2777
2789
عنوان

صمیمیت ممنوع

| مشاهده متن کامل بحث + 394909 بازدید | 1784 پست


سلام دوستان من خیلی خیلی خوشحالم که این تاپیک رو پیدا کردم و امیدوارم بتونم با کمک صحبتهای بانو ارتمیس جان و بقیه دوستان خودم رو رشد بدم و تغییر کنم دوستان میدونم که باید روی خودم کار کنم تا شخصیت و راه زندگیم رو پیدا کنم و دنبال نسخه گرفتن نباشم ولی الان یه دغدغه دارم میخام بدونم راه حلم در مواجهه باهاش درسته یا نه

البته قبلا هم مطرح کردم ممنون میشم بانوجان یا بقیه دوستان نظرشون رو بگن

من حدودا چهارماهه اومدیم خونه نو و خانواده همسرم هنوز نیومدن خونمون بنا به دلایلی احساس میکنم این رفتار عمدی هست 

با اینکه هر هفته دور هم جمع میشن و فاصله خونمون با مادرشوهرم 10 دقیقه راهه

من قبلا روی این موارد به شدت حساس بودم و ناراحتیم رو نشون میدادم

ولی تصمیم گرفتم این سری بی تفاوت باشم تا به هدفشون که ناراحت کردن منه نرسن

و تا حالا هیچ واکنشی نشون ندادم جلوشون یعنی که برام مهم نیستین که بیاین یا نه

هرچند که بارها در موردش با همسرم صحبت کردم و ناراحتیم رو نشون دادم 

بنظرتون این ژست بی تفاوتی که گرفتم درسته یا نه؟

ممنون میشم دوستان نظرتونو بگین





سلام به همه ی دوستان و بانو ارتمیس عزیز . بانو لطفا راهنمایی کنید درباره ی موضوعی که بالا گفتم . با ...

سلام عزیزم.به نظرم اگه همه ی این راهها رو رفتی و جواب نگرفتی باید ببینی اشکال کار ازکجا بوده،ولی تا اون موقع که بخوای از اساس و ریشه ای حل کنی مساله رو.

اگه شما هم پول بخوای و ازت دریغ نمیکنه،به نظرم به بهانه ی خرید وسایل و لباس و.... ازش پول بگیر،ولی همه پول رو شماخرج نکن، طلا بخر وپس انداز کن اما در هیچ شرایطی بهش نگو و حتی به اطرافیانت هم نگو

نی‌نی سایتی‌های عزیز

دنبال یه جای مطمئن برای یاد گرفتن نکات بارداری، نگهداری نوزاد، تربیت کودک و بهبود رابطه با همسر هستی؟

توی کانال "بله" ما هر روز:

✅ نکات کاربردی مادر و کودک

✅ آموزش‌های تربیتی

✅ توصیه‌های روانشناسی خانواده

✅ ایده‌های رشد و بازی با کودک

✅ مطالب سلامت زنان و بارداری

و کلی مطلب جذاب دیگه منتشر می‌شه...

به جمع ما بپیوند و از این محتوای  کاربردی استفاده کن.  🌷

سلام دوستان من خیلی خیلی خوشحالم که این تاپیک رو پیدا کردم و امیدوارم بتونم با کمک صحبتهای بانو ارتم ...

سلام عزیزم.

رسم ما اینه که کسی که خونه جدید میخره،خودش دیگران رو دعوت میکنه وقتی آمادگیشو داره.

مطمینی که اونا منتظر دعوت شما نیستن؟؟؟

برای همسر ولخرج من شنیدم که اولا خودتون کم کم تا جایی ک میتونید پس انداز کنید  اگر خودت درآمد ...

مرسی عزیزم که جواب دادین . راستش خودم درامدی ندارم ولی محدودیتیم برا خرج کردن ندارم ولی یه دفعه ای پول نمیده برا طلا منتهی ماهی یک تومن بعضی وقتا دو تومنو میتونم پس انداز کنم که اونم هیچی نمیکنه باهاش میشه چکار کرد اخه . ماشین و یه خونه داریم ولی خب حیفه همیشه که اینجور نمیمونه خدا ادمو امتحان میکنه ببینم جنبه داره یا اصراف میکنه . بعدش شغل ازاد هزار طوره ممکنه خدایی نکرده ورشکست شی باید یه چیز داشته باشی برا مبادا . در مورد اینکه میگید بهش پیشنهاد بده هزاران بار گفتم منتهی کو گوش شنوا. حالا شما بگید نهایتا با ماهی ۲ تومن چکار میشه کرد اگه پس انداز کنم؟ اون خرج میکنه اگه منم بخوام از لجش خرج کنم که نمیشه بهش زندگی نمیگن از طرفی اگه من بهش میگم کمتر خرج کن میگ۶ خسیس. بخدا مثلا میره ۶ تا تی شرت و سه چهار تا شلوار میگیره بعد تازه ازشونم بزل و بخشش میکنه 

وای منم هین رفتارو داشتم خیلی جلو مادر شوهرم بهش محبت میکردم حتی خیلی وقتا مادرش از بدی شوهرم میگفت ...

سلام دوست عزیز من با این حرفتون یاد رفتار همسر سابقم افتادم که همش از من میخواست جلوی خانواده اش ازش تعریف کنم و بگم چه پسر خوبی تربیت کردید و ازشون تشکر کنم 😔

به قول بانو ما نشانه های زیادی میبینیم اما خیلی هامون ترجیح میدیم چشمهامونو ببندیم.


دنیا همه هیچ و کار دنیا همه هیچ ، ای هیچ برای هیچ برهیچ مپیچ
مرسی عزیزم که جواب دادین . راستش خودم درامدی ندارم ولی محدودیتیم برا خرج کردن ندارم ولی یه دفعه ای پ ...

عزیزم به نظر من درمقابلش جبهه نگیر اصلا به طور مستقیم نصیحتش نکن بشین از رویاهات براش بگو اینکه چقدر خدا رو شکر تو این وضعیت اقتصادی بد مرد تو باهوشه که میتونه درآمد به این خوبی داشته باشه و خوب خرج کنه الان شوهرت واسه دخترت اسباب بازی گرون میخره شاید چون خوشحالی دخترش رو میبینه و لذت میبره حالا تو این خوشحالی رو بهش نشون بده مثلا با خرید یه سرویس طلای خوب از چیزهای کوچیک شروع کن یه مقدار پولی که بهت میده رو پس انداز کن و از قبل مثلا یه النگویی یه دستبندی که خیلی دوست داری رو هرچند وقت یه بار نشونش بده و بگو وای من عاشقشم اصلا هم هی بهش نگو تو ولخرجی کاش فلان .....

و بعد اونو با پس انداز خودت بخر از رو پولهایی که بهتون میده اینجوری بهش یاد بده واسه خریدهای بزرگ باید پس انداز کنه انگار همسرت پس انداز کردن و بلد نیست و باعرض معذرت خودت هم باور نداری چون میگی مثلا با ماهی یه تومن چه میشه کرد درصورتیکه همون ماهی یه تومن پس انداز خیلی کارها میشه باهاش کرد اندک اندک جمع گردد وانگهی دریا شود 


دنیا همه هیچ و کار دنیا همه هیچ ، ای هیچ برای هیچ برهیچ مپیچ



#تغییر_امروز_من



وَالَّذِينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ ( مومنون / 3 )


و مومنان کسانی هستند که از لغو و بیهودگی روی گردانند


✅ و از امروز تصمیم میگیرم که " چرت و پرت دوست نباشم! "


دوستان خوبم، در سوره "مومنون" خداوند ویژگی های مومنان واقعی که رستگار خواهند شد رو با ما در میان میذاره و یکی از ویژگی های افراد مومن واقعی، پرهیز از هر چیز لغو و بیهوده و چرت و پرت هست


و به قدری این موضوع مهم هست که بین نماز و زکات و به عنوان دومین ویژگی اصلی مومنین واقعی ازش یاد شده


و دو تا آیتم و لغت اصلی رو در این آیه میبینیم ... یکی ش "لغو" و یکی ش هم " معرضون "


معنی لغو چیه؟ یعنی هر چیز بیهوده و به درد نخور که نه تنها منجر به رشد و سعادتمندی ما نمیشه، بلکه بیشتر ما رو اذیت می کنه و ما رو عقب میبره و حالمون رو بد می کنه و اتفاقات بد رو برای ما رقم میزنه


مثلا؟


مثلا بحث های سیاسی یا اقتصادی به درد نخور با همسر یا خانواده ... مثلا غیبت ... قضاوت کردن بقیه ... مقایسه کردن حتی تو ذهن مون ... حرص خوردن ... افکار منفی ... برچسب منفی زدن ها ... نشست و برخواست با آدم های منفی و هر صحبتی با چنین افرادی ... افراط در خوردن و آشامیدن و پرخوری و ریخت و پاش و اسراف ... غر زدن ... نا امیدی و هر چیزی که چرت و پرت محسوب میشه و فقط باعث میشه که ما از مسیر رشد عقب بمونیم چه به واسطه افکار خودمون چه به واسطه افراد دیگه


و "معرضون" یعنی چی؟ یعنی اعراض می کنن ... اعراض یعنی چی؟ یعنی بی توجهی می کنن ... یعنی به حساب نمیارن ... یعنی روی برمیگردانن


یعنی از هر کس و هر چیز و هر جا و هر جمع و هر سخنی که باعث احساس بد بشه و به نفع رشد و سعادت ما نباشه، باید اعراض کنیم و روی برگردانیم و در اون جمع و اون بحث ها شرکت نکنیم.

.لا حَوْلَ وَ لاقـُوّةَ إلّا باللّهِ الْعَلِيِّ  العَظيمِ لامَلْجَأَ وَ لامَنجا مِنَ اللّهِ إِلّاٰ إِلَيْهِ.هيچ دگرگوني و نيرويي جز به خداوند والا و بزرگ تحقق نمي يابد و هيچ پناهگاه و جايگاه نجاتي از خدا جز به سوي خدا نيست.
من به شدت اعتقاد دارم هر آسیبی که ما از ناحیه دیگران می‌بینیم مقصر خودمون هستیم که بهشون اجازه دادیم ...

جودی جان الان خواستم تو خصوصی بهتون‌پیام بدم تو لیست دوستام‌نبودین‌.آخه اونروز درخواست دوستی دادم‌قبول کردین..

سلام آرتمیس جان ببخشید من سوالی داشتم به علت شاغل بودنم باید دختر بچه مو بزارم پیش مادر شوهرم عوضش هم من باید یه کمک هایی بهش بکنم مثلا میگه خونه رو خیلی کثیف میکنه و شیشه ها رو و... منم هفته ای یک دفعه میگم تمیز نکن من انجام میدم ولی وقتی نمیزارم خونشون انجام نمیدم. بخاطر همینکار حس بدی دارم چکار کنم. احساس می‌کنم دارم بهش سرویس بدم. توشهر ما نمیشه کارگر بگیری تمیز کنه رسم ندارن. قبلش کاری براشون نمیکردم ولی الان بخاطر دخترم احساس بدی دارم که باید برم سرویس دهی چجوری رابطه مو مدیریت کنم این وقتا. 

من بعد اینکه میام میگم خسته ام و میرم خونه خودم و اهل صمیمیت نیستم ولی حس میکنم این کارم باعث میشه عادت بکنه و اصلا حس خوبی از انجامش ندارم. 

جان جانانم💗💕

دوستان شوهرم خیلی بدهکارهست پدرشوهرم هم می دونه ماتوفشارهستیم گفته پولی که قبلابهت دادم بهم بده باوجوداینکه وضع مالی خوبی داره شوهرم هم رفته وام گرفته بهش بده خیلی توفشارمی افتیم البته به من نگفت موضوع رومن ازجایی دیگه فهمیدم واقعاخسته شدم باوجودمشکلات خودمان خانواده ی شوهرم خیلی اذیتمان می کنن

شوهرم هم خیلی ازشون می ترسه ومطیع هست

راهنماییم کنید

ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز