2777
2789
سلام به همه
المیرا جون این لینک رو ببین:
http://ontario.compareschoolrankings.org/elementary/SchoolsByRankLocationName.aspx
این سایت خیلی خوبیه و میتونی اسم مدرسه ای رو که به منزلتون میخوره رو پیدا کنی و رنکینگشو ببینی.
اینم برای اینکه ببینی هر جایی چه مدرسه هایی داره:
http://www2.tdsb.on.ca/moss/asp_apps/find_your_school/map.asp
تورنتو بچه ها از چهار سالگی میرن مدرسه که چهار ساله ها جونیور کیندرگاردن هستن و پنج ساله ها سینیور کیندرگاردن.
از سال تحصیلی آینده همه مدارس برای کیندرگاردن فول تایم میشن. فول تایم هم برای مدارس مسختلف ساعتهای متفاوتی داره معمولا بین 8:30 تا 3 یا 3:30 هست البته الان توی Vaughan بچه دوستم مدرسه اش 8:20 تا 2:30 هست.
مهد کودک قضیه اش فرق داره و هر مهدی میتونی بذاری و ربطی به محل سکونتت نداره اما مهدهای خوب با رنکینگ بالا لیست انتظارهای طولانی دارن.

نی‌نی سایتی‌های عزیز

دنبال یه جای مطمئن برای یاد گرفتن نکات بارداری، نگهداری نوزاد، تربیت کودک و بهبود رابطه با همسر هستی؟

توی کانال "بله" ما هر روز:

✅ نکات کاربردی مادر و کودک

✅ آموزش‌های تربیتی

✅ توصیه‌های روانشناسی خانواده

✅ ایده‌های رشد و بازی با کودک

✅ مطالب سلامت زنان و بارداری

و کلی مطلب جذاب دیگه منتشر می‌شه...

به جمع ما بپیوند و از این محتوای  کاربردی استفاده کن.  🌷

المیرا جون هر جا که زندگی کنی یک مدرسه به محل سکونتت میخوره و ملزم هستی اونجا بچه ات رو ثبت نام کنی بنابراین وقتی داری خونه میگری خیلی باید به این مسئله توجه کنی. ما وقتی داشتیم خونه میخریدیم فقط به خاطر مدرسه خوبش توی اون محل خریدیم ریت مدرسه پسر من 9.9 است. معمولا اگر مدرسه با رنکینگ بالا جای خالی داشته باشه لیست انتظار برای کسانی که تو اون محل نیستن باز میکنه و طبق یک روالی قبولشون میکنه ولی مثلا دوست من بچه اش رو واسه کلاس اول گذاشت تو لیست انتظار مدرسه و وقتی بچه رفت کلاس پنجم براش جا باز شد.
مهدها مجانی نیست مگر مهد دولتی که باید شرایط خاص داشته باشی و لیست انتظارهای طولانی . ضمن اینکه مادر یا باید محصل باشه یا شاغل که بتونه از سوبسید مهد یا مهد دولتی استفاده کنه . برای سوبسید هم باز لست انتظار هست حداقل شش ماه.
مهد کلا چیز گرونیه هر چی بچه کوچکتر باشه هم گرونتره . پسر من الان مهد و مدرسه میره چون مدرسه اش نیمه وقته من پول مهد رو کامل میدم یعنی اصلا مهدی که پسرم میره نیمه وقت نداره یا تمام وقت یا هیچی. من الان ماهی 950 دلار دارم برای پسر م که تا دو ماه دیگه شش سالش میشه میدم.
هی میرم میخونم ببینم المیرا چه سوالهایی کرده:
نه اینجا مدرسه ای که به خونه ات بخوره لیست انتظار نداره و ملزمه ثبت نامت کنه.
اینجا سن مدرسه بچه ها اینطوریه که مثلا برای جونیور کیندرگاردن که باید بچه 4 ساله باشه یعنی بچه میتونه تا آخر دسامبر اون سال تحصیلی چهار سالش تموم بشه یعنی وقتی سپتامبر مدرسه شروع میشه میتوه بچه مثلا سه سال و 9 ماهش باشه.
دوستان عزیز و گرامی حالا من یک سوال دارم :
ما میخوایم اپریل یا می دو هفته ای بریم ایران. مسئله ای که هست اینه که پاسپورت پسر من یک ماه پیش اکسپایر شده من میخوام بدونم آیا با پاسپورت تاریخ منقضی شده میتونیم از کانادا خارج بشیم (چون ظاهرا برای ورود به ایران مشکلی نیست) ؟
شهرزاد جان خیلی خیلی لطف کردی

لینکهایی رو که دادی میخونم و باز میام سوال میپرسم:)))))

خیلی ممنونم ازت....

یه چیز دیگه برای انتخاب خونه و مدرسه من میتونم یه ناحیه رو در نظر بگیرم یا باید تو انتخاب خیابون و ... هم دقیق بشم؟

بازم مزاحمت میشم
اون لینک آخری که دادم رو اگه امتحان کنی می بینی که هر مدرسه ای رو که اتخاب کنی منطقه تحت پوشش اون مدرسه رو بهت نشون میده مثلا مکنه خونه تو لب مرز باشه یعنی خیابون محل سکونت تو توی منطقه حت پوشش اون مدرسه باشه یا نباشه.
سلام.
خواستم به سوال خانم شهرزاد جواب بدم.

بله عزیزم شما با پاسپورت ایرانی حتی اگر 10 سال از تاریخ انقضاش گذشته باشه میتونی وارد به خاک ایران بشی و کسی جلوت رو نمیگیره. اما اگر پاسپورتت 1 روز از اعتبارش گذشته باشه نمیتونی از مرز ایران "خارج " بشی.
:)
سلام دوستان، ما دیروز برگشتیم از ایران.

شهرزاد جون دوستان میگن ظاهرا اشکال نداره، ولی به نظرم ریسک نکن. اینکه بلیط و بگیری و برنامه ریزیهاتو بکنی و یه وقتی تو فرودگاه نزارن برید خیلییییی بده، حتی ممکنه تو فرودگاه کشور ترانزیت هم بهتون ایراد بگیرن. البته من تجربه از کانادا به ایران نداشتم ولی از ایران میرفتم کانادا و تو فرودگاه دم پرواز فهمیدند که پاس دخترم 3 روزه که اکسپایر شده ، اولش نمیذاشتند من سوار شم ولی به اصرار خودم سوار شدم و تو لندن گفتند 2 راه داری : 1 - برگردی ایران و تمدید کنی
2- بمونی تو لندن و این کار رو کنی
هر چی اصرار کردم که فقط 3 روزه شما بزارید من برم و .... قبول نکردن. به ناچار با یه بچه 3 ساله و تک و تنها 2 روز موندم تو لندن و پاس رو تمدید کردم :((
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

چیکار کنم

نگاریییم | 25 دقیقه پیش

امتحان نهایی

paoam | 15 دقیقه پیش
2791
2779
2792
داغ ترین های تاپیک های امروز