزم. بعضی حرف هارو میخونم اینجا که واقعا نکات طلایی ای هست و یک دنیا حرف توش داره.

یکیش حرف شما بود: زورم به اونانمیرسه به خودم که میرسه

واقعا همینه. ما زورمون به تربیت یک خانواده دیگه بر اساس معیارهای خودمون نمیرسه.

اصلا وظیفه ما تربیت کسی نیست

زور ما به تنها کسی که میرسه خودمونیم.

حرف نزنیم با خانواده های سمی.

صحبت نکنیم. از هیچی. اصلا راه ندیم که حرف رو با ما باز کنن.

دیروز یک گربه ای موقع بیرون رفتن از روی درخت پرید جلوم.

خیلی هول کردم.

بعدش خانواده همسرمو دیدم، اگر قبل بود، میگفت این حرف نه غیبته، نه حرف کسی هست، نه چیزی.

تعریف می کردم و میگفتم میشه سر حرف رو باز کرد و معاشرت کرد.

اما دیدم با گفتن این حرف هزار و یک حرف پیش خواهد اومد:

واااا، چرا جلوتو ندیدی؟ واااا مگه گربه ترس داره؟ من اصلا ترسو نیستم. مردم چقدر ناز دارن. چه اداهاااا. چقدر لوسه. مردم چه غصه ها دارن. حواستو جمع میکردی، دور و برتو میدیدی اینجوری غافلگیر نمیشدی. بعد هم این جریان برای همه خانواده همسر یک به یک تعریف میشد که فلانی اومده بره، گربه پریده جلوش، هول کرده.

این بحث چند روز میشد درباره من و هر کس یک تزی داشت. بعد همه زنگ میزدن به همسرم که خانومت خوب شد؟ بهتر شد؟ بگو بره پیش فلان دعا نویس دعا بگیره. بره فلان کارو بکنه هول از جونش در بیاد. میگن اگه یکی بعدازظهر بترسه مثلا در فلان وقت ماه دیگه بچه اش نمیشه. یک ماه بعدم میخواستن مدام بگن خوب شدی؟ چقدر رنگت عوض شده، فکر کنیم از ترس اون دفعه تونه.

من هم نه راجع به گربه حرف زدم و نه این حرفهارو که مطمئنم میشد بعدش شنیدم.

خوشا راهی که پایانش تو باشی...

واقعا عالی بود

ای کاش کسی بود که از اول اینارو یاد دخترای دم بخت میداد

وقتی بعد از چند سال زندگی اینو متوجه بشی کم کردن صمیمیت خودش باعث ایجاد اختلاف میشه

آی وی اف، میکرو، میکرواینجکشن، ای یو آی... اینا روش های کمک باروری هستن توی آزمایشگاه تخمک از بدن خانم و اسپرم از بدن آقا گرفته میشه جنین(مراحل اولیه) به وجود میاد و توی رحم خانم گذاشته میشه توروخدا دیگه نپرسید آی وی اف چیه؟! 🙂🙂🙂جمله ی الان دیگه با پیشرفت علم ناباروری وجود نداره با وجود امیدی که توش هست یه دروغ محضه🙄🙄🙄انقدر به تازه عروس داماد ها و کهنه عروس داماد ها نگید بچه دار بشید حتی اگه بگید نینی نمیاری هم باز از زشتی سوال کم نمیکنه به هیچ زنی نگید بچه نداری راجتی تا بچه نداری خوش باش شما از دل کسی خبر نداری شاید اینا آرزوش باشه اما مشکلی داره 😭😭😭باور کنید خدایی هست اون دنیایی هست و ما به خاطر حرفای نسنجیده مون باید جواب بدیم😪اینکه حواسم نبود ته دلم چیزی نبود از رو خیر خواهی گفتم و منظوری نداشتم همش توجیهه برای مایی که تو قرآنمون هزار بار به تفکر و تعقل و اندیشه دعوت شدیم!!! 😑😑😑
سلام عزیزم. بعضی حرف هارو میخونم اینجا که واقعا نکات طلایی ای هست و یک دنیا حرف توش داره. یکیش حرف ...

وای من گاهی به این نتیجه میرسم که به هیچ وجه تو خونه ی مادر شوهر نباید حرف زد

اما خب باز یه چیزی به ذهنم میرسه میگم حالا هیچ حرفی نزنم بی احترامی به جمعه ولی همون یه جمله ی ساده  داستان هزار و یک شب از توش در میاد و تا مدت ها.... 

آی وی اف، میکرو، میکرواینجکشن، ای یو آی... اینا روش های کمک باروری هستن توی آزمایشگاه تخمک از بدن خانم و اسپرم از بدن آقا گرفته میشه جنین(مراحل اولیه) به وجود میاد و توی رحم خانم گذاشته میشه توروخدا دیگه نپرسید آی وی اف چیه؟! 🙂🙂🙂جمله ی الان دیگه با پیشرفت علم ناباروری وجود نداره با وجود امیدی که توش هست یه دروغ محضه🙄🙄🙄انقدر به تازه عروس داماد ها و کهنه عروس داماد ها نگید بچه دار بشید حتی اگه بگید نینی نمیاری هم باز از زشتی سوال کم نمیکنه به هیچ زنی نگید بچه نداری راجتی تا بچه نداری خوش باش شما از دل کسی خبر نداری شاید اینا آرزوش باشه اما مشکلی داره 😭😭😭باور کنید خدایی هست اون دنیایی هست و ما به خاطر حرفای نسنجیده مون باید جواب بدیم😪اینکه حواسم نبود ته دلم چیزی نبود از رو خیر خواهی گفتم و منظوری نداشتم همش توجیهه برای مایی که تو قرآنمون هزار بار به تفکر و تعقل و اندیشه دعوت شدیم!!! 😑😑😑

خانواده های سمی اگه کمبودهای خودشون رو جبران کنن بازم سمی هستند، من خودم یکی از فامیل های درجه یک مادریم از بچگی به من حسادت می کردن از لحاظ درس و ادب  مخصوصا، با این که از نظر مالی از ما بالاتر بودن ولی  سرشار از عقده بودن این خواهر و برادر، من تو کار بزرگترها دخالت نمی کردم نظر نمی دادم خیلی اطرافیان منو تو سرشون می کوبیدن، مخصوصا تو سن ۱۷،۱۸ سالگی، از اون به بعد رقابت تو خواستگار و ....، تو خیلی از موارد از من حتی بالاتر بود مثلا عروسیش مفصل تر، الان اون سرکار میره من نمیرم، یکیشون رشته ی خیلی خوبی قبول شد، از لحاظ مالی هم خانواده اونا از پدر مادر من بالاتر هستند، فکر می کردم با توجه به اینکه تو خیلی از مراحل موفق شده دیگه کمبود نداره اما هنوزم دارن، هنوزم عزتی که به پدر من می گذارن به پدر اون نمی گذارن ،خوب که دقت کردم دیدم بابام همیشه احترام پدر زن مادرزن رو نگه داشته، تا حالا نشده براشون کاری انجام بده فقط خوش صحبت بوده به هیچ عنوان صمیمی نشده و همیشه حد و مرزی نگهداشته اما پدر اون خیلی کمک می کنه اما چون خیلی صمیمی شدن روشون به هم باز شده حتی پدربزرگم سرش داد هم زده اما بابای من رو ی جور با احترام صدا می زنن ، همینا باعث حسادت اونا به ما شده ، با اینکه وضع مالی‌شان خیلی از ما بالاتر ، اما عزت ندارن ، پس مواظب باشید تا وقتی که عزت دارید آدم های حسود و سمی دورتون زیادن حتی فامیل درجه یک خودتون چه برسه به بقیه، پس باتاکید فاصله رو نگه داریم

واجعل قلبی واثقا بما عندک

اشتباه تایپی بود ، منظورم باید فاصله ها رو نگه داریم نه تاکید 

از لحاظ علمی هم دو تا مولکول اگه بیش از حد به هم نزدیک بشن همدیگر رو دفع می کنن ، فاصله باید اندازه باشه

فقط این رو باید رعایت کرد که نباید تو قیافه ی حق به جانب و اخمو بگیریم ، خیلی ریلکس و راحت، اولش سخته درست رفتار کرد ، آروم آروم حالت درست دستتون میاد

واجعل قلبی واثقا بما عندک

من یه خانمی هستم که تو هرررر شرایطی وباهررررکسی صمیمی میشم خدالعنتم کنه فقط خدامیدونه چقدر از دست خودم ناراحتم شما همش از خانواده ی شوهر گفتی من میخوام از زن داداشام بگم خدا میدونه کارایی براشون کردم که خواهر برای خواهر انجام نمیده نتیجش شد ....قهرکردن توهین کردن تهمت زدن ...‌یعنی یه دستت بشکنه نگفتن اخرش شدم چترباز مفت خور حتی برادرم گفت خواهر برادری بین ما نیست.....خدا میدونه چه اتیشی به دلمه تا زمانی که بهم احتیاج داشتن زنگ پشت زنگ اما همین که کارشون تموم شد با من اینکارو کردن بماند که همین اشتباهاتو با خانواده ی شوهرمم داشتم هزاران برابر حرف ها وتوهین های بدتری شنیدم با همسایه محل کار.....واااای خدایا تپیه نجس نکرده نذاشتم بمونه همتون بیاید منو دعوا کنید شاید ادم بشم البته خواهرام مرتب میگن که مقصر خودمم اخه من تو غربتم اوتا نزدیکن اونقدر که من خودمو برای اطرافیانم هلاک میکنم اونا اینطور نیستن خیلی رسمی وخشک برخورد میکنن هممممه جاااا حتی تو ارایشگاهی که سالاست خواهرم میره جزسلام وتشکر وخداحافظ حرفی نمیزنه اما من دفعه ی اولمم باشه هممممش حرافی میکنم چقدر باید اذیت بشم گریه کنم عذاب بکشم نفرین کنم خودزنی کنمو ......تا اخلاقم درست بشه 

لطفا مخالفا ریپلای نکنن این سایت برای عموم نظرها ازاده 

لایک لطفا

میدونی تنهادلیل ارامش زندگی من اینه که برام مهم نیست دیگران درموردم چه فکری میکنن😊دیگران اگه فکرکردن بلدبودن یه فکری به حال خودشون میکردن😁برای رسیدن به حاجتم یه صلوات مهمونم کن دوست گلم🌹
در یک شرایط کلی (بعد از دوران کرونا) دست دادن خیلی سرد، رسمی و خشک باشد و سریع دست خودتون رو عقب بکش ...

سلام وقتتون بخیر من یک راهنمایی میخواستم ازتون لطفا آگه میسر بود جواب منو بدین

خدای من🌼تنها تو را میپرستم و تنها از تو یاری میجویم 
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز