مهر و ماه عزیز اصولا برای کار نفت و گاز بهترین جا ایالت آلبرتاست اما این به این معنی نیست که تو ایالتهای دیگه کار نباشه. اما اگر مثلا توی تورنتو 3 ماه طول بکشه کار پیدا کنی اونجا مطمئنا خیلی کمتر زمان میبره. و مسئله دیگه اینه که رنج حقوق اون ایالت به مراتب از رنج حقوق ایالت انتاریو و کبک بالاتره تا اونجایی که من توی دوستان دیدم حدود 30 درصد بطور متوسط حقوقها بالاتره. در مورد آب و هوا باید بگم اصولا شهرهای آلبرتا از جمله کلگری دمای پایینتری به نسبت انتاریو دارن ولی وقتی زمستون خیلی سختی باشه به نظر من دیگه 5 درجه بالا و پایین چندان فرقی نداره. راستش ما اون موقع به این دلیل اومدیم تورنتو چون اینجا آشنا و فامیل داشتیم و خوب کمک بزرگی هم برامون بود اما دوستهای من کلگری هستن و خیلی هم راضی هستن خوب مسلما کلگری به بزرگی تورنتو نیست و ممکنه برای بعضیها زندگی سخت باشه ولی به نظر من باید همه جنبه ها رو در نظر گرفت. در مورد اون دوستی هم که گفته بود مونتریال پارک داره و تورنتو همش بزرگراهه باید بگم این مسئله خیلی سلیقه ایه من مونتریال رفتم و به نظرم شهر خیلی قشنگیه اما نه از نظر اینکه سبزتره یا پارک بیشتر داره چون تورنتو هم از این نظر چیزی کم نداره کلا به نظر من کانادا در تابستون مثل بهشته اما زمستون خیلی زشت به نظر میاد.