2789
عنوان

دبیرستان

570 بازدید | 31 پست

من با معدل ۱۹ رفتم به یه مدرسه که اکثرا معدلشون بالا ۱۹.۵ هست و بابت اینکه ثبت نامم کنن پول زیادی دادم 

خانوادم تاکید داشتند حالا که میخواهی بری تجربی باید یه مدرسه سطح بالا بری 

من دارم خیلی تلاش میکنم ده برابر پارسال میخونم ولی بازم نمره هام جزو پایین ترین نمره هست همه ی معلما میدونن درسام خیلی ضعیفه و واقعاً نمیدونم چیکار کنم خیلی بی انگیزه شدم اونا تلاش هم نکنند  کم کمش ۱۸.۵ میگیرن نمره هاشونو ولی من تلاشم میکنم ۱۰یا۱۴ روی همین نمره ها هستم خیلی نابود شدم اعتماد بنفسم هم از بین رفته 

لطفاً کمکم کنید

نی‌نی سایتی‌های عزیز

دنبال یه جای مطمئن برای یاد گرفتن نکات بارداری، نگهداری نوزاد، تربیت کودک و بهبود رابطه با همسر هستی؟

توی کانال "بله" ما هر روز:

✅ نکات کاربردی مادر و کودک

✅ آموزش‌های تربیتی

✅ توصیه‌های روانشناسی خانواده

✅ ایده‌های رشد و بازی با کودک

✅ مطالب سلامت زنان و بارداری

و کلی مطلب جذاب دیگه منتشر می‌شه...

به جمع ما بپیوند و از این محتوای  کاربردی استفاده کن.  🌷

اشتباه ترین کارت رفتن به اون مدرسه بود وگرنه تو که معدلت خوب بود معلومه اثرات روانی رقابت نابودت کرده و از همه عقب افتادی از طرفی اگه نمراتت تا قبل انتخاب رشته خوب بوده و بعد انتخاب رشته انقد افتضاح شده کاملا طبیعیه چون هنوز داری به شیوه قبل انتخاب رشته درس میخونی من خودم و دوتا از دوستام ماه اول نمره ماهانه زیستمون شد ۸ معلم گفت شما که درستون اینجوری بود چرا اومدین تجربی؟ تا اینکه روش درست کنکوری خوندن رو یاد گرفتم و ماه بعدی در کمال ناباوری بالاترین نمره کلاس رو گرفتم و بعد اون نمرم هیچوقت از ۱۹ پایین تر نیومد روش درستشو پیدا کن برا هر درس و مثل پایه های قبلی نخون حفظ نکن بفهم سوال رو تحلیل کن تو عمق مطلب فرو برو. فقط به تمرینات و سوالات ساده و سطحی کتاب بسنده نکن کتاب تست بگیر از الان بدونی چه مدل سوالاتی ممکنه توی کنکور بیاد که حتی یذرشم از داخل کتاب نیس باید اطلاعات عمقیتو افزایش بدی از داخل فرمول فرمول جدید بیاد دربیاری از داخل متن چند مدل سوال و نکته دربیار مباحث مختلف درسا رو بهم دیگه مرتبط کن مثلا بخش گوارش زیست ب بخش هورمونی یا بخشهای ژنتیک به مبحث احتمالات ریاضی وصله همون فرمول‌های انتگرال و مشتق گیری تو ریاضی به مبحث حرکت و سرعت و شتاب فیزیک مرتبطه باید پیوسته بخونی درسا رو و یسری اطلاعات تو کتابهای کمک آموزشی هست که کتاب هیچ اشاره ای بهش نکرده من با دو صفحه خوندن یه کتاب تست از زیست تازه فهمیدم ده سال اشتباه درس خوندم همون باعث جهش ۱۲ نمره ای من شد چرا تو نتونی

نمیدونم حفظیاتم اصلا خوب نیست در حالی که پارسال اینطوری نبودم الان حدود ۶ ساعت برای یه فصل وقت میزار ...

عزیزم یه فصل هم زیاده هم انتظار نداشته باش با یه بار خوندن همش یادت بمونه

یه فصل رو به چند بخش تقسیم کن(یا مثلا همون درس های خودش، مثل زیست ک یه فصلش چند گفتاره)

هربار یه بخش رو بخون و طی دوسه روز مرور کن

وقتی رفتی بخش بعدی یه مرور از بخش قبلی بخون با درس جدید ، دوباره بخش دیگه رفتی با مرور از بخش های قبلی شروع کن

وقتی همه بخش هارو خوندی مرور کردی دوباره اون فصل رو باهم بخون ببین از ۶ ساعت میرسه به ۱ ساعت بستگی به خودت داره ممکنه کمتر یا بیشتر بشه

حتما از پیش مطالعه کوتاه درحد تیتر خوندن قبل مطالعه،هایلایت کردن و از خودت سوال کردن هنگام مطالعه و نمونه سوال بعد از مطالعه استفاده کن

این روند تثبیت کردن تو ذهنه‌ و توی حفظیات مرور خیلی مهمه

وقتی هم میری فصل جدید فصل قبلی رو ب کل فراموش نکن مثلا بعد یکی دوهفته دوباره مرور داشته باش مرور میتونه خوندن همراه با نمونه سوال یا اگر تست رو شروع کردی با تست باشه

یه مورد دیگه اینکه

شما چون هم مدرسه جدید رفتی هم وارد یه مقطع جدید شدی تا وقتی که نحوه مطالعه و قلق درس ها و معلم ها دستت بیاد یکم طول میکشه اصلا نگران نباش

چون اصلا درس خوندن تو دبیرستان با سالای قبل فرق داره

نمیدونم حفظیاتم اصلا خوب نیست در حالی که پارسال اینطوری نبودم الان حدود ۶ ساعت برای یه فصل وقت میزار ...

۶ ساعت یه کتابو‌نخون تنوع بده یک ساعت بمون برو کتاب بعدی یا استراحت کن ده دقیقه باز شروع کن

اشتباه ترین کارت رفتن به اون مدرسه بود وگرنه تو که معدلت خوب بود معلومه اثرات روانی رقابت نابودت کرد ...

ازت ممنونم که اینقدر دلسوزانه راهنمایی کردی من مبلغ زیادی حدود سی تا چهل میلیون هزینه رفتن به اون مدرسه دادم و غیر ممکنه سال دیگه بتونم برم جای دیگه ای و میشه لطفاً روش هایی که بلدی بهم راهنمایی کنی

ازت ممنونم که اینقدر دلسوزانه راهنمایی کردی من مبلغ زیادی حدود سی تا چهل میلیون هزینه رفتن به اون مد ...

من خودم سال ۹۶ فارغ التحصیل شدم نظام قدیمم بعد ۷ سال دوباره دارم برا کنکور میخونم چون به هر دری زدم فهمیدم فقط استعدادم تجربیه بزار درخواست دوستی بدم آیدی تلگرامی چیزی داری اگه بده باهم بخونیم 

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792
داغ ترین های تاپیک های امروز