2789
عنوان

صمیمیت ممنوع

| مشاهده متن کامل بحث + 394804 بازدید | 1784 پست

سلام بانوجان. خوشحالم از اینکه ایده ها و افکارتون را در قالب تاپیکی جدید در اختیار افراد مشتاق قرار میدید. 

خوشحالم از خودم از اینکه با تمام بی سیاستی و خامی در ارتباط با خانواده همسر تنها سلاحم برای کنترل اوضاع عدم صمیمیت بوده. قبلا به صورت یه بچه حرف گوش کن از مادرم و خانواده مادری یه فردی بودم که صمیمی نمیشدم با هاشون ولی الان با اختیار و آگاهی خودم این موضوع را پذیرفتم و اجرا میکنم و عدم صمیمیت را یه جورایی پخته تر و گرمتر انجام میدم. 

بانوجان فقط یه جا رانمیتونم برای خودم تجزیه و تحلیل کنم.... اینو بگم که من توی شناخت آدما بسیار ضعیف بوده و هستم و از جمله شناخت مادر همسرم (البته الان داستان فهمیدم از چه قراره...). سالها فکر میکردم که این خانوم چش میشه یهویی!!! تا اینکه فهمیدم مشکل اصلیشون با من این هست که میخوان با من صمیمی بشن و من اون آدمی که میخوان نیستم متاسفانه! اصلا ذاتم نیست... دوستان صمیمی من تعدادشون کم هست و معمولا خیلی اهل صمیمی شدن نیستم... 

خانواده همسرم هم که دوست دارن من یه آدم صمیمی باهاشون باشم... توی تمام تفریحات و بیرون رفتن ها... توی همه ی کارهای شخصیمون و خانوادگیمون نظرشون را جویا بشیم و البته عملیاتی کنیم نظراتشونو.... برای من تصمیم بگیرن که چکار کنم و چکار نکنم.... دوست دارن توی همه ی امورات مادر همسرم به عنوان یک عقل کل برامون تصمیم بگیره و ما دورش بچرخیم و اطاعت کنیم! مادر همسرم هم هر وقت دلش خواست خوب شخصیت من را به عنوان عروس تخریب کنه و بزن توی ذوقم و نظرم و راهم و سلیقم و بعد خودش راه را جلوی پام بذاره....! که صد البته من این آدم ابدا نیستم..... 

و وقتی تیرش به هدف نمیخوره در جمع پیش همسرم میشه به نک و ناله که ما خیلی صمیمی هستیم (منظورش خانوادشون هست)... ما قدیما ال بودیم و بل بودیم...... این روزا صمیمیت نیست .. (متن سازی)... مادر همسرم میدونه تنها راه نفوذش به خونه ما و خود من فقط و فقط صمیمیت هست. بعد همسرم هم فکر میکنه باید صمیمتی که مادرش دنبالش هست را من باید جبران کنم! 

من با شناختی که از مادر همسرم بدست آوردم تصمیم گرفتم باهاش رسمی تر و البته محترمانه تر باشم و رفت و آمدم را به خونشون کمتر کنم. البته اینم بگم بچه کوچک دارم و شاغل هستم و اصلا وقتی ندارم که خالی باشه.... ولی این موضوع باعث گارد ویژه همسرم شده و حرف نمیزنه ولی توی دلش خیلی دلخوره و با لجبازی و تلافی کردن میخواد نشون بده... همش به من میگه باید دیدت را مثبت کنی و خوشبین باشی... آدما وقتی صمیمی میشن مشکلات و سوء تفاهم های بینشون از بین میره... (من که طرز فکرش را قبول ندارم بماند...). الان من تکلیفم با مادر همسرم مشخصه و پذیرفتم و میدونم حد و حدود روابطم باهاشون مثلا چقدر باید باشه....

الان موندم با همسرم چکار کنم که لجبازیش از بین بره... خیلی دلم میخواد اصلا این چیزا مواردی نباشه که به عنوان یه مرد بخواد خودش را درگیرش کنه... مثلا میگه فردا بریم خونه مادرم... اگر من بگم کار دارم و نمیام واقعاااااااا بهش برمیخوره! حتی اگر کار داشته باشم واقعا! غمباد میگیره! انگار من نباشم اونجا متلک بارون میشه! دیگه دلیل و ... سرش نمیشه فقط نه من را میشنوه و به سرعت میره توی فاز تلافی متاسفانه! 

شاید یه مقداری تقصیر خودم هم باشه که یه جاهایی که مادر همسرم یا خواهرش و... برخورد سردی میدیدم به همسرم میگفتم.... واقعا مردا را در جریان یه سری مسائل نباید گذاشت وگرنه چاله های ایجاد شده توی روابط را میخوان از طریق زنشون پر کنن هرچند تقصیر مادر و خواهر خودشون باشه.... حالا بهر حال گذشته و من به فکر اصلاح امورم.... که ذهن همسرم را چطوری بیخیال این مسائل کنم...! خواهش میکنم با بیان زیباتون راهنماییم کنید. از بقیه دوستان هم میخوام اگر نظری دارن یا تجربه ای دارن در اختیارم بذارن. ممنون از همگی

از دریا آموختم غرق کنم کسی را که از حدش گذشت......!!

سلام دوستان. ببخشید فکر کردم پستم   بین پست دوستان توی صفحات قبل گم شده بود.. ممنون میشم نظراتتون و همچنین نظر بانو آرتمیس جان را بدونم... ممنونم

از دریا آموختم غرق کنم کسی را که از حدش گذشت......!!

چند نفر از دوستام وقتی خونمون اومدن اولین چیزی که پرسیدن فرشمون بود! 😂

طرحش خیلی خاصه و اصلاً شبیه فرش‌های معمول بازار نیست. من از فرش زانیس خریدم، قبل از خرید هم با پرو مجازی، فرش‌ها رو داخل خونه خودمون دیدم و خیلی راحت‌تر تونستم انتخاب کنم.

راستی خرید قسطی با اسنپ‌پی و دیجی‌پی هم دارن.

اینجا کلیک کن تا سایتشون رو ببینی.


دوستان در پست بالا گفتم همسرم خیلی دوست  داره من را وارد بازی صمیمیت با مادر و خواهرش کنه... و وقتی میبینه من اون آدم نیستم خودش به طرز تلافی جویانه ای داره یک تنه میره سمت خانوادش... با حضور و همراهی خواهرش به جای من .... با صمیمیت بیش از اندازه قبل با خانوادش... نمیدونم چرا اینجوری میکنه...! 

خیلی دلم از لجبازی میگیره... 

البته من نه اینکه نرم.. حدودا 20 روزی یکبار میرم...

از دریا آموختم غرق کنم کسی را که از حدش گذشت......!!

سلام بانو ..

چقدر از خوندن مطالبتان لذت بردم چه راهنماییهاتون و چه جهت دادن درست و هوشمندانه به تاپیکتون که همه در یک جهت سوق داده شده ..نه بحث اضافه و نه کسی بخودش اجازه داده که راهنماییهای خاله زنکی و بحث های بیهوده و جر و بحث با هم داشته باشن ...

واقعا بعد از سالها یک تاپیک مفید دیدم ..🍃💐🍃

من شخصا ازتون سپاسگزارم کاشکی این تاپیک پر بازدید بمونه چون جواب خیلی از سوالات رو خانمها میتونم در اینجا پیدا کنن ..

بدون کلام سابق !!!!!!کاربر قدیمی ۹۶/۳/۱۲ هستم..که ترکید..

سلام به بانوي عزيز و همهي دوستاي گلم

در رابطه با غيبت كردن ( من از تاپيك قبلي دارم روش كار مي كنم) ٣ حالت داره ، اولين حالت تو جمع هاي شلوغ مثلا خونه ي خاله ي همسر ، خيلي راحت مي تونيد جمع رو ترك كنيد به بهانه اي يا با بچه بازي كنيد يا به موبايل يا تلويزيون نگاه كنيد يا با كناريتون در رابطه مثلا واكسن كرونا حرف بزنيم دومين حالت تو جمع هاي خلوت تر مثلا خونه مادر همسر كه به شما نگاه مي كنن و ازتون تاييد يا نظر مي خوان ي دفعه از شخص ديگه ي سوال بي ربط به موصوع بپرسيد يا مثلا تلويزيون روشن كنيد، سومين حالت اگه جمع دو نفره بود و راه فراري نبود بحث رو باز عوض كنيم اگه باز ادامه داد باز بحثو تابلو عوض كنيم ديگه طرف خودش مي فهمه، مثلا در رابطه با آشپزي حرف بزنيم، يا بگيد ولش كن بيا حرف خودمون رو بزنيم 

اگه زياد زنگ زدن خيلي با سردي جواب بديم و تا سوال نكردن جواب نديم بگذاريم مكث اتفاق بيفته

براي درد دل بگيم واقعا شرايط سخته خدا انشاالله به هممون كمك كنه 


واجعل قلبی واثقا بما عندک

آرتمیس جان و سایردوستان عزیز و با تجربه لطفا 

درباره میزان صمیمیت و رابطه توی فضای مجازی با خانواده همسر تجربیاتشون رو بگن 

برنامه هایی مثل واتساپ و ت ل گرام و اینستا 

چطور برخورد میکنید ؟

زندگی ، لیلی ست ؛ مجنونانه باید زیست ❣

دوستان تو زندگيمون ي سري كاستي هايي داشتيم ، همين كه فهميديم اشتباهمون كجاست جاي شكر داره از اين به بعد تلاش مي كنيم بهتر باشيم مطمئنا تا چند سال ديگه خيليا يادشون رفته رفتارهاي اشتباه رو و الانتون رو مي بينن

دوستان در رابطه با حد مرز صميميت با همسر شما هم خصلت مردانه كم حرفي رو پيش بگيريد مثل شوهراتون، چون شما حرف مي زنيد شوهراتون حرف نمي زنن، حوصلتون سر رفته به كارهاي عقب افتاده برسيد به خودتون خيلي برسيد كتاب بخونيد، زياد به پرو پاي همسرتون نپيچيد، اين طوري مردا به سمتتون ميان، با شوهراتون بازي كنيد منچ دبرنا ، فكر كنيد با هم دوستيد، به نظرتون دوست پسر دوست دختراوقتي هم ديگرو مي بينن شروع به گله گذاري ميكنن؟ يا مثلا از خواهر و مادر پسر بد ميگن؟ اصلا از اونا حرفي مي زنن؟ من نمي گم خانواده هاي همسر خوبن ولي گفتنش هم كاري رو درست نمي كنه، خودتون مسائل خودتون رو حل كنيد

واجعل قلبی واثقا بما عندک
ممنونم ازت بانوی مهربان که این قدر دلسوزانه جواب مارو میدی برات از ته دل دعا می کنم ، انشاالله بهتر ...

عزيزم با توجه به اينكه ميگي همه زير ذره بين گذاشتنت اگه جايي بودي طرف بعد از شما اومد تو اون مجلس خب اون بايد سلام كنه ، اگه شما وارد مجلس شدي خب سلام كن اگه سرش بالا بود به اونم خيلي سرد سلام كن اگه پايين بود كه هيچ

بازم بانو جان اگه شما مي بينيد راهنمايي من درست نيست به ايشون بگيد

واجعل قلبی واثقا بما عندک
آرتمیس جان و سایردوستان عزیز و با تجربه لطفا  درباره میزان صمیمیت و رابطه توی فضای مجازی با خا ...

سعي كن تو گروهي نباشي اگه هم عضو شدي مطالب خنده دار يا كليپ خنده دار نفرست، بيشتر حالت رسمي و جدي، سياسي مذهبي هم نباشه، بيشتر علمي، من خودم اينستا ندارم يعني داشتم ولي چون فعاليتي نداشتم و وقتم هم گرفته مي شد پاك كردم، تو ي كانال خانواده همسر هم عضوم كسي رو لايك نمي كنم مگه واقعا مطلب خاصي باشه، زياد هم فعاليت ندارم

واجعل قلبی واثقا بما عندک
ممنون بانو آرتمیس جان من الان با خوندن این تاپیک میفهمم چقدددر پراشتباه بودم توی زندگیم. راستش همش ...

سلام عزیزم. سوال خیلی خوبی بود.

اگر قراره از خانواده مون و احساسات ریز و درشت خودمون حرف نزنیم از چی بزنیم؟

خیلی جالبه که ما حتی نمی دونیم از چی باید حرف بزنیم.

برای خود من هم سوال بوده این و منظورم به کسی نیست.

به ما حتی در این حد آموزش داده نشده که چه صحبت هایی میشه کرد با همسر و چه صحبت هایی نه.

حتی هر کی هم درست عمل کرده غریزی بود و نه حاصل فکر و دانایی.

اینقدر روی ما انسانها در این جغرافیا فشار هست که حتی نمیتونیم به چیزهایی غیر از نیازهای اولیه مون فکر کنیم.

اینکه روابط چی هستند، تعریفش چیه، رابطه ی سالم چیه؟

اینقدر خانواده های سببی برای هم مشکل ایجاد میکنند که تمام چارچوب فکر مارو پر کردن و اصولا اندیشه ی دیگه ای در سر ما نیست برای فکر کردن و حرف زدن راجع بهش.

خوشا راهی که پایانش تو باشی...

سلام به عنوان آقایی که تخصص در زمینه روانشناسی روابط دارم حفظ مرزها خیلی مهمه 

قطعا مرزی که شما با همسرتون دارید با مرزی که با فرد درجه دوم است متفاوته پس مرزگذاری ها مهمه 

کاسب یعنی کسب کننده یعنی عاشق یعنی کسی که علم را عشق را عرفان را شناخت را کسب می کند 

واقعا درسته با خانواده شوهر بایـد حفظ حریم کرد

𓆃ایران زمین𓄂      "نخستین گام برای از میان برداشتن یک ملت، پاک کردن حافظه آن است. باید کتاب‌هایش را، فرهنگش را و تاریخش را از بین برد. بعد کسی را گمارد که کتاب‌های تازه‌ای بنویسد، فرهنگ تازه‌ای جعل کند و تاریخ تازه‌ای بسازد...”.ملت هارا از تاریخشان دور نگه دارید در این صورت راحت کنترل میشوند. تاریکاندیشان می‌خواهند زنان را درسیاهینگه دارند ؛آن‌ها ازروشنشدن ذهن زن می‌ترسند؛چون می‌دانند زن بداند، به کودکش هم یاد خواهد داد ... *من خود اندوهگین نیستم اندوه عالمم، سرزمینی در سینه ام گریه میکند*

سعی کنیم با خودمون فکر کنیم اگر خانواده ی همسر یا عروس های خودمون نباشند ما قراره چیکار کنیم؟

علاقه ما به چیه؟

یکی درس رو دوست داره، یکی آشپزی، یکی خانه داری، یکی شغلش رو، یکی کتاب خوندن رو، یکی فیلم دیدن رو، یکی علم حدیث و تحقیقات دینی، یکی دوست داره ورزش کنه، یکی موسیقی یاد بگیره و ... .

علاقه مون رو پیدا کنیم. درباره ی اون بخونیم. درباره ی اون حرف بزنیم.

علاقه همسرمون رو پیدا کنیم، یکم راجع به اون اطلاعات پیدا کنیم.

یکم سرگرمی تولید کنیم توی خونه.

با بچه ها کاردستی درست کنیم، همه یک کیک درست کنیم، یک پیک نیک بریم، یک چای بخوریم توی حیاط یا تراس.

از سیاست بدونیم، از ادبیات، از جدیدترین حوزه های علم و فناوری، از دنیای اختراعات سر دربیاریم، از یک زبان دوم و سوم، از فرهنگ کشورهای مختلف و ... .

کتاب بنویسیم، تحقیق کنیم، فن بیانمون رو تقویت کنیم. بریم توی دنیای شهر و ادبیات، برای بچه هامون داستان های آموزنده بخونیم.

هر کاری که وسعت دید و فکرمون رو افزایش بده. اگه امروز ما نخونیم و به طرز جدیدی از مادرانمون زندگی نکنیم، بچه هامون هم محکوم به تکرار زندگی ما هستند.


خوشا راهی که پایانش تو باشی...
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792