خانمی من اول شکر یا نبات رو توی قابلمه اب میریزم .میزارم بجوشه و ابش کشیده بشه بعد گلاب رو اضافه میکنم میزارم سرد بشه !!بعد توی تابه جدا ارد رو میریزم با شعله خیلی کم حدود یک ساعت مرتب هم میزنم تا خوب تیره بشه ارد حتما شعله خیلی کم باشه در حد دمی برنج!! وگرنه ارد میسوزه بعد که تیره تیره شد روغن اضاف میکنم مرتب هم میزنم و شهد اب و نبات و گلاب رو کم کم اصاف میکنمو هم میزنم