2777
2789

یه چیزی بهت بگم؟ همین الان برای خودت و عزیزات انجام بده.

من توی همین نی نی سایت با دکتر گلشنی آشنا شدم یه کار خیلی خفن و کاملاً رایگانی دارن که حتماً بهت توصیه می کنم خودت و نزدیکانت برید آنلاین نوبت بگیرید و بدون هزینه انجامش بدید.

تنها جایی که با یه ویزیت آنلاین اختصاصی با متخصص تمام مشکلات بدنت از کمردرد تا قوزپشتی و کف پای صاف و... دقیق بررسی می شه و بهت راهکار می دن کل این مراحل هم بدون هزینه و رایگان.

لینک دریافت نوبت ویزیت آنلاین رایگان

عزیزمتحلیل کواریانس در تجزیه و داده ها و براش باید مثال بزنیم و یه برنامه بنویسیم داخل Rمیتونی کمک ک ...

ببخشید من دیر جواب دادم. حل شد؟ اگه نشد شب می‌رم خونه یه کم با بابام روش کار می‌کنم ببینم میشه یا نه.

هومت، هوخت، هورشت.

ببخشید من دیر جواب دادم. حل شد؟ اگه نشد شب می‌رم خونه یه کم با بابام روش کار می‌کنم ببینم میشه یا نه ...

نه بابا اشکال نداره خودمم دیر به دیر میام اینجا

عزیزم اگه زحمتی نیس و وقت داشتی برام انجامش بده 

اگه وقتتون رو میگیره نمیخواد 

نه بابا اشکال نداره خودمم دیر به دیر میام اینجاعزیزم اگه زحمتی نیس و وقت داشتی برام انجامش بده اگه و ...

مطمئن نیستم کدش رو درست نوشتم یا نه.



فرض کن ۶ دانش‌آموز داریم.

۳ نفر با روش تدریس سنتی آموزش دیدن و ۳ نفر با روش نوین.

ما نمره قبل از تدریس (نمره اولیه) و نمره بعد از تدریس (نمره نهایی) رو داریم.

می‌خوایم ببینیم آیا روش تدریس نوین بهتر بوده یا نه، وقتی که اثر نمره اولیه رو هم در نظر بگیریم.


•••••••


کد R:


# داده‌ها

group <- factor(c("Traditional", "Traditional", "Traditional", 

                  "Modern", "Modern", "Modern"))

pre_score <- c(12, 14, 16, 12, 14, 16) # نمره اولیه

post_score <- c(14, 15, 16, 17, 18, 20) # نمره نهایی


# ساخت دیتافریم

data <- data.frame(group, pre_score, post_score)


# اجرای تحلیل کواریانس

model <- aov(post_score ~ pre_score + group, data = data)


# نمایش نتایج

summary(model)


اگر در خروجی group معنی‌دار باشه (مثلاً مقدار p کمتر از 0.05 باشه)، یعنی روش تدریس تأثیر مثبتی داشته، جدا از نمره اولیه.

هومت، هوخت، هورشت.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2790
2778
2791
2779
2792