2777
2789
عنوان

آلمان

| مشاهده متن کامل بحث + 490804 بازدید | 6289 پست

چند نفر از دوستام وقتی خونمون اومدن اولین چیزی که پرسیدن فرشمون بود! 😂

طرحش خیلی خاصه و اصلاً شبیه فرش‌های معمول بازار نیست. من از فرش زانیس خریدم، قبل از خرید هم با پرو مجازی، فرش‌ها رو داخل خونه خودمون دیدم و خیلی راحت‌تر تونستم انتخاب کنم.

راستی خرید قسطی با اسنپ‌پی و دیجی‌پی هم دارن.

اینجا کلیک کن تا سایتشون رو ببینی.


خواهش میکنم آزاده، همه میتونن شرکت کنن، فقط هزینه اش فرق میکنه، برای دانشجوها رایگانه که البته اونها شهریه ترم رو میدن
ای کاش تا زمانی که من زنده ام ماشین زمان اختراع بشه و منم بتونم از استفاده کنم، باید برگردم به سالها قبل و از یه نَفَر خداحافظی کنم، چون اطمینان دارم جلوی رفتنش رو نمیتونم بگیرم.
بستگی داره، اگه با گوته آلمان مقایسه کنی نه! با VHS بله! اما احتمالا دانشگاه های مختلف تفاوت دارن، من ٦-٥ سال پیش برای یه ترم کامل حدود ٧٠٠-٦٠٠ € دادم که معادل شهریه دانشگاه بود، از ترم بعد شهریه دانشگاه شد حدود ٢٠٠€, احتمالا هزینه کلاس هم کم شد، نمیدونم اما پرسیدن مجانیه بانو، وقت رو از دست نده!
ای کاش تا زمانی که من زنده ام ماشین زمان اختراع بشه و منم بتونم از استفاده کنم، باید برگردم به سالها قبل و از یه نَفَر خداحافظی کنم، چون اطمینان دارم جلوی رفتنش رو نمیتونم بگیرم.
سلام سلام

بچه ها یه سوال. شماها در مورد پاختن کردن باغ اطلاعی دارید؟

راستش خیلیییییی تو فکرم هست و میخوام یه باغ کوچولو دست و پا کنم. هم اینکه یه کلبه توش باشه که بشه آخر هفته توش موند و شب خوابید و هم بالاخره یه جایی هست که بچه ها میتونن حسابی بدون... قیمتش و... را میدونم اصلا اونقدرا نیست. ولی اینم میدونم که وقتی باغ پاختن میکنی قانون میگه باید توش زراعت کنی.... حالا شما میدونید چقدر باید توش زراعت کنیم؟ یعنی در حد یه قطعه کوچولو لاوندل و توت فرنگی و... با چندتا درخت میوه کافیه یا باید سیب‌زمینی.... به صورت زیاد توش کاشت؟
در سرزمین قدکوتاهان ,معیارهای سنجش, همیشه بر مدار صفر سفر کرده اند, چرا توقف کنم.         فروغ فرخزاد
سلام خانومای گل کسی در خصوص ویزای توریستی آلمان اطلاعی داره؟ ظاهرا به آژانسی که میخوای باهاش بری میگی که نمیخوای برگردی و ... بقیه ش رو خبر ندارم کسی با این حالت مهاجرت کرده؟ یا کسی رو میشناسه که این کار رو کرده باشه؟ چیزی که ازش مطمئن نیستم اینه که اونجا میری کمپ بسیار خوبی که همه چی داره از اینترنت و خونه و کلاس زبان رایگان که بصورت کوتاهی تا زبان یاد میگیری اونجا ساکنی... درسته ؟!؟
پیامبر(ص)فرمودند  :  هر کس ابروی مومنی را حفظ کند بدون تردید بهشت بر او واجب شود
متاسفانه در مورد پاختن اصلا اطلاعی ندارم، اصلا نمیدونستم اسمش اینه، توی سایتهای املاک هم فقط نوشته فرأی سایت گروند اشتوک منتهی خب موقع پیاده روی توجه کرده بودم که مثلا کلا یه بوته توت فرنگی توی یه زمین نسبتا بزرگه، پس احتمالا کشت و کار حالت فرمالیته داره فقط
ای کاش تا زمانی که من زنده ام ماشین زمان اختراع بشه و منم بتونم از استفاده کنم، باید برگردم به سالها قبل و از یه نَفَر خداحافظی کنم، چون اطمینان دارم جلوی رفتنش رو نمیتونم بگیرم.
مریم دوست عزیز جواب سئوال اول رو نمیدونم، منتهی آلمان ویزای توریستی به این راحتی نمیده سئوال دوم رو هم از آشنایانی هم ساکن کمپ بودن شنیدم و یکبار هم برای کمک خودم رفتم، کمپ بسیار خوب یعنی چی؟ از نظر من شرایط خیلی سختیه، زن و شوهر و بچه همگی فقط یک اتاق! شاید برای بیشتر از یکسال!! اگه احیانا کسی اومده و مبالغه آمیز تعریف کرده شما باور نکن! و به عنوان آخرین راه هم بهش نگاه نکن به نظر من، البته باز خود دانی!
ای کاش تا زمانی که من زنده ام ماشین زمان اختراع بشه و منم بتونم از استفاده کنم، باید برگردم به سالها قبل و از یه نَفَر خداحافظی کنم، چون اطمینان دارم جلوی رفتنش رو نمیتونم بگیرم.
سلام بچه ها

مریم جان من اصلا در مورد پروسه پناهندگی و .... اطلاعی ندارم.... چیزی که میدونم اینه که شرایط هایم سخته. اینترنت و کلاس زبان و سقف بالای سر هست ولی خب... هایم یه اتاق بیشتر نیست نه خونه.... به بعضی ها خونه میدن ولی شرایط خاصی باید داشته باشن که من نمیدونم
*****

مریم جون ممنونم... از پدر شوهرم پرسیدم و گفت قانونا یه درصدی از باغ را باید به زراعت اختصاص بدی چون دولت این باغها را حمایت میکنه که هم مردم یکمی فرای فلشه داشته باشن و هم زراعت کنن و فقط به عنوان وخن اند هاوس نمیتونی استفاده کنی.... چون اجاره اینها سالی 300, 400 , 500 یورو بیشتر نیست.... ولی اگر باغی را به عنوان وخن اند هاوس بگیری دیگه قانون زراعت توش نیست و البته خیلی گرون تره اجاره و ...

ولی مریم دیروز من یه باغ تو نت دیدم برای فروش 1500 یورو! منتهی از اینها که جزو کلاین گارتن فرآین هستن و باید زراعت کرد.... راستش من بدم نمیاد یه کوچولو چیزهایی که خودمون مصرف میکنیم را بکاریم.. مثل گوجه و خیار و ... حالا نه مقدار زیاد.. ولی بچه ها خیلی حال میکنن که خودشون کاشتن و به ثمر رسیده.... .. حالا همسرم داره میاد دیگه المان.. باید باهاش حرف بزنم ببینم سال جدید که میاد یه باغ بگیریم که بتونیم بهار چیز میز بکاریم و درستش کنیم.

شاید هم الان جو زده هستم :))) بعدا تصمیم تغییر کنه.... آخه پدرشوهرم یه باغ بزرگ داره یعنی خونه اش حیاط بزرگ داره و .... ولی خب مال ما نیست , نمیتونیم کاری که میخوایم را انجام بدیم..... تصور من اینه که یکی از این باغ ارزونها بگیریم بعد هی کم کم کم درستش کنیم و داخلش را میخوام حالت چاییخونه ایرانی درست کنم... با تخت و حوض از این دو طبقه ها و .... :)).... نمیدونم... حالا همسر جان بیاد فعلا.

********
سامی جان من از رئیسم فعلا وقت گرفتم... بهش گفتم هزینه رفت و امدم زیاده خیلی و من ترجیح میدم از شهر خودم با بچه های پناهنده شهر خودم کار کنم. گفت نمیشه و حامی مالی برای بچه های پناهنده در برلین این پول را داده... .. منم گفتم باید فکر کنم و الان نمیتونم جواب بدم..... حال راه ندارم
در سرزمین قدکوتاهان ,معیارهای سنجش, همیشه بر مدار صفر سفر کرده اند, چرا توقف کنم.         فروغ فرخزاد
سلام. من خیلی برام سواله که کشورایی مثل المان که اینهمه پناهنده از هرجای دنیا میپذیرن چجوری میتونن اینا رو کنترل کنن چون اکثرا بی سواد و فرهنگ پایین هستن چند سال که باید هزینه زبان یاد گرفتنشون رو بده کشور اخر هم یاد بگیرن با نگیرن .بعد اینا وارد جامعه اونجا میشن با یه فرهنگ دیگه ممکنه هزار تا خلاف بکنن.برام عجیبه که میگین المان انقد امنه و نصف شب میشه تنهایی رفت دوچرخه سواری یا میگین یه چیزی اگه گم بشه همون جا بعد چند روز میتونی پیدا کنی. یه نگاه شهوت امیز یکی بهت بندازه میتونی شکایت کنی .اخ چجوری میشه این همه پناهنده که اکثرا هم سطح پایین هستند رو کنترل کرد و امنیت رو برقرار کرد؟؟ ایران که فقط افغانی ها هستن و هیچ امکاناتی بهشون نمیده حتی یه دفترچه بیمه ندارن انقد خلاف میکنن حالا که اکثرشون پناهنده شدن المان چجوری باهاشون برخورد میشه؟
از این تکرار ساعتها از این بیهوده بودنها از این بی تاب ماندنها از این تردیدها...... نیرنگها پریشانم دلم پرواز میخواهد
یه چیز دیگه که شنیدم میخوام بدونم راسته یا نه ، اینکه میگن 12 شب تا 6 صبح اب و برق قطع میشه و سرما ادم یخ میزنه؟ اینا رو فقط شنیدم و میخوام از زبون شما که اونجایین صحتش برام ثابت بشه یه وقت بد برداشت نکنین..
از این تکرار ساعتها از این بیهوده بودنها از این بی تاب ماندنها از این تردیدها...... نیرنگها پریشانم دلم پرواز میخواهد
خب دیگه دختر رویاها عزیزم شما المان و ایران اصلااااااا باهم مقایسه نکن... اگر ایران مدیریت المان را داشت الان وضعش این نبود. متاسفانه مدیریت ایران صفره...... توی ایران هم مسئول نا امنی هم پناهنده هاش نیستن خود ایرانی ها هم توشون بزهکار بسیار بسیار زیاده... همه این زورگیری ها و اسید پاشی ها و تجاوز ها و .... کار پناهنده ها که نیست.. حتی نصفش هم نیست. تا الان هم تعداد پناهنده ها اینجا اینقدر زیاد نبوده و این یه پدیده جدیده و البته دارن به مشکل میخورن.. منتهی هنوز اتفاق خاصی نیافتاده.. شده گاهی خبرهای وحشتناک شنیده باشیم ولی به نسبت تعداد پناهنده ها و ... چیز خاصی نیست.... همچنان امنه و همنچنان ساعت 2 شب هم با دوچرخه و پیاده امنیت داری... حالا ممکنه یکی هم بدشانس باشه. ولی واقعا زیاد نیست... منتهی من در مورد امنیت اینجوری در چند سال اینده چیزی نمیتونم بگم... .. خیلی بدجنسانه هست ولی امیدوارم که روند دیپورت پناهنده ها را تسریع ببخشن و قانونهایی که تصویب کردن یا سرش بحث دارند را اجرا کنن... البته ناعادلانه هم صحبت نکنیم , وضع رسیدگی به پناهنده ها از پارسال خیلی بهتر شده... کلا جو از پارسال آگوست بهتر شده منتهی هنوز مثل قبل نیست... در هرصورت المان هم برای انتگره کردن پناهنده ها و بچه هاشون خیلی تلاش میکنه.. برعکس ایران که سعی میکنه افغان ها توی محیط خودشون باقی بمونن.. اینجا به پناهنده ها فضا میدن که فرهنگ جدید را ببینن و باهاش اشنا شن... ولی خب متعصبینشون متعصب میمونن لابد... امیدوارم زودتر تلکلیفشون روشن شه. پست دومت هم همش اطلاعات اشتباهه .... مگه جنگه که اب و برق قطع و جیره بندی بشه؟
در سرزمین قدکوتاهان ,معیارهای سنجش, همیشه بر مدار صفر سفر کرده اند, چرا توقف کنم.         فروغ فرخزاد
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792
داغ ترین های تاپیک های امروز