2777
2789

بچه‌ها، دیروز داشتم از تعجب شاخ درمیاوردم

جاریمو دیدم، انقدر لاغر و خوشگل شده بود که اصلا نشناختمش؟!

گفتش با اپلیکیشن زیره لاغر شده ، همه چی می‌خوره ولی به اندازه ای که بهش میگه

منم سریع نصب کردم، تازه تخفیف هم داشتن شما هم همین سریع نصب کنید.

عزیزمتحلیل کواریانس در تجزیه و داده ها و براش باید مثال بزنیم و یه برنامه بنویسیم داخل Rمیتونی کمک ک ...

ببخشید من دیر جواب دادم. حل شد؟ اگه نشد شب می‌رم خونه یه کم با بابام روش کار می‌کنم ببینم میشه یا نه.

هومت، هوخت، هورشت.

ببخشید من دیر جواب دادم. حل شد؟ اگه نشد شب می‌رم خونه یه کم با بابام روش کار می‌کنم ببینم میشه یا نه ...

نه بابا اشکال نداره خودمم دیر به دیر میام اینجا

عزیزم اگه زحمتی نیس و وقت داشتی برام انجامش بده 

اگه وقتتون رو میگیره نمیخواد 

نه بابا اشکال نداره خودمم دیر به دیر میام اینجاعزیزم اگه زحمتی نیس و وقت داشتی برام انجامش بده اگه و ...

مطمئن نیستم کدش رو درست نوشتم یا نه.



فرض کن ۶ دانش‌آموز داریم.

۳ نفر با روش تدریس سنتی آموزش دیدن و ۳ نفر با روش نوین.

ما نمره قبل از تدریس (نمره اولیه) و نمره بعد از تدریس (نمره نهایی) رو داریم.

می‌خوایم ببینیم آیا روش تدریس نوین بهتر بوده یا نه، وقتی که اثر نمره اولیه رو هم در نظر بگیریم.


•••••••


کد R:


# داده‌ها

group <- factor(c("Traditional", "Traditional", "Traditional", 

                  "Modern", "Modern", "Modern"))

pre_score <- c(12, 14, 16, 12, 14, 16) # نمره اولیه

post_score <- c(14, 15, 16, 17, 18, 20) # نمره نهایی


# ساخت دیتافریم

data <- data.frame(group, pre_score, post_score)


# اجرای تحلیل کواریانس

model <- aov(post_score ~ pre_score + group, data = data)


# نمایش نتایج

summary(model)


اگر در خروجی group معنی‌دار باشه (مثلاً مقدار p کمتر از 0.05 باشه)، یعنی روش تدریس تأثیر مثبتی داشته، جدا از نمره اولیه.

هومت، هوخت، هورشت.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2790
2778
2791
2779
2792
داغ ترین های تاپیک های امروز