2777
2789
دوست جونا حالا که صحبت از مدرسه و این چیزاست یه مشورت میخواستم بکنم، لطفا نظر بدید.

اینجا تو مدارس آمریکا هر مدرسه ای یه آموزش های ویژه ای داره برای بچه های با استعداد بالا که بهش میگن
Gifted and Talented Students Program
اینکه چطوری استعداد این بچه ها رو تشخیص میدن از طریق یه تست هایی هست که از بچه های کلاس 2 با بالا میگیرن. از دخترم اوایل نوامبر این تست رو گرفتند و دیروز که برگشتیم و میل باکسمون رو چک کردیم دیدم که نامه اومده و نوشته که فرزند شما بعنوان Gifted and Talented تشخیص داده شده و میتونه تو برنامه های مخصوص این دانش آموزان شرکت کنه. و میتونه برای مدرسه Gifted and Talented Magnet School هم اپلای کنه.

مساله ای که من میخواستم در موردش مشورت کنم اینه که: مدرسه الان خودش فرنچ هست و جزء تاپ 5 مدارس توی شهرمون هست ولی مدرسه گیفتد & تلنتد مگنت زبان انگلیسی هست ولی نامبر وان تو شهرمونه که اختلاف بالایی تو نمره های دانش آموزان این مدرسه با مدارس دیگه است.
اگه بمونه تو مدرسه خودش هم زبان فرانسه اش پیشرفت میکنه و هم میتونه تو اون برنامه های بچه های با استعداد که فکر کنم هفته ای چند ساعت آموزشهای خاص دارند شرکت کنه. ولی اگه بره اون یکی مدرسه دیگه باید با زبان فرانسه خداحافظی کنه ولی در عوض کل دانش آموزهای مدرسه بچه های گیفتد هستند و میره تو بهترین مدرسه با آموزشهای خاص در تمام طول هفته.

به نطرتون چیکار کنم بهتره، آیا برای اون مدرسه اپلای کنیم ؟؟؟؟؟؟
وااااااااااااای مصی جون تبریک میگم آفرین به این دختر باهوش
نظر من اینکه در مورد خودم یادمه مادرو پدرم هر 2فرهنگی بودند و همیشه سعی میکردند ما را بهترین مدرسه ها بزارن چون بر این اعتقاد بودند که دوست و جو کلاس خیلی تو آینده بچه ها مهمه اگر مثل اونها بخواهیم فکر کنیم باید دخترت رو بزاریGifted and Talented Magnet Schoo
یک سوال داشتم نمیشه یک روز در هفته (شنبه ها) یا یک جور کلاسهاس کناری دخترت رو بزاری فرانسه؟
و من هم یک سوال داشتم من و همسرم هیچ فرانسه بلد نیستیم اگر دخترم رو سال دیگه کهg1هست بزاریم فرانسه مشکلی برنمیخوریم چون من میبینم که هر شب الان که دخترم کیندر گاردن هست بهش کتاب انگلیسی میدن که والدین بخوانند بعداگر بزارم فرانسه ما اصلا نمیتوانیم کمکش بکنیم به مشکل بر نمی خوره دخترم؟

نی‌نی سایتی‌های عزیز

دنبال یه جای مطمئن برای یاد گرفتن نکات بارداری، نگهداری نوزاد، تربیت کودک و بهبود رابطه با همسر هستی؟

توی کانال "بله" ما هر روز:

✅ نکات کاربردی مادر و کودک

✅ آموزش‌های تربیتی

✅ توصیه‌های روانشناسی خانواده

✅ ایده‌های رشد و بازی با کودک

✅ مطالب سلامت زنان و بارداری

و کلی مطلب جذاب دیگه منتشر می‌شه...

به جمع ما بپیوند و از این محتوای  کاربردی استفاده کن.  🌷

مصی جون ایران خوش گذشت ؟کلی جای ما رو هم خالی میکردی
حالا هر کی میره ایران خوشتیپ ورژیم و .... من الان یک هفتهاست به دور پر خوری افتادم مثل نهنگ شدم اصلا سیر نمیشم
ار ترسم هم نمیرم رو ترازو
واینکه هوررررااااااااا همسرم یک کار پیدا کرده قرار از دوشنبه دیگه بری ومرتبط با رشتهاش البته دو تا ایراد داره یکی پارت تایمه ویکی حقوقش خیلی پاینه (در حد مینمم ویج)ولی خدا رو شکر از بیکاری خیلی بهتره و من بهش میگم اصلا به حقوقش فکر نکن باخودت بگو این کار رو میتوانم به عنوان کار مرتبط تو رزومه ام بیارم همینش خیلی خوبه
"مصی" جان همونطور که خودتون فرمودید شما داشتید از "ایران" میرفتید "کانادا".
بنده هم عرض کردم این که ایشون بخواد از کانادا با پاسپورت منقضی شده به "ایران" بره ، هیچ مشکلی نداره.و تاکید هم کردم که برعکس این قضیه حتی اگر 1 روز از تاریخ پاسپورت گذشته باشه صدق نمیکنه.
صد گل جون مرسی عزیزم.

راستش در مورد کلاس زبان فرانسه تا حالا پیگیری نداشتم ولی احتمالا باید یه همچین کلاسایی باشه.

در مورد سوالت هم باید بگم که تو مدارس Language Immersion فرضشون بر اینه که والدین اون زبان رو بلد نیستند بنابراین طوری با بچه ها کار میگنند که زیاد نیاز به کمک پدر و مادر نباشه. مسلما اگه اون زبان رو بدونید کمک کننده است ولی بدون کمک شما هم مشکل خاصی پیش نمیاد. البته من خودم یه کوچولو فرانسه میدونم و یه وقتایی برای کمک به دختری به کارم اومده .

صد گل جون خیلیییییییییییییی تبریک میگم به خاطر کار همسرت، خیلی خوشجال شدم. خدا رو شکر ایشالله که به زودی فول تایم بشه و حقوقش هم بالاتر بره.

ایران هم خیلی خوب بود ، جای شما رو هم تو خوردن خالی کردم :))
بیخیال باش در مورد خوردن چون هرچی اینجا رژیم بگیری میری ایران و بخور بخور شروع میشه. مخصوصا که شما هم برای ایام نوروز اونجا هستی دیگه بدتر.
نگار رز جان من کاملا حرف شما رو متوجه شدم تو همون 2 تا پست قبلی و نگفتم که شما اشتباه میگی.
فقط نظر شخصیه خودم رو گفتم که بهتره حالا که وقت داره برای تمدید پاس، ریسک نکنه.
مصی جون خیلی ممنون من هم امیدوارم امسال سال خوبی برای همه باشه
راستی شما هنوز آمریکا هستی؟
خوب منهم خودم کلی برنامه ریختم که برم شیشلیک بخورم این و بخورم اون بخورم همش به خودم میگه 2-3 کیلو کم کن که رفتی ایران چاق شدی با مشکل لباس مواجه نشی برای عید
مصی جان رسیدن بخیر.ایشالا که حسابی خوش گذشته.بنظرتون اوضاع واقعا خیییییییلی عوض شده بود؟بعداز چقدر وقت رفتید ایران؟
درمورد مدرسه هم صدگلی به نکته ی بسیار ظریفی اشاره کردند.منم همیشه میگم خدایا شکرت که همیشه دوستای خوب مخصوصا تو دوران دانشگاه سرراهم قرار داد وامیدوارم واسه دخترم و همه بچه های دیگه هم همینطور باشه چون تو یه برهه از زندگی بچه ها اینقدر که به حرف دوستاشون گوش میدن از پدر و مادر حرف شنوی ندارند .ولی اینطوری که گفتید هردو مدرسه خوبند و به طبع باید دانش اموزان هردوجا خوب باشند واقعا تصمیم گیری سخته مثل ما که هنوز بین فرنچ ایمرژن و کوگیتو موندیم؟ :(
صدگل جان از صمیم قلب تبریک میگم و خوشحال شدم واستون.حالا دیگه باخیال راحت میری ایران .به قول خودت الان مهم اینه که یک شغل مرتبط همسرتون پیدا کردند .ایشالا همینطور که جلوتر میرید هم فویل تایم میشن هم حقوقشون درست میشه
صدگل جان واسه منم این سوال بزرگیه .حالا که ما یک حرف فرانسه بلد نیستیم چطور با بچه هامون کار کنیم؟البته دقیقا همین حرف مصی جون رو همسرم هم میگه که مدرسه واسه بچه هایی هست که فرض بر این گذاشتن که والدین هیچی فرانسه بلد نیستن ولی بعضی وقتها بنظرم لازم بشه.مثلا من خودم یادمه کلاس اول میومدم خونه بجای ب مینوشتم ن . مامانم میگفت این ن هست نه ب . من گریه گریه که خانم معلم گفته ب نقطش بالاست.خلاصه تا نمیرفتیم دم در خونه خانم همسایه که معلم بود من حرف مامانم رو قبول نمیکردم.حالا پیش خودم میگم ما که یک حرف هم بلد نیستیم واقعا اکی خواهد بود ایا ؟؟
نگار رز خانم بله منم شنیدم و دیدم این خبر رو.و وقتی خودم رو یک لحظه جای پدر و مادرشون میذارم دلم اتیش میگیره ولی این حرفها که فقط بخاطر اومدن به خارج با این اقا ازدواج کرده رو باور نمیکنم چون نمیشه ندیده و نشناخته به قاضی رفت
صدگل جان تبریک.

مصی جان به نظرم تنها خودتی که میتونی تصمیم بگیری با شناختی که از دخترت داری....و اینکه واقعا چه انتظاری از بچه دارید.
خواهر من تو ایران میرفت مدرسه تیزهوشان . از اونجایی که همه بچه های اونجا خودشون رو خیلی دیگه نخبه و...میدونستن یه جو خواهی نخواهی بدی بینشون حاکم بود. در نتیجه خیلی تحت فشار بود گاهی حتی احساس خنگی و ...بهش دست میداد!!!
امیدوارم مدرسه های اینجا واقعا اینطور نباشه ولی فکر این رو بکن که هرکدوم از این بچه ها دارن از خانواده هایی میان که تو گوششون هر روز میخونن که تو نابغه ای که داری میری این مدرسه و...!!! امیدوارم این مساله رو دخترت تاثیر منفی نذاره.

تو اینجا که میدونم اگه تو هر مدرسه ای حتی پابلیک اگه گزارش تست IQ بچه ات رو ببری وظیفه دارن برحسب اون شرایط بهتری رو برای بچه ات فراهم کنن که خیلی سر درسهای ساده و...عذاب نکشه.

اماااااااااااااااااااااااااا...ما در حال حاضر دوستی داریم که پسرش کلاس اوله. این بچه همه جوره scientistه. از اطلاعات جامع و کاملش درباره هرچی که دوست داره مثل دایناسور و...گرفته تا بازه مطالعاتی که داره که بیشتر دایره المعارف و....هست.

ولی خب مشکلش اینه که چون یه همچین خصوصیاتی داره نمیتونه با بچه های همسنش مثل بچه من یا بقیه دوستامون خوب ارتباط برقرار کنه! تو مدرسه و ...هم همینطوره. در نتیجه تو مدرسه خیلی به مشکل برخورده و مادرش بنده خدا یه پاش مدرسه است!!!!

اگه دخترت از نظر اجتماعی با بقیه بچه ها مشکلی نداره و خودت هم اصراری نداری که الا و بلا بچه ام اینجور مدرسه ها بره و البته این امکان رو داری که مثلا تو سن بالاتر بذاریش تو یه مرکزی که کامل رشدش بده به نظرم بذار تو همین مدرسه فرانسوی ادامه بده.

من همیشه میگم بچه های باهوش بالاخره راه خودشون رو پیدا میکنن لازم نیست بهشون فشار بیاد
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792
داغ ترین های تاپیک های امروز