2777
2789
عنوان

آلمان

| مشاهده متن کامل بحث + 490804 بازدید | 6289 پست
دختری از شهر رویاها الان آلمان هم خیلی مشکل پیدا کرده با پناهجوا و در اینده مشکلات خیلی بیشتر هم خواهد شد. اتفاقا اثری از تدبیر و مدیریت خاصی هم دیده نمیشه همش شعار و حرفه. امنیت همین الانم مثل ده پونزده سال قبل نیست و در آیندهخ بدتر هم خواهد شد مگه حوادث جشن سال نو رو نشنیدین که هزاران زن مورد آزار و اذیت و کیف قاپی قرار گرفتن. الان روال اینطوری که دولت المان مالیاتهای زیاد میگیره از کارمندا و دانشجوای بدبخت و خرج یه عده میکنه که همیشه هم ناراضی و طلبکارن و هیچ تلاشی برای ادغام تو فرهنگ و جامعه جدید نمیکنن
maryam جان به هیچ وجه اینطوری نیست که شرایط کمپ خوب باشه و اینترنت و .. . من کسانی رو میشناسم که دو سه ساله تو کمپ بلاتکلیفن و هنوز معلوم نیست پناهندگی میگیرن یا نه. تو کمپ معمولا یه اتاق بهتون میدن با حمام و دستشویی و اشپزخونه مشترک و واقعا از نظر بهداشتی و فرهنگی محیط جالبی نیست به تبلیغات و دروغای یه عده توجه نکنین

بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

من کسی رو میشناسم که به همه فامیلش تو ایران گفته بود بهم خونه ویلایی دادن و ماشین دارم و خونه م دو خوابه ست و باغ داره و کلی بقیه رو وسوسه کرده بود که برن پناهجو بشن بعد وقتی من یه بسته براش بردم از ایران، دیدم تو یه فلت سی چهل متری زندگی میکنه با دو تا بچه!
پارمیدای عزیز مریم گل و امیلیای جان تشکر از اطلاعاتتون امیلیا جان باهات موافقم چیزی که اونا میگن و سطح توقع هرکس از زندگی منحصر به فرده .... قاعدتاً نباید به این راحتی باشه .... اگه بود فکر کنم کل ملت ایران میرفتن آلمان! :)
پیامبر(ص)فرمودند  :  هر کس ابروی مومنی را حفظ کند بدون تردید بهشت بر او واجب شود
اما راهکار چیه ؟ برای من که اصلا شرایط و زمان پروسه مهاجرت رو ندارم راهکار دیگه یا کشور دیگه ای نیست؟؟؟
پیامبر(ص)فرمودند  :  هر کس ابروی مومنی را حفظ کند بدون تردید بهشت بر او واجب شود
ممنونم که وقت گذاشتین جواب دادین ولی ما که اینجاییم هر روزی یه چیزی میشنویم نمیدونم چرا ملت انقد دلشون میخواد دروغ بگن اخ چی نصیبشون میشه از این همه اطلاعات غلط دادن به بقیه.....
از این تکرار ساعتها از این بیهوده بودنها از این بی تاب ماندنها از این تردیدها...... نیرنگها پریشانم دلم پرواز میخواهد
سلام بچه ها من هنوزبین دانشگا و اسبیلدونگ موندم اگه میتونین کمکمکنین یکی اینکه اگه برم اسبیلدونگبدا دیگ نمیتکنم برم دانشگاه یاربطی نداره وریکیم اینکه حقوقیکخموقع اسبیلدونگ میدن ۸۰۰ یوروس یا کمتر واینکه کامپیوتر بازار کارش بدون دانشگا رفتن چجوریه و چه قده حقوقش
خدایا شکرت ، خدایاااا عاشقتممممممم ، خدایا مرسی که همیشه کنارمی ، آخه دیگه چی میخوام من 😍😍😍
سلام بچه ها، کسی از فرایند درخواست ویزای اقامتی از طریق ثبت شرکت خبری داره؟ از مصاحبه مون حدود چهار ماه و یک هفته گذشته ولی فعلا هیچ خبری نیست حدود چهل روز پیش فقط یکبار تماس گرفتند و دوباره یک سری اطلاعات کاری و خانوادگی مون را چک کردن.... پرسیدیم چقدر طول میکشه؟ گفتن معمولا چند ماه..... منتها نمیدونم این چند ماه چقدر هست یعنی؟
سلام مرضیه جان بعد از اوس بیلدونگ هم میتونی برای دانشگاه چرا نتونی؟.... ولی کلا به نظر من برای کسی که سنش کمی بالاتر رفته آوسبیلدونگ خیلی بهتره چون سریعتر وارد بازار کار میشه. من اگر به عقب برگردم از اول میرم آوسبیلدورنگ و نه دانشگاه(البته من نمیدونم چندسالته , از سن بالا هم منظور سن بالای زندگی نیست... سن بالاتر برای دوره دانشجویی و وارد بازار کار شدنه... مثلا بالای سی و ..) ... البته بستگی به مقطع و رشته هم داره...... کلا کامپیوتر رشته ایه که بازار خوبی داره ولی بدون دانشگاه نمیدونم... اینجا باید یه کوالیفیکاتسیون و مدرک داشته باشی. همینجوری بهت کار نمیدن.... دوست پسر خواهر من کارش ای تی هست و خیلی خیلی کارش خوبه و خب راحت هم شغل پیدا کرد.... اصلا اولین جا که رزومه داد برداشتنش.. منتهی خب علم زیادی داره واقعا. در مورد حقوق آوسبیلدونگ هم سال اول حدود 500 اینها میدن و هر سال 100 یا 200 تا میره روش. استان تا استان متفاوته... استان ما با 450 اینها شروع میکنه غرب اصولا بیشتر میده. پسر گلت چطوره؟ خودت خوبی؟ ********* مهراوه جان امیدوارم موفق باشید عزیزم.. متاسفانه من در این موضوع کاملا بی اطلاعم.
در سرزمین قدکوتاهان ,معیارهای سنجش, همیشه بر مدار صفر سفر کرده اند, چرا توقف کنم.         فروغ فرخزاد
مرضیه ایلیا همونطور که پارمیدای عزیز گفت اوسبیلدونگ و دانشگاه مغایرتی با هم ندارن
ای کاش تا زمانی که من زنده ام ماشین زمان اختراع بشه و منم بتونم از استفاده کنم، باید برگردم به سالها قبل و از یه نَفَر خداحافظی کنم، چون اطمینان دارم جلوی رفتنش رو نمیتونم بگیرم.
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792