سلام بچه ها
مریم جان من اصلا در مورد پروسه پناهندگی و .... اطلاعی ندارم.... چیزی که میدونم اینه که شرایط هایم سخته. اینترنت و کلاس زبان و سقف بالای سر هست ولی خب... هایم یه اتاق بیشتر نیست نه خونه.... به بعضی ها خونه میدن ولی شرایط خاصی باید داشته باشن که من نمیدونم
*****
مریم جون ممنونم... از پدر شوهرم پرسیدم و گفت قانونا یه درصدی از باغ را باید به زراعت اختصاص بدی چون دولت این باغها را حمایت میکنه که هم مردم یکمی فرای فلشه داشته باشن و هم زراعت کنن و فقط به عنوان وخن اند هاوس نمیتونی استفاده کنی.... چون اجاره اینها سالی 300, 400 , 500 یورو بیشتر نیست.... ولی اگر باغی را به عنوان وخن اند هاوس بگیری دیگه قانون زراعت توش نیست و البته خیلی گرون تره اجاره و ...
ولی مریم دیروز من یه باغ تو نت دیدم برای فروش 1500 یورو! منتهی از اینها که جزو کلاین گارتن فرآین هستن و باید زراعت کرد.... راستش من بدم نمیاد یه کوچولو چیزهایی که خودمون مصرف میکنیم را بکاریم.. مثل گوجه و خیار و ... حالا نه مقدار زیاد.. ولی بچه ها خیلی حال میکنن که خودشون کاشتن و به ثمر رسیده.... .. حالا همسرم داره میاد دیگه المان.. باید باهاش حرف بزنم ببینم سال جدید که میاد یه باغ بگیریم که بتونیم بهار چیز میز بکاریم و درستش کنیم.
شاید هم الان جو زده هستم :))) بعدا تصمیم تغییر کنه.... آخه پدرشوهرم یه باغ بزرگ داره یعنی خونه اش حیاط بزرگ داره و .... ولی خب مال ما نیست , نمیتونیم کاری که میخوایم را انجام بدیم..... تصور من اینه که یکی از این باغ ارزونها بگیریم بعد هی کم کم کم درستش کنیم و داخلش را میخوام حالت چاییخونه ایرانی درست کنم... با تخت و حوض از این دو طبقه ها و .... :)).... نمیدونم... حالا همسر جان بیاد فعلا.
********
سامی جان من از رئیسم فعلا وقت گرفتم... بهش گفتم هزینه رفت و امدم زیاده خیلی و من ترجیح میدم از شهر خودم با بچه های پناهنده شهر خودم کار کنم. گفت نمیشه و حامی مالی برای بچه های پناهنده در برلین این پول را داده... .. منم گفتم باید فکر کنم و الان نمیتونم جواب بدم..... حال راه ندارم