واسه ترشی ک گفتی باید خیار هویج گل کلم را خوردکنی هرکدوم رو جدا تو اب ونمک بجوشونی جداجدا بعد آبکششون کنی بزاری سرد بشن .اگ دوس داری گل کلمها رنگی باشن ی ذره زردچوبه بزن ب آبش.بعد برگه کرفس را ریزخورد کنی وساقشونو وقتی سرد شدن همه موادرو باهم قاطی کن توی ظرف لابلاشم کرفس و موسیر(البته موسیرهارو چندروز بریز تو اب چندبا ر ابشونو عوض کن تا تلخیش بره.)و گل پر وادویه ترشی ک از عطاریا بایدبگیری بریزوآخرشم کمی نمک وسرکهوآب جوری ک روشو بگیره بریز درشو ببندبزار چندروز بمونه عالللللللللییییییی میشششه😋😋😋